TOP 10 nejoblíbenějších diet světa! Která je ta nej? | Pro ženy | Blesk.cz

TOP 10 nejoblíbenějších diet světa! Která je ta nej?

  • Která ze všech těch diet je vlastně ta nej?
    13. června 2013 | 06:00

    Dukanova, Atkinsova, středomořská, volumetrická... Není snad měsíc, kdy bychom neslyšeli o nějaké zaručené dietě. Každý z nás už vyzkoušel alespoň jednu z nich. A drží je i celebrity. Která je ale ta nejlepší, a která může být životu nebezpečná?

  • Atkinsova dieta

    Červené maso prý pomáhá proti depresím

    Pokud jste milovníkem sacharidů, může být pro vás Atkinsova dieta problematická. Nízkosacharidová dieta obsahuje hodně proteinů, proto vyhovuje všem, kteří mají rádi hodně červeného masa, vajec a mořských plodů.

    PRO: Není pro slabochy, ale to, co je povoleno jíst se budete cítit plná, a když vydržíte, dočkáte se velkého úbytku hmotnosti ve skutečnš krátkém čase.

    PROTI: Mnoho lidí si stěžuje na nežádoucí účinky jako je zápach z úst a zácpa.

  • Dukanova dieta

    Červené maso versus zelenina? Vítěz je jednoznačný.

    Podobně jako Atkinsonova, i Dukanova dieta se zaměřuje na méně sacharidů a více bílkovin. Stravovací dietní plán má čtyři fáze. Začíná tím, že zakáže zeleninu a téměř veškeré tuky, během následujících tří fází je pak postupně postupně přidává zpět do jídelníčku.

    PRO: Během první fáze byste měli vidět zřejmý úbytek na váze. Ideální je, že neexistuje žádný limit schválených potravin. Čtvrtá fáze je vlastně doporučovaným zdravým životním stylem, při němž se nemusíte obávat žádného počítání kalorií.

    PROTI: Vyřazení ovoce a zeleniny z jídelníčku během počátečních fází může vést k nedostatku vitamínů.

  • GI dieta

    Nová studie zjistila daleko lepší paměť u lidí, kteří pravidelně konzumují nejen mléko, ale i jiné mléčné výrobky jako jsou jogurty, sýry a dokonce i zmrzlina.

    Toužíte po dietě, při které budete hubnout s minimální námahou, navíc budte moci konzumovat sacharidy a zároveň budete nabiti energií? GI dieta je možná právě tou pravou pro vás.

    PRO: GI (glykemický index) rozděluje potraviny do červené, žluté a zelené kategorie, takže můžete sledovat, které potraviny jsou pro vás nejlepší. Navíc můžete jíst tolik zelených potraviny, kolik chcete, všechny totiž uvolňují energii pomalu.

    PROTI: Potraviny s nízkým glykemickým indexem mohou často mít docela vysoký obsah tuku. Navíc je někdy docela obtížné zjistit GI některých potravin.

  • Cambridge dieta

    Se zdravými koktejly půjdou kila dolů

    Dieta je založena na konzumaci instantních polévek, koktejlů, kaše a tyčinek, které jsou obohaceny o minerály, vitamíny a dalších živiny. Povolené jsou jen tyto speciální instantní přípravky přesně upravené pro Cambridge dietu, čerstvé potraviny se jíst nesmí. Každá porce obsahuje 138 kcal.

    PRO: K dispozici je celá řada instantních "jídel", budete mít podporu odborníků a shodíte i 8 kilo za měsíc. Dieta Cambridge je ale vhodná jen pro velice disciplinované lidi. Jedná se o jednu z mála diet, při kterých je zhubnutí téměř zaručeno.

    PROTI: Spolu s náklady náhrada jednoho jídla, může plán Cambridge v cestě vašeho společenského života, pokud se vám líbí stravování a drastické nízkokalorická jídla vám může dát nějaké hrozné vedlejší účinky, když vaše tělo začne nastavit.

  • Dieta 5:2

    Pokud máte s hubnutím problém, zkuste naše triky.

    Pokud se vám nedaří držet dietu po všech 7 dní v týdnu, může být dieta 5:2 tím pravým řešením pro vás. Umožňuje stravovat se "normálně" po dobu pěti dnů v týdnu, zbylé dva dny pak jsou "odlehčené", můžete během nich konzumovat jen 500 kalorií denně.

    PRO: Pokud se během vašich "normálních" dnů budete držet limitu 2000 kalorií za den, můžete jíst, co chcete. Plusem dieta 5:2 je, že díky pravidelným "odlehčeným" dnům nebude vaše tělo ukládat tuk.

    PROTI: Omezení celodenního příjmu potravy na 500 kalorií může být nebezpečné, člověk na této dietě může trpět nedostatkem energie, úzkostmi a podrážděností.

