Úterý 14. května 2024
Svátek slaví Bonifác, zítra Žofie
Polojasno 23°C

Nejkrásnější cyklotoulky po Česku

• Vyrazte na rodinný výlet!
    4. dubna 2014 | 12:30

Nejen Šumava a jižní Morava jsou cyklistickými velmocemi. V posledních letech jim šlapou na paty i další regiony, ve kterých rychle rostou nové trasy a kde si v sedle užijete spoustu zábavy i adrenalinu. Vyzkoušejte je!

• Objevte Orlické hory a Podorlicko

Autor: Profimedia.cz
    Hledáte tip na prodloužený víkend? Skvělou volbou je projet se Podorlickem. Právě tady se do zvelebení cest pro cyklisty pustili naplno.

Jedna z nejoblíbenějších tras vede údolím Divoké Orlice z Lípy nad Orlicí do Kostelce nad Orlicí a dále do Doudleb. Na dvanáctikilometrové stezce si užijí kromě cyklistů i inline bruslaři. Cestou nepřijdete o kulturní podívanou – navštívit můžete kromě zámku Doudleby také renesanční zámek v Častolovicích. S cukrárnou, nádherným parkem a zvěřincem, barokní zámek Potštejn s Bubákovem a Pohádkovem pro děti a luxusním dobovým hotelem nebo nový zámek v Kostelci nad Orlicí, kde můžete potkat samotného hraběte Kinského.V místní cukrárně si pochutnáte na dobrotách podle starých rodinných receptů rodu Kinských. Pokud jste zdatná cyklistka, projeďte si celou trasu z Třebechovic pod Orebem přes Kostelec a pokračujte do Litic nebo až do Žamberka. Pojedete kouzelným údolím řeky s meandry, skalami, rozhlednami a zříceninami hradů.

mojeorlickehory.cz

• Královská hřebenovka

Autor: Profimedia.cz
    Jedna z nejoblíbenějších cyklotras Orlických hor o délce 23 km vede po horské cestě přímo po hřebeni a je bez velkých převýšení. Absolvovat ji můžete i s nejmenšími dětmi v sedačce či vozíku, s většími pak na vlastním kole.

Cestou narazíte na dva výborné bufety, které vás dostanou rychle do formy. Ze Šerlichu, kam vás z mnoha míst v podhůří doveze cyklobus, vystoupáte na nejvyšší vrchol Velkou Deštnou (1115 mn.m.) s nádherným vysokohorským klečovým porostem. Pak už pohodlně sjíždíte jen s občasným stoupáním. Hřeben je částečně odlesněný, takže vás budou provázet krásné výhledy do Polska i do Čech, a také bunkry a menší řopíky, které k Orlickým horám neodmyslitelně patří.

Skvělé místo pro občerstvení je například na Pěticestí, pak pokračujte na Mezivrší a Anenský vrch s roztomilou rozhlednou. Nakonec už jenom sjíždíte na parkoviště u pevnosti Hanička. Pohodlně ale sjedete až do Rokytnice v Orlických horách nebo jiného města v podhůří.

nakole.cz

• Krkonoše nezklamou

Autor: Profimedia.cz
    Chcete si dát pořádně do těla? Vyrazte z Pece pod Sněžkou do Špindlerova Mlýna a zpátky, Urazíte téměř 60 kilometrů a těšte se na pořádné stoupání. Vyjedete do kopce na Pražskou Boudu a dále se dáte po zelené značce k Lesní Boudě. Pokračujete přes Tetřeví Boudy na Hříběcí Boudy, dále po zelené kolem lomu, na Krásnou pláň a přes Hromovku do Špindlerova Mlýna. Tam pokračujte od České hospody po zelené na přehradu, pak po silnici na Michlův Mlýn a vlevo podél potoka na rozcestí zelené a modré turistické značky. Dále šlapejte po modré ke kostelu ve Strážném, u kterého odbočte vlevo k hospodě a po silnici dojedete přes Hříběcí Boudy zpět na Pražskou a z kopce až do Pece.

cyklotoulky.cz

• Výlet do starých časů

Autor: Profimedia.cz
    Putování k Novohradským příhraničním rybníkům není jen cestou proti proudu Novohradského potoka, ale také cestou proti proudu času. Přes šest století už je tady Zevlův rybník a stejně stará je historie Zevlova mlýna, možná nejstaršího dochovaného mlýna v Novohradských horách.

