Shodíte až 4 kila za pět dní | Pro ženy | Blesk.cz
Středa 30. září 2020
Svátek slaví Jeroným, zítra Igor
Oblačno, déšť 15°C

Shodíte až 4 kila za pět dní

3. října 2006 | 10:00

Nová dieta: Bez počítání kalorií! Pokud chcete zhubnout bez komplikací, pak pro vás máme jednoduchý dietní plán

Chcete zhubnout, ale většina diet je pro vás komplikovaná? Pomůžeme vám docela jednoduchým dietním plánem. Žádné složité počítání kalorií, budete pouze sbírat hvězdičky. Kolik hvězdiček denně Nabízíme vám tipy na snídani, lehké svačiny, stejně tak jako na hlavní jídla, se kterými si sami sestavíte dietní plán. Každé jídlo dostane podle toho, kolik obsahuje kalorií, rozdílný počet hvězdiček. Jedna odpovídá asi 100 kcal. Abyste snížili váhu, musíte na své konto získat za den 8 - 12 hvězdiček. Když jich za den napočítáte pouze 8, můžete snížit vaši váhu o 4 kg za 5 dní. Jestli si určíte hranici 12 hvězdiček, shodíte 2 kg. Nejlepší bude, když si budete zpočátku denně psát, kolik jste "snědli" hvězdiček. Ale musíte počítat doopravdy vše, co sníte. Také jablko nebo třeba sušenku. Zkoušejte také, po kterých nízkoenergetických potravinách zaženete pocit hladu, i to je opravdu individuální. Nezapomínejte, že jídelníček by měl být rozmanitý a měl by obsahovat od každé z následujících potravin trošku: * 1. Maso a masné výrobky, ryby, drůbež - libové v přiměřeném množství * 2. Nízkotučné mléko a mléčné výrobky - hojně * 3. Ovoce a zelenina - hojně * 4. Celozrnné pekárenské výrobky a rýže - s mírou! * 5. Tuky - jen 10 g másla nebo 25 g pomazánkového másla denně Důležité - denně vypít nejméně 2 litry minerální vody, bylinkového nebo ovocného čaje! PL = polévková lžíce ČL = čajová lžička



Snídaně 1 plátek celozrnného toastu ...........................* 1 plátek (45 g) celozrnného chleba ..................* 2,5 plátku knackebrotu .................................* 1 malý celozrnný rohlík ................................* 2 plné PL neslazených müsli ......................** 25 g neslazených cornflakes ..........................* 1 hrnek bílé kávy (s nízkotučným mlékem) .........1/2* 1 PL medu................................................1/2* 2 PL marmelády s nižším obsahem cukru ..........1/2* 1 PL jablečného pyré ...................................1/2* 2 ČL oříškonugátového krému ........................* 1 PL nízkotučného másla .............................* 1 PL margarínu ..........................................1/2* 1 malé vejce .............................................1/2* 150 g nízkotučného tvarohu ...........................* 75 g nízkotučného bylinkového tvarohu .............1/2* 1 trojúhelníček taveného sýra (25 % tuku) .........1/2* 35 g Edameru (10 %) ...................................1/2* 50 g nízkotučného Camembertu (10 %) .............1/2* 1 sklenice (150 ml) zakysaného mléka ..............1/2* 200 g nízkotučného jogurtu ............................* 100 g kefíru (1,5 % tuku) ..............................1/2* 1 kelímek (150 g) probiotického jogurtu ........* a 1/2* 250 ml kakaového nápoje (1,5 % tuku) .........* a 1/2* 120 g vařené šunky .................................* a 1/2* 60 g nízkokalorické paštiky ........................* a 1/2* 35 g kuřecí tlačenky ....................................1/2* 75 g pochoutkového salátu s jogurtem ..............* 50 g uzeného lososa ............................***
Nápady na snídani Fit houska ** 1 celozrnná houska se 75 g nízkotučného tvarohu (0,2 % tuku), 35 g kuřecí tlačenky, ozdobená půlkou červené papriky. Ovocné müsli*** 150 g zakysaného mléka, špetka skořice, 1 PL medu. Vše smícháme a přidáme 2 PL müsli a 1 jablko (200 g) nakrájené na kostičky.

Svačina 125 g vařených brambor se 75 g nízkotučného bylinkového tvarohu ...................................** 1 porce zeleninové polévky (instant) ...................* 1 porce polévky s těstovinovými mušličkami (instant) ......................................1/2* omeleta ze 2 vajec a 1 ČL tuku ......................** 1/2 špenátové pizzy (zmrazené) ...............*** a 1/2* 2 mini Babybell (20 % tuku) .............................* 20 g neslazeného popkornu ..............................1/2* 2 máslové sušenky ........................................1/2*
Nápad na svačinu** a 1/2* Z asijského stánku: jarní rolka, k tomu 125 g míchaného salátu s 1 PL dresinku bez tuku

