Středa 23. září 2020
Svátek slaví Berta, zítra Jaromír
Polojasno 25°C
Premium

Alkohol, který léčí? Podle některých influencerů to není problém. Na nekalé obchodní praktiky narazíte i na sítích

10. března 2020 | 06:00

Dřívější generace měly jako vzory herce a zpěváky, mezi dnešními mladými frčí influenceři, youtubeři a blogeři. Ti ale často vydělávají neoznačenou reklamou. Nejenže mají zboží zadarmo, ale firmy jim i platí desítky tisíc za zveřejnění produktů ve stories i v příspěvcích. Více než rok měl na hříšníky políčeno instagramový profil Svět influencera, který vtipně poukazoval na nepřiznanou reklamu. Nyní se jeho tvůrci Petr Vančura a Marek Bačo rozhodli vystoupit z anonymity a změnit přístup v boji proti neoznačené reklamě. 

Kdo reklamu neoznačoval, si můžete prohlédnout v galerii. Jednu influencerku dokonce kontaktoval zástupce živnostenského úřadu na základě neoznačené reklamy na sociální síti. Přečtěte si, proč je neoznačená reklama nebezpečná a zákeřná.

Svět influencera vznikl v dubnu 2019. Od té doby jste zveřejnili téměř 350 příspěvků s poukázáními na neoznačenou reklamu. Měli jste jasnou vizi dopředu?

My jsme jich zveřejnili o něco víc, ale některé jsme po dohodě s tvůrci odstranili. Ať už z důvodu nápravy na straně influencera nebo z toho důvodu, že se nejednalo o reklamu. Jasnou vizi jsme na počátku neměli, původně jsme si s kolegy z mediální agentury MediaCom chtěli jenom sdílet špatné nebo vtipné ukázky influencer marketingových kampaní.

Bavily mě vaše trefné a vtipné komentáře. Byl to důležitý aspekt vaší práce?

Těší nás, že jsme řadu lidí bavili – ten sarkasmus a humor byly nejen na počátku důležitý ventil, ale nezůstali jsme pouze u něj. Snažili jsme se ukázat na všechny problematické oblasti současného pojetí influencer marketingu.

Přineslo to nějaké změny?

V pátek jsme narazili na komunikaci jedné influencerky, která se objevila i na našem profilu. Tam se vyjadřuje k tomu, že s ní neoznačenou reklamu začal řešit krajský živnostenský úřad, pod který tato problematika spadá. Z jejího vyjádření je vidět, že informovanost o problematice mezi influencery není dobrá, co nás ale překvapilo, je, že si svůj

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium
Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně

Chci předplatné Premium
Autor: Hana Langrová