7 potravin, které zatočí s únavou! Dopřejte si vejce a jablka | Pro ženy | Blesk.cz

7 potravin, které zatočí s únavou! Dopřejte si vejce a jablka

  • Naučte se jíst tak, abyste měli spoustu energie po celý den!
    31. ledna 2014 | 10:30

    Také vás díky krátkým zimním dnům trápí zvýšená únava, do ničeho se vám nechtce a nejraději byste zalezli do peřin a proměnili se v medvěda? Zkuste těchto sedm potravin, které vás dokážou nadopovat energií na celý den.

  • Bylinkové čaje

    ...
    Bylinkové čaje miluje lidstvo už od počátků, díky jejich zázračným vlastnostem. Nejenom že jsou schopny posílit vaši imunitu, takže vám pomohou bránit se proti virózám, ale také umí nastartovat vaše zásobárny energie.

    Rooibos nebo heřmánkový či mátový čaj vás ráno "nakopne" a to i navzdory tomu, že v něm nenajdete ani špetku kofeinu či teinu. Narozdíl od kávy je navíc křivka energie, kterou vám dodá, pozvolnější, ale o to déle se budete cítit svěží. Navíc vám dodá i potřebnou hydrataci. Další ráno tedy začněte šálkem bylinkového čaje.

  • Vejce

    ...
    Zapomeňte už jednou pro vždy na nesmyslné námitky, že vejce v sobě obsahují příliš vysoké množství cholesterolu! Ve skutečnosti jsou vejce totiž hotovým pokladem ukrytým pod tenkou skořápkou.

    Jsou skvělým přírodním zdrojem bílkovin, vhodným i pro vegetariány a navíc vám dodají spoustu vitamínů - například vitamín B vhodný pro zdraví a krásu vaší pokožky, vlasů a nehtů, vitamín A a kyselinu listovou.

    Kvalitní bio vejce, nebo vejce z volných chovů, vám pomohou podpořit správnou funkci zažívacího traktu. Žádaným vedlejším efektem tak je dávka energie, kterou by jinak tělo muselo použít k trávení. Navíc mají vejce velmi nízký glykemický index, takže vám nabytá energie déle vydrží.

  • Ryby

    ...
    Je nám jasné, že opakovat jak jsou ryby zdravé, je už zbytečné, ale věděli jste, že ryby mohou být skvělým zdrojem skryté energie? Tučnější ryby jako losos, tuňák nebo makrela obsahují vysoké množství omega 3 mastných kyselin, které jsou nejen prospěšné zdraví, ale také celodenní energii. Jsou totiž základní jednotkou, kterou potřebují svaly ke správné funkci a navíc jsou schopny nastartovat váš metabolismus.

    Tučné ryby také pomáhají předcházet kardiovaskulárním onemocněním, rakovině prostaty, Alzheimerově chorobě a demenci. Potřebujete ještě další důvod, proč rybu na svůj jídelníček zařadit alespoň 2x do týdne?

  • Luštěniny

    ...
    Skvěle vás zasytí, jsou báječným zdrojem přírodních bílkovin a navíc obsahují naprosté minimum sacharidů, takže jsou vhodné i pro osoby na bezlepkové nebo nízkosacharidové dietě. Těžko říct, proč jsme v Čechách vyřadili luštěniny ze svých jídelníčků, když jsou navíc tradiční lokální potravinou, která u nás byla před stovkou let na stole téměř denně.

    Vláknina, kterou luštěniny obsahují vám dodá energii doslova na celý den a navíc stabilizuje vaši hladinu cukru v krvi, takže nebudete propadat nutkavé potřebě sníst tabulku čokolády. Co ještě umí báječného? Snížit váš rodinný rozpočet! Luštěninová jídla totiž patří mezi chutná a zároveň jedna z nejlevnějších.

  • Voda

    ...
    Ano, víme, slyšeli jste to už tisíckrát, ale v tomto případě nikdy není na škodu si to ještě jednou zopakovat. Dodržujte pitný režim! Dehydratace totiž chodí ruku v ruce s únavou. Pokud tedy v práci sedíte za počítačem a jen těžko udržíte oči otevřené, nebo v deset večer už nemáte sílu se doplazit ani do postele, zkuste si popravdě vzpomenout, kolik jste toho ten den vypili.

    V žádném případě nečekejte s napitím až do doby, kdy cítíte, že máte žízeň. Pocit žízně je totiž známkou, že organismus už je dehydratovaný. Namísto toho mějte neustále po ruce sklenici nebo lahev z vodou a když ji dopijete, běžte ji naplnit. A to udělejte 8-10 krát denně.

  • Ovesné vločky

    ...
    Ovesné vločky nejsou jen snídaní pro dámy na dietě! Naopak by měli být součástí jídelníčku pro každého, včetně mužů a dětí, protože obsahují spoustu vlákniny s nízkým glykemickým indexem, která vás na dlouhou dobu zasytí a přitom nezatěžuje metabolismus.

    Pokud do své snídaně zařadíte ovesné vločky, zajistíte si spoustu energie na celý den v práci nebo ve škole a také dokážete snadněji udržet pozornost. Pokud si chcete zaručit minimálně 4 hodiny plné energie, snídejte ovesné vločky.

  • Ovoce

    ...
    Ovocný cukr je snad nejznámějším a současně nejrychlejším zdrojem energie. Pokud se tedy cítíte unavení a potřebujete vzpruhu, zapomeňte na páté kafe nebo čokoládu a skočte si pro jablko nebo pro banán. Energie načerpaná z ovoce vám totiž vydrží podstatně déle.

    Když navíc ovoce jako zdroj sacharidů zkombinujete se zdroji bílkovin, jako jsou maso, vejce, luštěniny, ořechy nebo mléčné výrobky jako bílý jogurt, tvaroh a čerstvé sýry, stabilizujete hladinu krevního cukru a nebudete mít za chvíli hlad.

Diskuse ke článku
.