Neděle 22. prosince 2024
Svátek slaví Šimon, zítra Vlasta
Oblačno 4°C

Děti a spořádaná domácnost? Hlavní faktory určující spokojenost žen

9. března 2015 | 00:00
Prezentace klienta |

České i slovenské ženy nejsou schopny překročit zažité stereotypy. Průzkum spokojenosti žen, který provedla agentura NMS Market Research ve spolupráci se značkou Figaro, potvrdil, že pro 74 % českých a 67 % slovenských žen je na prvním místě péče o děti a domácnost. Většina z nich si na sebe klade víc povinností, než mohou samy unést. Střídají nespočet životních rolí a v konečném důsledku jsou nespokojené. Muži by naopak ocenili, kdyby se jejich drahé polovičky zastavily a našly si více času samy pro sebe. „Nechceme doma superhrdinku, chceme doma klid, pohodu a úsměv,“ svorně ženám vzkazují. 

Dokonalá matka, partnerka, pečlivá hospodyňka a v nejlepším případě i živitelka. To jsou životní role, které moderní žena chce zvládat bez chybičky. Odborníci se shodují na tom, že mateřství a péče o rodinu jsou pro ženy stále důležité, není ale důvod zapomínat na vlastní potřeby.

Spokojenost je klíčem ke šťastné rodině

Péče o rodinnou pohodu a děti spolu úzce souvisí. Ženy, které pečují o malé děti, tráví doma víc času. Proto často zastávají roli hospodyně a starají se o běh celé domácnosti. Nevidím ale důvod, proč by měly zapomínat samy na sebe a své potřeby. Čas od času je potřeba se uvolnit a dopřát si malou radost,“ uvádí psycholožka Eliška Kodyšová. Ostatně to potvrzuje i osobní koučka Petra Jarošová, která se zabývá partnerským poradenstvím: Možnost být ekonomicky nezávislou partnerkou a matkou, která má čas na sebe a své koníčky, není překážkou v péči o děti a domácnost.“ Zároveň ale z praxe dodává: „To, že ženy mají tu možnost, ale neznamená, že ji využívají.

Ženy zastavte se!

Průzkum dále zjistil, že ženy jsou v dnešní době natolik vytížené, že si tři čtvrtiny z nich dopřejí drobné potěšení jednou týdně. Za kulturou, s kamarádkou nebo na nákupy ale vyrazí i méně často. Zatímco české ženy uvedly jako hlavní překážku nedostatek času (51 %), ty slovenské uvedly jako hlavní důvod horší finanční situaci (57 %).

Žádné výčitky

Pokud už si ženy drobnou radost přeci jen dopřejí, 90 % z nich nemá výčitky. Psycholožka Eliška Kodyšová v tom vidí krok dobrým směrem: „Pokud malé radosti nekladou přílišné nároky na finanční a časové zdroje rodiny a žena cítí, že jí dodávají energii, kterou může vložit zase zpátky, vidím radost spíše jako investici.

Autor: Figaro

Muži z Marsu a ženy z Venuše?

Podle průzkumu polovina mužů připouští, že si jejich partnerky dopřávají málo radostí. Většina českých a slovenských žen si přitom myslí, že jim partner dělá něco pro radost jen výjimečně. Osobní koučka vidí v tomto rozporu nenaplněný potenciál daného vztahu: pokud si žena skutečně uvědomí nejen své potřeby, ale hlavně bez nejmenších pochybností prožije jistotu, že si jejich naplnění zaslouží, muži jsou připraveni je svým partnerkám poskytnout.

Psycholožka Eliška Kodyšová k tomu dodává: „Nekladla bych neochotu mužů plnit partnerkám malé radosti pouze na jejich bedra. Je to dynamika, která funguje oboustranně – muži a ženy spolu o svém vztahu mluví jen vzácně. Pokud si není muž jistý, že žena přijme malou pozornost nadšeně, je pravděpodobné, že ji ani nenavrhne.“

Drobné radosti, kterým můžete věřit 

Průzkum prokázal, že ženy jsou dnes pod tlakem všech povinností a starostí, zapomínají na sebe a nedopřávají si drobné radosti. Figaro drobným radostem věří. Každodenní malé radosti jsou klíčem k dlouhodobé spokojenosti žen. Proto na vybraných čokoládách Figaro naleznete 30 drobných radostí, které mohou být inspirací a krůčkem k radostnějšímu dni. S novými obaly se spouští i speciální web (365radosti.cz), kam mohou ženy posílat své drobné radosti a inspirovat tak ostatní, nebo vyhrát čokoládu se svou radostí na obalu. Zároveň se na webu dozvíte i další zajímavosti z velkého česko-slovenského průzkumu.

Více informací na: 365radosti.cz

O průzkumu:

Online průzkum společnosti Figaro se uskutečnil začátkem ledna 2015 v České i Slovenské republice. Poměrově se ho zúčastnilo 60 % žen a 40 % mužů, kteří mají stálého partnera a děti ve věku do 18 let.