Třídenní jogurtová dieta | Pro ženy | Blesk.cz

Třídenní jogurtová dieta

3. prosince 2008 | 17:10

Odborníci už dávno přišli na to, že jogurt je vhodnou potravinou k udržení dobré postavy. Využijte zeštíhlující efekt s naší třídenní jogurtovou dietou a zhubnete až čtyři kila.

Proč byste měla hubnout právě s jogurty? Protože obsahují vápník, který ovlivňuje tukové buňky. Kromě toho příznivě působí na zdraví: Má málo kilojoulů: 100 g jogurtu s 3,5 % tuku má 270 kJ. 100 g jogurtu s 1,5 % tuku má jen 190 kJ.

Bílkoviny z jogurtů jsou dobré pro stavbu svalů a napnutí tkání. Vitaminy se starají o krásu pleti, pevnost nehtů a zdraví vlasů. Jogurt vám dodá množství minerálních látek, nejdůležitější jsou vápník, fosfor a fluor. Všechny recepty v této kúře se připravují z probiotických jogurtů. Tyto jogurty jsou pro vás lepší než ty ostatní, protože obsahují mléčné bakterie, které se starají o správný průběh trávení v žaludku a střevech. Vytvářejí tam zdravé střevní prostředí, mléčné bakterie aktivují přirozenou obranyschopnost organismu.

Dopřejte si lahodné jogurty.
Dopřejte si lahodné jogurty.
Autor: 

1. DEN

SNÍDANĚ

Jablečný jogurt s vločkami 840 kJ
Kelímek (125 g) jablečného jogurtu (1,5 % tuku) dejte do misky, přidejte očištěné a nakrájená jablka (125 g) a promíchejte. Ochuťte citronovou nebo limetkovou šťávou. Lžíci ovesných vloček opražte na suché pánvi a posypejte jimi jogurtovou směs.

OBĚD

Rýžovo-zeleninová pánev 1 400 kJ
Kedlubnu a mrkev (obě po 100 g) nakrájejte na malé kousky. Na lžičce rostlinného oleje krátce poduste nakrájenou zeleninu a 50 g sójových klíčků. Přidejte 75 g uvařené rýže a opékejte v pánvi se zeleninou asi 3 minuty. Okořeňte solí a pepřem. Jako dezert si můžete připravit 50 g bílého nízkotučného jogurtu s 1 lžičkou kokosového mléka a lžičkou strouhaného kokosu.

Mrkvový salát
Mrkvový salát
Autor: archiv

VEČEŘE

Šunkovo-mrkvový salát 1 220 kJ
Nakrájejte nahrubo 250 g očištěné mrkve. Jablko rozčtvrťte, odstraňte jadérka a nakrájejte na plátky. Nakrájejte na kostky 50 g uvařené šunky. Všechno promíchejte. Smíchejte 100 g bílého nízkotučného jogurtu s 1 až 2 lžičkamicitronové šťávy, přidejte sůl a pepř. Připravený salát na závěr přelijte jogurtovým dresinkem.

2. DEN

SNÍDANĚ

Okurkovo-ředkvičkový salát 820 kJ
Kelímek (150 g) bílého nízkotučného jogurtu ochuťte bylinkovou solí a pepřem. Půl svazku ředkviček a půlku salátové okurky nakrájejte nadrobno a smíchejte s jogurtem. Přidejte jeden stroužek prolisovaného česneku. Zeleninový salát snězte s krajícem celozrnného chleba.

OBĚD

Obložený krůtí řízek 1 320 kJ
Osolte a opepřete 125 g krůtích řízků a z obou stran osmažte na lžičce oleje. Na malé kousky nakrájejte 200 g žampionů, 1 rajče a 200 g cukety. Přidejte k masu a smažte 3 až 5 minut. Dochuťte solí a pepřem. Smíchejte 100 gbílého nízkotučného jogurtu s 1 stroužkem prolisovaného česneku a 2 lžičkami míchaných nasekaných bylinek. Hotové maso přelijte připravenou jogurtovou omáčkou.

Kuřecí se zelenou fazolkou
Kuřecí se zelenou fazolkou
Autor: Lacné jedlá, Recepty ze života, Ringier Slovakia

VEČEŘE

Ovocná studená polévka 1 170 kJ
Smíchejte 2 kelímky (po 100 g) jogurtového nápoje s 1 lžičkou vanilkového cukru a se 150 g míchaného ovoce (mandarinky, pomeranč, jablka, hroznové víno, jahody...). Čerstvé ovoce můžete nahradit i zavařovaným.

3. DEN

SNÍDANĚ

Jablečno-skořicová rýže 800 kJ
Mléčnou rýži light (100 g) smíchejte se skořicí a s půlkou kelímku (62,5 g) bílého nízkotučného jogurtu. Nadrobno nakrájejte 1/2 jablíčka a vmíchejte do rýže.

OBĚD

Smažená ryba 1 270 kJ
Osolte a opepřete 150 g rybích filet. Osmažte je z obou stran na lžičce oleje asi 3 až 4 minuty. Půlku salátové okurky nakrájejte na plátky. Smíchejte 100 g bílého nízkotučného jogurtu s 1 lžičkou hořčice a čerstvými bylinkami. Do jogurtu zamíchejte nasekané bylinky a okurku. Jako přílohu podávejte krajíc celozrnného chleba.

Jestliže chcete mít klouby co nejdéle zdravé, dopřejte si alespoň jednou týdně tučnější rybu, například makrelu, platýze, kapra nebo tresčí játra.
Jestliže chcete mít klouby co nejdéle zdravé, dopřejte si alespoň jednou týdně tučnější rybu, například makrelu, platýze, kapra nebo tresčí játra.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

VEČEŘE

Paprikové těstoviny 1 360 kJ
Dejte do misky 100 g uvařených těstovin. Nasekejte půl svazku petrželové natě, půlku žluté a půlku červené papriky a 1 vejce uvařené natvrdo nakrájejte na kostky. Všechno důkladně smíchejte s těstovinami. Smíchejte 100 g bílého nízkotučného jogurtu s 2 lžičkami mleté papriky a tímto dresinkem přelijte připravené těstoviny.

DVA JOGURTY DENNĚ
Když se dobře rozhlédnete v obchodech, najdete tam velké množství jogurtů a jogurtových nápojů, ze kterých si můžete vybrat. Podmínkou je, aby jejich kalorická hodnota nepřesahovala 420 kJ/100 g. Když během dne pocítíte malý hlad, můžete si pochutnat například na jednom z těchto jogurtů či nápojů:

* Actimel ovocný jogurtový nápoj
* ovocný jogurt Vitalinea s 0,1 % tuku
* ovocný jogurt s vlákninou Activia
* jogurt Probio s müsli
* ovocný jogurt Jogobella

Tentokrát jsme za vás otestovali bílé jogurty.
Tentokrát jsme za vás otestovali bílé jogurty.
Autor: Michal Protivanský

DOSTATEK TEKUTIN
Denně nezapomínejte vypít nejméně 1,5 až 2 litry tekutin. Povoleny jsou minerální vody (můžete je ochutit citronovou nebo limetkovou šťávou), neslazené bylinkové nebo ovocné čaje.

Autor: archiv
Související články