Úterý 22. září 2020
Svátek slaví Darina, zítra Berta
Jasno 23°C

Spalte kilojouly!

5. června 2006 | 10:00

S přicházejícím létem nezapomínejte na svoji kondici a vyražte si zasportovat! Uvídíte, že budete mít hned lepší náladu

Když je hezky, sportujete venku nebo si raději zajdete do fitness centra? Sport venku i uvnitř má něco do sebe. V naší tabulce se dozvíte, kolik spálíte kilojoulů hodinovým cvičením. Střídejte chůzi a běh Můžete-li sportovat v přírodě, běhejte právě tam. Jogging na silnici není ideální; a pokud se pro něj rozhodnete, kupte si opravdu velmi kvalitní boty. Běh i chůzi doprovázejte aktivním pohybem paží. Snažte se pěstovat jogging 4x týdně po dobu nejméně 45 minut, pomůže vám to snížit hmotnost, krevní tlak i hladinu cholesterolu. Jogging je výborný také jako prevence srdečněcévních onemocnění a spolehlivě odbourává stres. Navštivte posilovnu Překonejte ostych a vydejte se zlepšit si kondici do posilovny. Nemáte-li zkušenosti, mohlo by se stát, že budete cvičit neefektivně. Než se začnete potýkat s posilovacími stroji, zaplaťte si proto trenéra a nechte si od něj sestavit cvičební plán. Personál posilovny by vám měl poskytnout základní instruktáž. Činky a posilovací stroje vám umožní rozvíjet jednotlivé svalové skupiny a zvyšovat jejich sílu a při pořádném protažení i jejich pružnost. Cvičte s fitballem Je to výborná technika, jak si protáhnout a posílit celé tělo a vytvarovat partie, které vás trápí nejvíce. Při různých pozicích na velkém míči zaměstnáváte postupně všechny části těla. Posílíte si lýtka, stehna, zadeček, břicho i horní část těla. Nejste-li se svou postavou spokojená, ve speciálních kurzech vám odborníci ukáží, jak s fitballem zacházet; základní informace vám dá každý fyzioterapeut nebo praktický lékař. Vydejte se do hor! Ideálním tréninkem pro koordinaci těla je turistika. Při chůzi na nerovném terénu v horách se dají do pohybu všechny skupiny svalů a kloubů. Celý pohybový systém se prokrví, což může pomoci od mnoha problémů, zlepšíte si kondici. Kromě toho: pohyb na čerstvém horském vzduchu zásobuje každou buňky v těle kyslíkem a pročišťuje plíce. Než se vydáte na horskou túru, kupte si kvalitní turistické boty, které vás nebudou tlačit a pevně drží nohu a kotník. Tak si zajistíte stabilitu i v nerovném terénu.


Trénink doma (1 hod) Lehké cvičení 1 700 kJ Intenzivnější cvičení 3 010 kJ Posilování s činkami 2 260 kJ (střední náročnost) Rotoped 2 070 kJ (lehká náročnost) Rotoped 3 960 kJ (intenzivní zátěž) Běh do schodů 5 650 kJ
Sportování venku (1 hod) Aqua aerobik 1 500 kJ Běh 3 010 kJ Jogging 2 640 kJ Lehká cyklistika 1 500 kJ Cyklistika 3 770 kJ Tenis 2 740 kJ Rychlý tanec 1 700 kJ Pomalý tanec 1 130 kJ Aerobik 2 450 kJ

Související články