Padělky mají své kořeny v 19. století. Příběh začíná v období, kdy Louis Vuitton, založil své impérium a začal vyrábět kvalitní zboží, které bylo třeba si nechat patentovat, neboť se začali objevovat první výraznější pokusy o napodobování.
Masové kopírování světoznámých značek ovšem propuklo ve velkém až po druhé světové válce. Aby se tomu zabránilo, návrháři prodávali speciálně označené verze, které ale byly dražší než originál.
S "fejkem" mezi elitu?
Padělky jsou v dnešní době stále větším problémem. Někteří si je kupují, protože se domnívají, že tím stoupnou v očích ostatních.
Autor: Profimedia.cz
„Můžeme zkoumat padělek, prověřovat ho, ale nejdůležitější je důvěra v prodejce, musí se vynořit z anonymity. Hospodářská krize vedla řadu výrobců k tomu, aby své výrobky prodávaly za téměř nulovou cenu, ale standart nízkých slev se týká pouze opravdu luxusních značek.
Snaha pomocí „fejku“ se zařadit, splynout s mnohdy zdánlivou elitou, vyšvihnout se do lepší kategorie pomocí švindlu, vypovídá o naší nedostatečné kreativitě, ztrátě osobnosti a individuálnost,“ říká Jana Máchalová, autorka odborných knih o módě a umění.
Originál z internetu?
Důvěra v prodejce je klíčová zejména pokud jde o online nakupování. Zajímalo nás, jak originalitu nabízeného zboží garantuje jeden z největších online prodejců značkové módy.
"Na nízkou cenu na internetu se zákazníci často dívají s podezřením, proto dbáme na to, aby všechny naše výrobky byly opatřeny originálními obaly a nechyběly jim ochranné certifikáty. Snažíme se nabízet aktuální zboží jen pár týdnů po jeho stažení z obchodů. České značky se objevují na našich stránkách dokonce ve stejnou dobu jako v kamenných obchodech," říká Štěpánka Vílová ze společnosti Fashion Days.
Padělky jsou v dnešní době stále větším problémem. Někteří si je kupují, protože se domnívají, že tím stoupnou v očích ostatních.
Autor: Profimedia.cz
Jak poznám módní padělek?
Především si musíme dát pozor na takové detaily, jako je zip, podšívka, obal. Když nakupujeme přes internet, nezapomeňme zkontrolovat speciální ochranné značky, kterými by výrobek měl být opatřen.
Dalším důležitým faktorem je skutečnost, že velké známé značky zřídkakdy poskytují slevy převyšující 30%, přitom Louis Vuitton neposkytuje slevy vůbec žádné.