6 maličkostí, které zlepší váš život. Nic nestojí a můžete je dělat každý den

  • Jsou to jen maličkosti, ale do života vám mohou přinést lepší náladu a klid
    24. ledna 2016 | 06:00

    Jsou to zdánlivé maličkosti. Většina z nich vám denně zabere jen pár minut. Váš život mohou ale podstatně zlepšit. Nikoliv nějakým dramatickým zvratem. Spíš nenápadně, ale o to trvaleji. A můžete je začít dělat bez investic a hned teď. Které drobnosti to jsou?

  • Najděte si jednu věc, na kterou se budete těšit

    V posteli si užijte třeba celý den
    Možná vás hned po ránu napadají nepříjemnosti, kterým musíte ten den čelit. Zkuste to opačně: najděte si jednu věc, na kterou se ten den těšíte. Je to páteční večer a vidina dvou volných dní? Uvidíte kamarádku, půjdete do práce trochu dřív a projdete se? Dopřejete si zákusek? Zkusíte dnes udělat něco jinak, protože včera se to nepovedlo?
                    
  • Nezapomeňte se procházet

    Osmdesát procent vitamínu D si tělo tvoří samo za pomoci slunečných paprsků. Proto se snažte i v tomto období chodit ven.
    Hýbejte se. Pohyb přináší vzpruhu nejen pro tělo, ale i pro duši. Nemusíte si hned kupovat roční karty do posilovny, na druhou stranu si ale neříkejte, že jste se hýbali přece dost, když jste ráno dobíhali autobus. Zkuste jít z práce alespoň část cesty pěšky. A věnovat deset minut jen procházce. Jen prohlížení okolí, nemyslete v tu chvíli na to, co dětem uvaříte k večeři, nebo na to, jestli pro ně nejdete moc pozdě. Deset minut navíc v družině přežijí.

  • Zkuste se smát

    Nic to nestojí a můžete se cítit lépe.
    Smích léčí, to všichni víme. Někdy je ovšem těžké se smát a možná máte pocit, že opravdu, ale opravdu není čemu. Přední český psychiatr Karel Nešpor ovšem tvrdí, že důvod nepotřebujete. Můžete se smát jen tak, sama uprostřed pokoje. Schválně to někdy zkuste. Vsadíme se, že po chvíli vám přijde vaše počínání tak komické, že se začnete smát sama sobě.

  • Při jídle vypněte telefon

    V padesáti už budete mít od bolestivé menstruace pokoj.
    Nemusíte každý večer slavnostně prostírat a servírovat pětichodové jídlo. Nemusíte pořádat ani hodinové snídaně. Ale zkuste si je vychutnat v klidu. Bez sledování telefonu (i když koukáte jen na zprávy), bez toho, že byste se nechala rušit jeho zvoněním. To je jedno, že je to kámoška, kterou už stihla naštvat šéfová v práci. Vy máte právo se v klidu najíst.

  • Zastavte se

    Síla myšlenek prý může i léčit.
    Meditace a zklidnění mají blahodárné účinky na tělo i duši. Každý den pochopitelně nemáme čas na hodinové rozjímání, někteří z nás ani pořádně nevědí, jak na to. Své ovoce může ale přinést i desetiminutové zastavení. Zkuste se pohodlně usadit a zavřít oči. Soustřeďte se jen na svůj dech, zkuste počítat během nádechu a výdechu. Myšlenky, které připlují, nechte zase odplout. Nerozebírejte je, nepřemýšlejte, co nakoupit na víkend a co říct zítra kamarádce. Dejte hlavě chvíli oddych. Také myšlenky potřebují uzrát nebo se v hlavě dostat vedle těch, se kterými dávají dohromady smysl. Neustálým přemíláním problémů jim to skoro znemožníte. Dejte hlavě volno a ona uklidí za vás.


  • Obejměte se s někým

    Když to v posteli začne váznout, nebojte se použít lubrikační gel.
    Určitě najdete ve svém okolí někoho, koho můžete obejmout. Děti, partnera, rodiče, kamarádku. Dotyk utuží vztah a potlačí stres.

Diskuse ke článku
.
DesktopMobile