Pátek 19. dubna 2024
Oblačno, déšť 9°C

Na víkend krajem Vysočina

15. února 2023 | 06:00

Na tuhle cestu jen tak nezapomenu. Dost jsme viděly i zažily. A bylo to až na dřeň. Ale teď popořádku.

Vyzvedávám auto na testování a vyrážím z Prahy po D1 do Jihlavy. Tam čeká kamarádka Pavlína: „Máme všechno a můžeme vyrazit,“ hlásí mi. Nasedáme tedy do SUV MG EHS Exclusive, které je ve verzi plug-in hybrid. Což znamená, že má jeden benzinový motor a druhý elektromotor. Nádrž ukazuje dojetí na 450 km, tedy celkem málo. Trochu znejistím, aby na cestu do Telče a kolem ní stačila. Ale mé obavy jsou, jak zjistím na konci dvou dnů, zbytečné. Elektromotor skvěle sekunduje benzinovému, takže zbývající kilometry neubývají tak rychle, jak by se mohlo zdát.

Na výlet vás zve redaktorka Blanka Kubíčková.

Drobnosti potěší

Mám radost, jak si i s tak velkým esúvéčkem coby malá sednu. Nejsem v něm ztracená jako při nedávných testováních jiných esúvéček, všechno uvnitř je skvěle po ruce. Potěší mě dioda na mrtvý bod, která je umístěna ne na zrcátku v levém rohu, ale blíže očím, na úchytce zrcátka uvnitř vozu. Velký prostor v kufru, snadné nastupování, 360° panoramatická kamera, pohodlné a dobře nastavitelné sedačky s čalouněním z pravé kůže. Méně se mi pak líbí panel multimédií, který září výraznými barvami – nepříjemné pro oči – a ovládá se lacině působícími knoflíky. Jsou to však jen drobnosti, na které se dá zvyknout.

Panel multimédií září výraznými barvami.

Slušný společník

Motoricky je MG EHS 1,5 TGI + elektromotor s 10stupňovou převodovkou (978 940 Kč, 7letá záruka) ale velká paráda. I když automat občas nenabízí plynulé řazení nebo má trochu delší brzdnou dráhu, je radost ho řídit. Cítit se v něm budete bezpečně, ať už na dálnici, okreskách, ale i polních cestách. A pocit bezpečnosti považuji u auta za zásadní. Právě s tímhle vozem jsem totiž měla i nepříjemné zážitky, a dokázal mě podržet.

Jen nastoupit a vyrazit.

Na půli cesty

Z Jihlavy vede naše cesta na ubytování do Olší u Telče. Když přijíždíme do penzionu U Posádů, je ve vesnici tma jak v pytli, takže oceňuju LED světlomety. Přivítají nás majitelé v nádherném bydlení, kde máme k dispozici apartmán s kuchyňkou, společnou jídelnu a všechno, co potřebujeme na výlety. „Žijeme přímo zde ve vsi, a když se tento statek prodával, byla to pro nás výzva. Pozemky využíváme pro chov skotu a statek jsme ve stejném stylu znovu postavili,“ dozvídám se od Dany Posádové.

Neplánovaná zajížďka

Dorůžova vyspané v naprostém tichu Vysočiny pokračujeme do Telče. Už jsem v ní kdysi byla, a je pořád stejně krásná. Jen zámek se druhým rokem opravuje, takže je zavřený. Procházíme náměstí, prohlížíme si výstavu obrazů Míly Doleželové v galerii Hasičského domu a pokračujeme dál do Třeště, kde si chceme projít geopark. Cestou zastavuji, abych auto nafotila v české krajině. Začíná pršet, a tak rychle zavírám dveře od auta a… nechávám v nich prst. Rána je hluboká, takže měníme kurz a uháníme na nejbližší pohotovost, což je 30 km vzdálená nemocnice v Jihlavě. Co vám budu povídat, jsem ráda, že auto má automat, a mohu jen šlapat na pedály. Po anestezii a čtyřech stezích se vracíme zpět na trasu.

Telč

Na hrad i do parku

Zážitek z úrazu tak předčí nejen krásný geopark, ale i následnou prohlídku hradu Roštejn. Naštěstí prst v tuhle chvíli nebolí, tak se nám podaří výlet dokončit. Čeká mě ještě 140 km zpět do Prahy a pak bolavé dva týdny, než stehy půjdou ven. Díky této události jsem si uvědomila, jak je lékárnička v autě důležitá. A že pro někoho může být velký problém řídit cizí auto – kamarádka si za volant sednout nedokázala. Každopádně všechno dobře dopadlo, takže nejenže doporučuji návštěvu Vysočiny, ale i vozu MG EHS Exclusive dávám všechny zbývající prsty nahoru.

Gotický hrad Roštejn stojí na skalnatém vrchu.