10 jídel, díky kterým už nikdy nebudete před menstruací protivná | Pro ženy | Blesk.cz

10 jídel, díky kterým už nikdy nebudete před menstruací protivná

  • Trápí vás před menstruací výkyvy nálad, žravost a bolest břicha? Už nebudou, pokud zmírníte průběh PMS pomocí vhodného jídelníčku
    21. března 2015 | 06:00

    Taky znáte období před menstruací, kdy se měníme z něžných bytostí na nepříjemné fúrie, jsme protivné sobě i okolí, máme nafouklé břicho, otékají nám nohy, bolí nás prsa? S premenstruačním syndromem se dá bojovat jídlem!

  • Jogurt proti bolestem

    ...

    Hodně žen trpí dlouhodobým nedostatkem vápníku. Velmi často i kvůli různým dietám. To je jeden z řady důvodů, které způsobují nerovnováhu hormonů v těle (s tou PMS bezprostředně souvisí). Bílý jogurt – je lhostejné, jestli z normálního kravského mléka, nebo ze sóji – pomáhá kalcium v organismu doplňovat, mírní zároveň bolesti a křeče v podbřišku a omezuje i pocit nafouknutí.

  • Vejce na dobrou náladu

    Pro detoxikaci organismu zařaďte do snídaně vajíčka a citrusy.

    Ta, která snášejí zdravě a volně žijící nosnice (ne chudinky zavřené v klecích), jsou doslova balzámem pro tělo. Nezvyšují cholesterol, jak se dlouho tvrdilo, ale jsou plné minerálů, vitaminů – hlavně béčka a éčka. Všechny tyto látky pomáhají stabilizovat rozbouřené hormony, zlepšují náladu a také zmírňují pocity bolesti před menzes.

  • Ryby pomáhají vstřebat vitaminy

    losos

    Ideální je losos. Když na něj nemáte chuť nebo peníze, dejte si klidně makrelu nebo sardinky. Tyto ryby jsou totiž všechny velmi bohaté na vitamin D. Když ho máme málo, naše tělo špatně vstřebává i jiné vitaminy a minerály. Cítíme se pak unaveně a péemeska je ještě dramatičtější.

  • Brokolice krotí hormony

    brokolice
    Je to přímo zdravotní bomba nadupaná vším, co ženské tělo před menstruací potřebuje. Velkým přínosem je, že kromě jiného obsahuje hodně vitaminu A, který pomáhá stabilizovat hladinu hormonů. A PMS tím dokáže výrazně omezit. Mimochodem, áčko ztrácíme hlavně dlouhým vysedáváním u televize.

  • Mandle omezují chutě na sladké

    ...

    Neopražené mandle se slupkou obsahují hodně zinku, který pomáhá uvolňovat svaly, a citelně tak omezí tlak v podbřišku před menstruací. PMS bez nepříjemné bolesti pak daleko lépe snášíme. Navíc omezují chuť na sladké – a zrovna sladké nám ženám v kritickém období měsíčního cyklu neprospívá. I když můžeme mít na dortíky zrovna velkou chuť, nakonec je nám ještě hůř a máme i horší náladu. O kilech navrch ani nemluvě.

  • Celozrnné pečivo omezí stres

    ...
    Před menzes nám hodně chybí serotonin neboli hormon dobré nálady. Trpíme pak nespavostí, jsme nevrlé, nic nás nebaví. Proto je dobré dát si alespoň jeden zralý banán denně, který nervovou soustavu uklidňuje. Je v něm navíc i spousta draslíku, který pomáhá proti stresu. Toho máme v období PMS až až.

  • Dýňová semínka proti oteklosti

    ...

    Pomáhají odstraňovat zadržování vody v těle, což se přesně při PMS děje – i to je jeden z důvodů, proč se cítíme oteklé. Taky je v nich hodně magnesia, které – jak už víme – uvolňuje svaly, a tím i pocity bolesti hlavně v podbřišku.  

  • Hovězí maso proti akné

    ...

    Červené maso obsahuje nejen prospěšné tuky, ale je v něm i hodně železa a vitaminu B2 (riboflavin). Obě tyto látky pomáhají „čistit“ krev a pleť (před menzes se nám často na obličeji vyrojí akné) a taky zlepšují kvalitu vlasů, které bývají před periodou zplihlé a mastné.

  • Kuřecí maso proti únavě

    ...

    Lehké kuřecí obsahuje vitamin B12, který pomáhá proti únavě a vyčerpání – a vyčerpané býváme během PMS víc než jindy. Taky se po něm nepřibírá a nezpůsobuje nadýmání už tak nateklého břicha.

  • Heřmánkový čaj na relax

    ...
    Šálek voňavého heřmánku pomáhá proti bolestem břicha, uklidňuje mysl a celkově působí relaxačně. Při PMS přímo ideální. 

Autor: rie
Diskuse ke článku
.