Neděle 22. prosince 2024
Svátek slaví Šimon, zítra Vlasta
Zataženo, déšť 5°C

Současné maminky si vedou na jedničku!

20. července 2016 | 11:09
Prezentace klienta |

To a mnohé další vyplývá z výsledků globálního průzkumu “State of Motherhood” provedeného pro společnost Procter & Gamble a její kampaň “Děkuji, maminko.” Moderní mateřství není zrovna procházka růžovým sadem, ale současné matky jsou plné odhodlání a do svých povinností se vrhají s obrovskou vervou. V čem je jejich síla?

Radikální změnou pro každou ženu je narození dítěte. Její život se najednou otočí o 360 ⁰. Kromě jejich každodenních povinností musí nově čelit dosud nepoznaným výzvám. Aby je úspěšně překonaly, musí často vyvinout větší sílu i nezdolnost než kdy dřív. Díky svému odhodlání dávají dětem příklad, a stávají se pro ně tak celoživotním vzorem. Procter & Gamble uskutečnil průzkum s více než 14 000 maminkami z 15 zemí. Co to znamená být maminkou v nejrůznějších koutech světa, jak je role maminky důležitá a co by měla dobrá maminka vědět a rozvíjet, aby bylo její mateřství šťastné a úspěšné, odpovědi na tyto a podobné otázky si průzkum kladl za úkol zjistit. Průzkum je součástí kampaně P&G „Děkuji, maminko“ pořádané u příležitosti Letních olympijských her 2016 v Riu.

Autor: Procter & Gamble

Silná matka znamená silné dítě

Každá žena ví, že s narozením dítěte se její život výrazně změní a začíná pro ně nová, neznámá epizoda. I přesto však 97 % respondentek výzkumu přiznalo, že si nebylo vědomo, kolik výzev je v jejich nové roli maminky potká. Nejdůležitější vlastností, kterou každá musela rozvinout, byla zejména trpělivost (76 %), následovaná organizovaností (53 %). Maminky musí navíc disponovat fyzickou a zejména emocionální silou k tomu, aby byly schopny účinně reagovat na všechna úskalí a byly dítěti oporou.

Průzkum „State of Motherhood“ dále odhalil, že ženy, které se stanou maminkami, si pak o to víc váží svých vlastních maminek – zejména za jejich trpělivost (54 %), schopnost organizovat (34 %) a empatii (42 %). Více než polovina respondentek od svých maminek čerpala i mnoho důležitých rad a informací o rodičovství. Souhlasí také s tím, že to byly právě jejich maminky, kdo je naučil větší trpělivosti. Podle průzkumu maminky nadevše chtějí, aby byly pro své děti vzorem v chování (67 %).

Čas pro dítě, čas pro maminku

Pro maminky jsou děti na prvním místě, důležité jsou ovšem také vztahy s rodinou a přáteli. Kromě trávení času s ostatními, je důležité najít si čas i sama pro sebe (86 %). „Skloubit profesní, domácí a rodičovské povinnosti je pro maminky tou největší výzvou. Společnost Procter & Gamble se produkty značek Pampers, Lenor či Pantene snaží maminkám ze všech sil ulehčit jejich každodenní povinnosti, aby si mohly užívat více volného času se svými dětmi, blízkými a se sebou samou. Právě proto jsme „Hrdým sponzorem maminek“, který je a jejich rodiny doprovází každý den v jejich výzvách,“ říká Matej Podobnik, Communication Manager společnosti Procter & Gamble pro střední Evropu. Nezávisle na tom, z jaké země pochází, se maminky v průzkumu shodly, že láska a péče o dítě jsou na prvním místě (66 %), a více než polovina maminek považuje za důležité také to, aby svým dětem byly dobrým příkladem.

Autor: Procter & Gamble

Maminka je vzorem

České maminky si uvědomují důležitost své role pro předávání hodnot důležitých pro úspěšné vedení života. Rovněž poskytují i nezbytnou emocionální energii ve jménu štěstí svého dítěte. „Podle výsledků studie Maison Research Center, připravené pro P&G v roce 2013, považují české maminky svou roli jako klíčovou pro socializaci dítěte. Uvědomují si také důležitost hodnot, se kterými dítě konfrontují v prvních letech jeho života, jakožto základními kameny jejich schopnosti být úspěšný v budoucnu,“ říká Markéta Šauerová, psycholožka.

Podle průzkumu Národního institutu pro děti a mládež si děti, které své maminky považují za svůj vzor, na maminkách nejvíce cení toho, jak se chovají k ostatním lidem (78 %). Oceňují také to, čeho dosáhla (58 %), a váží si jejich názorů (56 %).[1]

„State of Motherhood“ Global Report

Průzkum „State of Motherhood“ byl připraven jako součást kampaně společnosti P&G „Děkuji, maminko“. Kampaň je pořádána v souvislosti s nastávajícími Letními olympijskými hrami 2016 v Rio de Janeiro. Cílem je poděkovat všem maminkám za jejich každodenní odhodlání, sílu a podporu, díky nimž se dítě v budoucnu může stát, například vrcholovým sportovcem.

Ambasadorkami letošní kampaně je členka Českého olympijského týmu pro LOH 2016 v Riu, oštěpařka a světová rekordmanka Barbora Špotáková a její maminka Ludmila Špotáková.

Zpráva je založená na výzkumu značek jako Ariel®, Pampers®, Lenor® a Pantene® za účelem vytvoření těch nejlepších produktů pro maminky a jejich rodiny.

Novinky a podrobné informace o společnosti P&G naleznete na internetové stránce http://www.pg.com.

Autor: Procter & Gamble



[1] Průzkum hodnotové orientace dětí ve věku 6-15 let byl veden Národním institutem dětí a mládeže při MŠMT ČR v roce 2011 na 2 238 respondentech.