  • Alkalická dieta

    Po absolvování naší detoxikační diety se budete cítit podstatně lépe.

    Pokud jste velkým fanouškem ovoce a zeleniny, může být právě alkalická strava tou správnou cestou. Plán se zaměřuje na kyselost potravin, snaží se udržet tělo v jeho přirozené rovnováze pH.

    PRO: Je skvělou volbou pro vegetariány a je plná potravin prospěšných pro tělo.

    PROTI: Omezením kyselost podporujících potraviny, jako jsou mléčné výrobky, maso, drůbež a ryby z jídelníčku, může způsobit, že brzy ztratíte zájem a budete mít snahu konzumovat "zajímavější" jídlo.

  • Volumetrická dieta

    melounová dieta

    Konzumují se při ní potraviny, které mají velký objem a velký obsah vody, ale málo kalorií. Je to třeba meloun, dýně, okurka, paprika. Ty vás zasytí, ale přitom po nich nepřiberete. Když sníte 100 gramů pečiva, není to to samé, jako když spořádáte 100 gramů melounu. Jde zkrátka jen o to vybrat si ty správné potraviny.

    PRO: Jako jedna z mála diet je určena pro ty, kteří rádi a hodně jedí a nechtějí se omezovat v množství zkonzumovaných potravin.

    PROTI: Jedná se o nízkokalorickou stravu, která s sebou nese rizika jako je nedostatečný přísun energie a naopak vysoký příjem vody. Zároveň neřeší poměry sacharidů, bílkovin a tuku, poměr základních živin je nevyrovnaný a omezený. Nízký energetický příjem by mohl v dlouhodobém měřítku vést k podvýživě.

  • Středomořská dieta

    Pozor, jaký olivový olej kupujete. Test ukázal, že označní extra virgin zárukou kvalitby být nemusí - ilustrační foto

    Jejím cílem není rychle zhubnout, hlavním smyslem je především zdraví a dlouhověkost. V prvním kroku jde v podstatě hlavně o to zařadit do jídelníčku hodně zeleniny, nahradit červené maso rybami a mořskými plody a sádlo olivovým olejem. Každodenní sklenice červeného vína je téměř nutností. 

    PRO: Je vědecky prokázáno, že středomořská strava snižuje výskyt neurodegenera­tivních onemocnění, jako jsou Parkinsonova a Alzheimerova choroba a účinně pomáhá v prevenci metabolického syndromu. Navíc poskytuje ochranu proti dvěma druhům cukrovky a výrazně snížuje rizika rozvinutí již propuklého diabetu.

    PROTI: Žádné není.

  • Weight Watchers (Strážci váhy)

    Existuje mnoho potravin, které mohou pomoci neutralizovat účinky našeho nezdravého životního stylu. My vám přinášíme deset těch nejúčinnějších!

    Populární dieta, která existuje už čtyřicet let, je snad nejznámější dietou na světě. Její podstatou je tzv. bodový systém, podle kterého má každá potravina určité ohodnocení: potraviny jako sladkosti nebo sladké limonády mají více bodů než zelenina nebo grilované kuře. Za cvičení si dokonce můžete nějaké body odepsat. Vaším úkolem je udržet denní počet bodů stanovený vaším "strážcem".

    PRO: Je dobrá pro všechny, kdo neradi hubnou sami a potřebují kontrolu. Základem Weight Watchers jsou 4 principy: rozumné stravování, více pohybu, zpětná vazba a zlepšení návyků. Neurčí vám co přesně jíst, ale naučí vás strategii jak bojovat s hladem a dodržovat program, který je v souladu s vaším životním stylem.

    PROTI: K tomu, abyste se mohli zapojit do programu, je nutná placená registrace (30 amerických dolarů). Měsíčně pak zaplatíte dalších 17 dolarů.

  • DASH dieta

    Nebojte se změny jídelníčku, i zdravé jídlo může skvěle chutnat!

    Dieta byla původně vyvinuta Národním institutem zdraví pro lidi s vysokým krevním tlakem. Je však také vhodná při snižování hladiny cholesterolu, snižuje riziko srdečních onemocnění, mrtvice, ledvinových kamenů a diabetes. Denní strava se skládá ze tří celozrnných výrobků, čtyř až šesti porcí zeleniny a ovoce, dvou až čtyř porcí mléčných výrobků a několika porcí libového masa, ořechů, semínek či luštěnin.

    PRO: Na rozdíl od mnoha dietních plánů DASH nezakazuje nebo extrémně neomezuje žádné potraviny. Již třetím rokem za sebou byla americkými odborníky vyhlášena nejlepší dietou.

    PROTI: Žádné není.

Klíčová slova: diety, hubnutí
Diskuse ke článku
.