Sobota 19. září 2020
Svátek slaví Zita, zítra Oleg
Polojasno 20°C

Test závislosti na jídle + jídelníček na dnešek

7. ledna 2009 | 05:07

Přečetli jste o hubnutí první poslední, jste vyškolení teoretici, znáte energetické tabulky potravin, ale… Co je to platné? Vy jídlo potřebujete, milujete a dělá vám blaho. Rozptýlí trápení, zažene stres a zlehčí samotu.

Tak jako může být člověk závislý na alkoholu, na cigaretách nebo na partnerovi, stejné je to s jídlem. Někdy se proto postižený nemusí ani trápit dietami, stačí, když uzdraví hlavu.

Chcete vědět, zda máte nadváhu?

Spočítejte si svůj BMI INDEX.

Kalkulačku najdete zde.


Jídlo jako berlička

Sami to znáte. Stane se nějaká nepříjemnost a už saháte třeba po čokoládě. Ta má schopnost okamžitě navodit libé pocity. To však ještě není problém "Se závislostí na jídle je to jako s alkoholem, automaty či drogami," říká psycholožka Šárka Bezvodová. "Přejídání může propadnout člověk, který se octne v mezní životní situaci. Úmrtí, rozvod, odchod dětí z domova – to jsou situace, které psychiku dost naruší. A jídlo je hned první po ruce, dokáže aspoň na chvíli zahnat chmury a přivodit příjemné chvíle. Bohužel jen na chvíli. Závislost na jídle je problém, který by se měl konzultovat s odborníkem, stejně jako každá jiná závislost."

Vy jídlo potřebujete, milujete a dělá vám blaho. Rozptýlí trápení, zažene stres a zlehčí samotu.
Vy jídlo potřebujete, milujete a dělá vám blaho. Rozptýlí trápení, zažene stres a zlehčí samotu.
Autor: scom

TEST

Jste závislák na jídle?

1. Máte velmi slabou vůli a jídlu vždy podlehnete?
2. Když jste nervózní, zhltnete vše, co vám přijde pod ruku?
3. Často pociťujete skoro vlčí hlad a velkou chuť k jídlu?
4. Když začnete jíst, cítíte se skvěle?
5. Když se nacpete, máte silný pocit viny?
6. Nejste schopni s jídlem přestat?
7. Stydíte se za své přejídání a jíte proto tajně?
8. Nevěříte si, že dokážete zhubnout?
9. Snažíte se nejíst na veřejnosti?
10. Bojíte se jídla?

Řešení:
Pokud jste ve třech případech odpověděli ano, jste na jídle závislí. Bude nejlépe, pokud se obrátíte na odborníka, nasměrovat vás může praktický lékař.

Jídelníček na dnešní den: redukční dieta

Přijatá energie za celý den: 5278 kJ = 1233 kcal

Snídaně = 1374 kJ: 150 g ovocného jogurtu, 100 g dalamánku

Svačina = 209 kJ: 100 g jablka

Oběd = 1650 kJ: bez polévky, 150 g pečené krůty. 200 g brambor, sůl, pepř, 150 g červené řepy smíchat s 50 g křenu

Svačina = 143 kJ: 100 g pomeranče

Večeře = 1902 kJ: 250 g brokolice, 520 g strouhaného eidamu, 5 g flory, 100 g chleba

Jídelníček na další dny redukční diety si můžete podle tohoto vzoru připravit sami a spočítat na e-kalkulačce, kterou najdete na www.flora.cz.

Pravidelnou konzumací ovocných a zeleninových šťáv dopřejete svému tělu množství potřebných přírodních vitaminů a zároveň se dopracujete i k vytoužené štíhlé linii.
Pravidelnou konzumací ovocných a zeleninových šťáv dopřejete svému tělu množství potřebných přírodních vitaminů a zároveň se dopracujete i k vytoužené štíhlé linii.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

Sportovní tip

Plavání: volnější tempo
Výdej energie: 2000 kJ za hodinu

++ nezatěžuje klouby

+ vhodné po úrazech, využívá téměř skoro všechny svaly na těle, a proto má výborný kondiční efekt.Choďte plavat do vyhřívaných bazénů, plavání ve studené vodě může zpomalit metabolismus a vytvořit na těle tukovou izolační vrstvu proti chladu!

ne vždy máte bazén v dosahu, někdo je citlivý na chlor (vysušuje kůži a vlasy)

Austrálsky plavec Grant Hackett
Austrálsky plavec Grant Hackett
Autor: SITA

Zítra čtěte: Jídelníčky bez práce: Nechce se vám odvažovat ingredience? Neradi počítáte kalorie? Chcete dostat jídlo až pod nos? Jak na to vám poradí Blesk.

Autor: Iva Dvořáková
Klíčová slova: hubnutí;seriál;lednový;
Diskuse ke článku
.