Těstoviny, brambory, rýže 1 porce (150 g) vařených těstovin .....................* 1 porce (250 g) vařených brambor ....................* a 1/2* 1 porce (100 g) rýže ........................................* 200 g pečených brambor, 15 g oleje ..................*** 250 g bramborové kaše ....................................* a 1/2* 2 bramborové knedlíky .....................................** 250 g pommes frites z trouby ............................*** 150 g pommes frites z friťáku ............................**** 5 zmražených bramboráčků (330 g) připravených v troubě ......................................** a 1/2* 150 g mražených kroket ...................................** a 1/2* 250 g gnocchi ..................................................** a 1/2* 1 porce lasagne (225 g) ...................................*** a 1/2* 200 g pečených nudlí (asijská restaurace)..........*** 1 houskový knedlík (kolečko) ...........................* Maso a drůbež Suroviny pro hlavní jídla 100 g telecího filé, opečeného na 1 ČL oleje .........* a 1/2* 125 g libové jehněčí kýty, grilované .....................* a 1/2* 150 g vařeného zadního hovězího masa ...............* a 1/2* 150 g hovězího steaku, opečeného na 1 ČL oleje ..** 100 g roastbeefu, dušeného ................................** 125 g guláše z konzervy......................................** 150 g tataráku ...................................................** 150 g karbanátek..............................................*** 125 g luncheon meat z konzervy ........................*** 225 g kuřecího masa, grilovaného .......................** 150 g krůtích prsou, opečených na pánvi s 1 ČL oleje .........................** 1 malý drůbeží párek (60 g) ...............................* a 1/2* 1 norimberský páreček (25 g) .............................* 150 g Cordon bleu (100 g) .................................*** 100 g drůbeží sekaná bez tuku ...........................* a 1/2* 100 g vepřové kýty na 1 ČL oleje .......................* a 1/2* Ryby a plody moře 150 g mořského lososa, dušeného .......................* 1 malý platýz (200 g), opečený na pánvi s 1 ČL oleje.........................*** a 1/2* 1 pstruh (175 g), dušený .....................................** 150 g lososového filé, dušeného ..........................*** 150 g tuňáka vařeného v rajčatové omáčce ..........*** 150 g candáta, pečeného s 1 ČL másla .................** 5 rybích prstů (z trouby) ..................................** a 1/2* 1 rybí karbanátek (125 g) ....................................** 1 matesové filé (80 g) .........................................** 1 zavináč (100 g) ................................................** 100 g slanečka v rajčatové omáčce (z konzervy) ...** 100 g tuňáka (přírodní) z konzervy .......................** 50 g tuňáka (z plechovky) v oleji, odkapaného ....* a 1/2* 125 g oloupaných krevet .......................................* Zelenina a salát 1 artyčok (vařený), k tomu 2 PL vinného octa .....* a 1/2* 350 g květáku, dušeného, 1 ČL másla .....................** 350 g brokolice, dušené, 1 ČL másla ......................** 300 g kedlubny, dušené, 1 ČL másla ......................** 200 g fazolí, dušených, 1 ČL másla ........................** 200 g mrkve, dušené, kapka oleje .........................* 200 g dušeného hrášku ........................................** 300 g kysaného zelí ..............................................1/2* 200 g červeného zelí, dušeného, 1 PL tuku...............** 200 g růžičkové kapusty, dušené, 1 PL tuku ............** 300 g zmraženého listového špenátu, 1 ČL tuku ........* 150 g hrášku a mrkve z konzervy ............................* 200 g cukety, dušené v 1 ČL oleje ............................* 100 g sladkokyselé dýně ..........................................* 400 g papriky, dušené .............................................*
Nápady pro hlavní jídla Bavorský guláš:**** 125 g hovězího guláše z konzervy, k tomu 2 houskové knedlíky a 200 g dušené mrkve (použijeme 1 ČL oleje) a 1 PL nakrájené petrželky Kuřecí talíř:**** 200 g grilovaného kuřecího masa (prsa), k tomu 1 vařený brambor (125 g) a 75 g nízkotučného bylinkového tvarohu Ryba a salát:**** 1 dušený pstruh, k tomu 1 porci brambor a 125 g míchaného salátu s 1 PL salátového dresinku bez tuku Losos a cuketa:**** a 1/2* 150 g filé z lososa podáváme s 1 porcí rýže (100 g) a 150 g dušené cukety (v 1 ČL oleje) Vepřový plátek s červeným zelím:**** 100 g libového vepřového masa z kýty opečeme na pánvi, přidáme 2 PL tmavé instantní šťávy, podáváme s 200 g červeného zelí dušeného na 1 PL tuku Špenátové vajíčko:*** 1 vejce nahniličku, k němu 300 g zmrazeného listového špenátu dušeného v 1 ČL oleje a 1 porce (250 g) vařených brambor
Ovoce (na kusy) ananas (180 g) ..............* jablko .........................1/2* meruňka (100 g) ..........1/2* banán ...........................* jahody (125 g) ..............* grapefruit......................* borůvky (125 g).............1/2* kiwi...............................1/2* mandarinky (2 kusy) ......1/2* mango (1/2) ..................* pomeranč ....................1/2* papája ...........................* švestky (130 g) ..............* hroznové víno (125 g) ......*

Související články