Neděle 22. prosince 2024
Svátek slaví Šimon, zítra Vlasta
Zataženo, déšť 5°C

Dárky na internetu: Co dělat, když zboží nedodají?

ilustrační foto
17. prosince 2009 | 06:23

Některé elektronické obchody slibují, že zboží, které si objednáte nyní, dodají ještě před Vánoci. Jak však postupovat, pokud svému slibu nedostojí?

Podle Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) můžete zboží vrátit po 14 dnech od zakoupení bez udání důvodů – na to máte právo při jakémkoli nákupu po internetu. Jestliže vám nedodáním zboží vznikla škoda, zboží opět nemusíte převzít a můžete se o náhradu škody soudit, musíte ji ale prokázat.

Internetový obchod Mall.cz poskytuje v případě, že se dodání zboží opozdilo o dva dny, slevu 200 Kč, pokud zboží platíte při převzetí, nebo kupon na příští objednávku. Někteří internetoví obchodníci už teď na svých stránkách nabízejí jen to zboží, které jsou schopni dodat do Vánoc, jiní nabádají, aby si zájemce zavolal na infolinku a na dostupnost a termíny se zeptal. Například internetový obchod řetězce Electro World nabízí kombinovanou službu internetového nákupu a osobního odběru na šestnácti prodejnách po celé ČR, a to do dvou hodin od nákupu na internetu. Zmíněný Mall kamennou pobočku otevře i na Štědrý den dopoledne.

Autor: mia