Problémy spojené s technologizací společnosti, se kterými se potýkají hlavně dospělí, jako je například odloučení od okolí a uzavření se za obrazovkou počítače, přecházejí i na děti. Rodiče je raději kvůli nedostatku času nebo lenosti posadí před obrazovku, namísto toho, aby rozvíjeli jejich fyzické dovednosti. O výzkumu informoval britský DailyMail.
Dětská psycholožka Sue Palmer je přesvědčená, že na dítěti může digitální komunikace zanechat vážné stopy. „Zvyknou si na rychlou a zprostředkovanou komunikaci a nenaučí se do ní vložit emocionální úsilí, které je nezbytné pro opravdové vztahy,“ tvrdí. „Potřebují si hrát s opravdovými lidmi,“ dodává.
Smartphone ano, tkanička ne
Ve studii například stojí, že 23 procent dětí ve věku mezi druhým a pátým rokem umí jednoduše volat s mobilem. Čtvrtina se dokáže pohybovat po internetu. Jednomu z pěti dětí nedělá problém obsluha smartphonu nebo dokonce tabletu jako je iPad! Celých 73 procent předškoláků umí ovládat PC myš.
Ale v oblastech „skutečného“ světa dostáváme o dětech úplně jiný obrázek. Jen polovina z nich znala svou adresu a třetina dokázala napsat celé své jméno. Děsivé je, že jen 11 procent si dokázalo samo zavázat tkaničku na botě!
Tam Fry z Národního fóra pro obezitu k problému, že 2 z 10 děti neumí plavat ani jezdit na kole říká: „Fyzická aktivita, kterou děti tak moc potřebují, se začíná nacházet na cizí půdě.“ Rodiče, kteří nemají dostatek času, být s ratolestmi venku, je raději vidí doma v bezpečí před obrazovkou. „Stále větší počet rodičů vidí v počítačích a elektronice zařízení na hlídání dětí,“ říká zase mluvčí společnosti AVG Tony Anscombe.