Zevlák, jak rybníku místní říkají, býval v dobách železné opony částečně přístupný, další čtyři rybníky už byly za ostnatými dráty. První z nich, Kamenný, leží přímo na státní hranici, která prochází přes obrovský žulový kámen u jeho hráze. Proto byl rybník za totality jako význačný orientační bod dokonce vymazaný z map.

Dnes už je volně přístupný a po letech zapomenutí se pomalu probouzí. Ještě víc to platí pro dva rybníky ukryté v rokli nad ním – Přesličkový a Hejškův. Oba společně jsou chráněnou přírodní památkou. Posledním z rybníků kaskády je Veverský, zvaný Veveřák, na rozmezí lesa a luk, v blízkosti zaniklé vesnice Veveří. Z jeho hráze je překrásný výhled na Vysokou a Kraví horu.

kudyznudy.cz

• Odpočinkové vyjížďky

Autor: Profimedia.cz
    Pokud byste raději zvolila jen rekreační vyjížďku, máme pro vás dva tipy. Vyberte si třeba lehkou trasu z Rokytnice nad Jizerou okolo Vlčího hřebene. Ujedete jen deset kilometrů a pokocháte se nádhernými výhledy. Ze samoty Rezek se vydejte po silnici po žluté turistické značce. Asi po kilometru odbočte takzvanou Vlčí cestou a zamiřte do sedla pod Dvoračky (horská chata založená už v 18. století). Zde se můžete občerstvit třeba výbornou domácí česnečkou. Pak pokračujte po zelené značce doprava, sjeďte z kopce na Vidlici a po zelené se vraťte zpět na Rezek.

Druhá nenáročná trasa vede z Janských Lázní kolem Černé hory. Měří14 kilometrůa zvládnete ji pohodovou jízdou za necelé dvě hodiny. Nechte se vyvézt lanovkou (která je dlouhá přes tři kilometry a patří k nejdelším ve střední Evropě) na vrchol Černé hory a tady nasedněte na kolo. Vyrazte po asfaltové cestě, na křižovatce odbočte vpravo ke kiosku U staré lanovky a pokračujte k rozcestí pod Kolínskou boudou. U ní se dejte doleva, po500 metrechpak opět doleva a jeďte přes Zrcadlovky na Hoffmanovy boudy. Od nich se vracíte zpět k lanovce.

krkonose.eu

• Neznámé Novohradské hory

Autor: Profimedia.cz
    Loni na jaře byla v Nových Hradech otevřena nová stezka s názvem Novohradské příhraniční rybníky. Turistická a cykloturistická trasa vznikla díky spolupráci města Nové Hrady se značkou Dobrá voda, která právě zde pramení.

Po stezce můžete putovat pěšky, na kole i na inlinech, snadno ji zvládnou i maminky s kočárky a malými dětmi a senioři. Je nenáročná a vhodná opravdu pro všechny.

Délka v jednom směru je čtyři kilometry, tam a zpět tedy osm. Když navštívíte všechny rybníky, prodloužíte si ji o další dva kilometry. Část cesty vede přírodním chráněným územím (mezi Přesličkovým, Hejškovým a Veverským rybníkem).

Vyjížďku začněte v parku pod autobusovým nádražím. Od něj stezka pokračuje dolů k Zevlovu mlýnu, na lávku přes potok a dál po nově opravené cestě kolem Zevlova rybníka až do Mordovky. Odtud pokračuje přímo k Veverskému rybníku, kde končí. Vlevo od silnice jsou však v lese ukryté další tři rybníky, tak si je nenechte ujít.