Že může následovat přinejmenším zklamání, obchodníci mnohdy neřeší. Najímají totiž speciální stylisty na jídlo, kteří jim za »těžké« peníze pokrm naaranžují. „Obrázky jsou určené jen pro prezentaci, kterou fotí profesionálové, což jim zvyšuje atraktivitu,“ připouští jeden z manažerů KFC a Burger Kingu, které patří jedné společnosti.
„U hamburgeru by nebylo vidět, že obsahuje okurku, protože je uprostřed. Proto je fotografie naaranžována tak, aby byla vidět,“ hájí rozdíly mluvčí McDonaldu Drahomíra Jiráková. Blesk oslovil i odborníka na reklamu Vojtěcha Ješátka, zda je tento postup přípustný.
„Obchodník by měl odhadnout rozumnou míru zkrášlení jídla, aby člověk neměl pocit, že dostal něco jiného, než co je na obrázku,“ vysvětluje Ješátko.
Podle Blesku tomu však u některých testovaných jídel tak není. „Je pravda, že je to přikrášlené. Salát prostě během hodiny usychá, ale na fotce je čerstvý. V pořádku to není. Ve světě je normální takový pokrm reklamovat,“ myslí si také Martin Slezák z pražské pobočky Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Možné je ale prý žádat výměnu jídla i v českých řetězcích KFC, McDonaldu i Burger Kingu.