A co jde na vrub rolím, s nimiž je její image spojována, leckdy totálně zaměňována?
Jisté je, že lidi na Danu Morávkovou slyší. Ohlasy na její nedávnou změnu účesu byly nevídané. A v čtenářské diskusi, která se pod články na toto téma odehrála, se přispěvatelé v podstatě rozdělili na dva tábory. První tvořili ti, jež pro Danu horují. Pro ně je bezvadnou herečkou, krásnou, milou, příjemně skromnou a inteligentní ženou. Druzí naopak Morávkovou vnímají jako velmi průměrnou herečku, která prorazila díky seriálu. Nic výjimečného na její vizáži, stylu, myšlení nevidí. "Je to macatá, maloměstská kvočna, která se vyšvihla díky svému muži Petru Maláskovi," píší někteří diskutující, již dokážou být tvrdě zlí a nenávistní. Zvlášť když jsou v anonymitě.
Tak negativní odsudky si Dana Morávková jistě nezaslouží. Osobně ji považuji za inteligentní a rozhodně ne nudnou bytost, pevně ukotvenou v životě. Ženy jako Dana nikdy nevlají ve větru, nelibují si ve výstřednosti a revoluci nedělají ani v šatníku. Ony zkrátka vypadají ctnostně a solidně. Což je důvod, proč se leckterým lidem jeví fádně, bezbarvě.
U Dany tuto image navíc umocňuje tvar srdcovité, nijak ostře řezané tváře s našpulenými rtíky panenky. Velkou roli hrají i gesta a samozřejmě šatník, jenž vždycky tíhnul k uměřenému dámskému stylu, jenž z nositelky dost často dělá onu staromladou paničku. Bez ohledu na délku sukně nebo hloubku výstřihu.
I Danou vyznávaný styl v románském lady duchu (oživený nápadnými taškami, knoflíky, vysokými podpatky, velkou bižuterií) je totiž sexy jen, když je dotažený do konce. Ladí s vlasy, líčením. A to se Daně pokaždé v soukromí zcela nepodaří. Proto někdy ten rozdíl mezi civilní a profesionály stylizovanou Morávkovou.
Ale i tak Dana Morávková od moderování Snídaně s Novou (před patnácti lety tady začínala), urazila kus cesty. Lecčemu se ve stylingu přiučila, její styl se vyprofiloval, víc si vybírá. Poslední dva tři roky se stala sexy uvěřitelnou Andreou Rubešovou. A do jaké míry se s ní ztotožnila vědomě či mimoděk, není podstatné. To se u nekonečných seriálů prostě stává.
Jenže teď už je Andrea minulostí. Vystřídala ji méně výrazná postava ředitelky nemocnice. A méně výraznou se stala i Dana. Jako by se zase vracela k nenápadné dívce neurčité barvy vlasů, která je vším, jen ne dračicí, fatální ženou, o níž se mužům zdá.
Z posledních, fotografem stylizovaných snímků je patrné, že i s jiným účesem a barvou vlasů může Dana působit elegantně a smyslně. Ale bude to mít těžší než v období Andrey. Teď stačí málo, aby se propadla do maloměstské nezáživnosti, která se jí občas vyčítá.