DIETA 2010: Hubněte s vybranými světovými lahůdkami | Pro ženy | Blesk.cz

DIETA 2010: Hubněte s vybranými světovými lahůdkami

25. ledna 2010 | 05:00

Vzpomínáte na loňskou dovolenou u moře, kde jste díky all inclusive mohli jíst, co hrdlo ráčí? A co se stalo? Z dovolené jste si kromě zážitků přivezli i pár kilo navíc.

Blesk vám dnes ukáže různé světové lahůdky, které mohou výrazně ovlivnit vaše zdraví i štíhlou linii. A hlavně, všechny je seženete v běžných supermarketech!

Řecko

Olivový olej

Je nejzdravějším z tuků, obsahuje nenasycené mastné kyseliny, které snižují riziko onemocnění srdce. Také je vynikajícím zdrojem vitaminu E, který udržuje kůži vláčnou a chrání proti rakovině. I když je kaloricky náročný (1 polévková lžíce obsahuje 420 kJ), je daleko vhodnější při hubnutí než máslo či jiné oleje.

Tip: Zeleninový salát je výborný s pár kapkami olivového oleje a balzamikového octa.

Skotsko

Oves

Ovesné vločky vám pomohou zůstat štíhlí a zdraví. Oves obsahuje vlákninu zvanou beta-glucan, která snižuje cholesterol. Výzkum prokázal, že talíř ovesné kaše denně snižuje cholesterol až o 23 procent. Beta-glucan také udržuje stabilní hladinu cukru. To je dobrá zpráva pro ty, kteří se snaží zhubnout.

Tip: Den začněte ovesnou kaší, ovesnými cereáliemi nebo müsli bez cukru. Výborný je ovocný salát s vločkami a přírodním nízkotučným jogurtem.

Japonsko

Sója

Sójový protein pomáhá snižovat hladinu cholesterolu. Je bohatý na bílkoviny, což je složka velmi důležitá při redukci váhy.

Tip: Přidávejte sóju k dušenému masu nebo do polévek, použijte tofu místo masa, pijte sójové mléko nebo vyzkoušejte sójový jogurt.

Hubněte s vybranými světovými lahůdkami
Hubněte s vybranými světovými lahůdkami
Autor: scom

Aljaška

Losos

Obsahuje protein a mnoho vitaminů a minerálů, ale teprve vícenenasycené mastné kyseliny (omega-3) z něj dělají superjídlo. A ani vůbec nevadí, že jde o trochu tučnější rybu. Klidně ji do jídelníčku zařaďte, protože obsahuje ty »správné a zdravé« tuky.

Tip: Přidávejte konzervovaného lososa do sendvičů, ke svačině je vhodný uzený losos a nízkotučný sýr s dalamánkem. Vyzkoušejte suši – to často obsahuje lososa.

Čína

Zelený čaj

Udržuje srdce zdravé – lidé, kteří pijí 5 a více šálků zeleného čaje denně, jsou podle studií o 16 procent méně náchylní ke koronárním srdečním chorobám. A navíc je zde dobrá zpráva pro ty, kteří hubnou – zelený čaj k hubnutí výrazně přispívá.

Tip: Svůj obvyklý čaj vyměňte za zelený, zkuste jej doplnit zázvorem a citronem a osladit kapkou medu.


 

Redukční jídelníček pro tento den

Snídaně: celozrnný chléb (2 plátky) s Rama Linie, sýr
Přesnídávka: čínské zelí (150 g) Oběd: vepřový plátek, bramborová kaše
Svačina: mrkvový salát, lněný chléb
Večeře: ovoce s jogurtem

Celkový příjem energie za den: 6414,4 kJ
Bílkoviny: 79 g
Sacharidy: 193,3 g
Tuky: 51,1 g (rámeček)


 

Více o jídelníčku, energetických hodnotách potravin a jiná doporučení týkající se zdravého životního stylu se dozvíte na www.flora.cz nebo na tel.: 800 175 324

Autor: Iva Dvořáková
Diskuse ke článku
.