Chůze, plavání, nebo zumba? Jaké sporty jsou nejlepší na hubnutí?

Jaké sporty jsou na hubnutí nejlepší?
Jaké sporty jsou na hubnutí nejlepší?
Foto: Profimedia.cz
8. března  2016 
 06:00

Při výběru správného pohybu je nejdůležitější to, aby to člověka bavilo. Nemá smysl dělat něco, do čeho se musíme nutit, a ve výsledku z toho nemáme ani trochu radosti. Na druhou stranu, některé sporty nás mohou třeba skutečně bavit, ale co se týče hubnutí, jsou naprosto k ničemu. Víte, které to jsou a na které se musíte naopak zaměřit, když hledáte způsob, jak letos konečně zhubnout? 

Do těchto se s chutí pusťte!

 

Běh

 

I při sportu můžete být super trendy!

Ať už se o běhu povídá cokoliv, pokud děláte vše správně a neškodí příliš vašemu zdraví, pak je skvělým sportem na hubnutí. Během něj, když dodržujete tepovou frekvenci, spalujete tuky jedna radost. Dříve než s chutí vyběhnete do ulic, pořiďte si pořádnou výbavu. Hlavně boty, které jsou alfou i omegou tohoto sportu. Při špatné volbě vám to pocit z běhání akorát znepříjemní. Boty by měly být zhruba o půl čísla větší, než je vaše normální velikost. V šířce by vás neměly tlačit ani být volné. Při zkoušení se v nich na chvíli proběhněte, ať víte, co vás čeká.

 

 

Chůze

Chůze je skvělá nejen pro zdraví, ale lze jí i hubnout.

Možná ještě lepší než běhání je chůze. Je totiž vhodná pro kohokoliv, dělat ji můžete kdekoliv a v podstatě kdykoliv. Oproti běhání mnohem méně zatěžujete celý organismus, což může být výhoda pro lidi s vysokým tlakem nebo srdečním onemocněním, kteří se snaží vylepšit si svou postavu. Naopak působí ještě preventivně proti osteoporóze a srdečním onemocněním. Pokud zvolíte rychlejší tempo a budete chodit pravidelně, kila půjdou dolů rychle. Svižným krokem byste měli vyrazit na procházku alespoň třikrát týdně. Co se týče délky, ideální je mezi pěti až deseti kilometry.

 

Zumba

zumba

 

Nemusí to být konkrétně zumba, můžete si klidně zvolit jiný druh tance, ale v každém případě i tento druh pohybu patří mezi ty top, při kterých se hubne jedna radost! Stačí si najít sportovní centrum, kde tyto lekce provozují, a pak už jen přijít na hodinu. Dejte si pozor na volbu správného lektora. Při každém cvičení byste se měli nejprve pořádně protáhnout, zahřát a pak teprve začít s tancem. Potom by mělo přijít opět nějaké cvičení na vydýchání. Tanec je skvělý v tom, že díky němu nejen spalujete tuky, ale také posilujete svaly. Skvělé! Jen pozor na tepovou frekvenci, některé tance mohou být skutečně rychlé a divoké.

 

Kruhový trénink

Chcete zhubnout snadno a rychle? Zkuste těchto pár jednoduchých triků!

Ženám, které přiberou nějaké to kilo, se většinou nechce chodit do posiloven, kde funí svalnatí frajeři. Mají pocit, že se na ně každý dívá, a cítí se tam nepatřičně. Navíc posilovny plné železných strojů nejsou pro ženy ani příliš efektivní. Dámy by měly pracovat hlavně se svou vlastní váhou, a posilovat tedy tímto způsobem. Na to jsou skvělé kruhové tréninky. „V pomyslném kruhu jsou umístěna stanoviště, v nichž jsou posilovací stroje a zároveň místa pro aerobní cvičení. Ta pomáhají udržovat správnou tepovou frekvenci. Jeden okruh zvládnete za pouhou půlhodinku, čímž dosáhnete maximálního efektu za velmi solidní čas,“ vysvětluje smysl Markéta Brožová z Contours – fitness pro ženy.

 

Na co se moc nespoléhat

Projet se pod velikány rakouských Alp? Dovolená, na kterou se nezapomíná!

Tedy takto – na žádný sport bychom neměli zapomínat, každý je skvělý, o to více, pokud nás skutečně baví. Jenže ne po všech se hubne tak efektivně, jak bychom si přáli. Nelze na ně spoléhat. Tím je, bohužel, třeba plavání. Ačkoliv je úžasné na protažení celého těla, lékaři by ho občas měli předepisovat jako nejlepší lék na záda, tak co se týče spalování tuků, moc výhodné není. Aby se pro vás stalo kardio cvičením, museli byste plavat skutečně rychle. Za hodinu zhruba 40 až 60 bazénů. A ruku na srdce – dáte to? Jestli ano, tak s chutí do vody!

 

Podobně jsou na tom i sporty na kolečkách – tedy cyklistika a in-line bruslení. Na kole je totiž poměrně těžké udržet dlouhodobě takovou rychlost, aby odpovídala ideální tepové frekvenci, při které spalujeme tuky. Pokud jste "kochač" a na kole si užíváte krajiny, pohody, tak toho moc nespálíte. Ale nic to nemění na tom, že i tento pohyb je zdravý a vítaný! Navíc právě třeba cyklistika či plavání jsou vhodné sporty pro lidi s nadváhou, nezatěžují totiž do takové míry klouby a kosti.

Diskuse ke článku

.