Tohle byste měli jíst hned po cvičení, běhu nebo chůzi

  • 18. července  2016 
     06:00

    Jak se cítíte, když za sebou máte nějakou tělesnou námahu? Nejspíše máte žízeň, ale hlad ani moc ne, beztak byste nic jíst neměli, ne? Jenže to tak docela neplatí. Nové studie stejně jako zkušenosti těch, kdo holdují pohybu, ukazují, že je lepší dát si malou svačinu, která rozhodně nezabrání hubnutí. Spíše naopak. Důležité však je množství a také to, co si dáte. Čokoládová tyčinka správnou volbou není. 

  • Proč svačina nevadí?

    ...

    Nedívejte se na svačinu jako na riziko, které zhatí vaši snahu o štíhlou linii. Spíše pohoříte, když budete po cvičení hladovět a večer se o to více najíte. "Po cvičení jsou vaše energetické zdroje prázdné," řekl pro web Womenshealthmag.com Mike Biden, dietolog ze San Diega. Malá svačina podle něj jednak minimalizuje únavu, jednak zároveň tělo posílí pro další výdej energie. 

  • Proč tolik záleží na bílkovinách?

    ...

    Že to zní nelogicky? Že jste zrovna dřeli, abyste spálili co nejvíce energie, a hned byste měli nějakou přijímat? Ve skutečnosti je to naopak. Při cvičení vaše tělo spotřebovává zásoby glykogenu. Pokud po cvičení nedoplníte trochu energie, budete mátožní a spíš si během dne dáte něco nevhodného. Malá svačina hned po jídle rovněž pomáhá budovat svalovou hmotu. Proto by svačina měla obsahovat nějaké bílkoviny. Více svalů znamená lepší spalování energie. 

  • Co jíst po tělesné námaze?

    720p 480p 360p 240p
    Prkno je pouze základ. Tento cvik můžete provádět v mnoha provedeních. • VIDEO: 

    Svačina po cvičení, běhání nebo procházce ostrým tempem má mít nejvýše 450 až 600 kilojoulů, přičemž by měla obsahovat neméně 10 gramů sacharidů a 10 gramů čisté bílkoviny. Jídlo si dejte 15 až 45 minut po cvičení, tehdy ho vaše tělo dokáže využít nejlépe. Nezapomeňte se pořádně napít. 

  • Tipy na svačiny, které vám přijdou vhod

    150 kalorií v hodnotě čokoládového mléka:

    Plátky jablek nebo malý banán se dvěma lžícemi ořechů

    Jeden hummus s mrkví

    Plain řecký jogurt, sypané müsli a čerstvé ovoce – bobule

    Čtvrtina šálku ořechů a sušeného ovoce (rozdělit ho dopředu do baggies)

    Plátek celozrnného chleba, půl šálku tvarohu, rajčata

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji