Původem Slovenka se natrvalo usadila v Praze. Přestěhovala se sem kvůli lepším pracovním příležitostem. Praxi sbírala v různých logistických skladech, po pěti letech se rozhodla pro změnu a nastoupila do Amazonu: „Dříve jsem pracovala ve skladu s elektronikou, ale po čase jsem získala pocit, že se už nemám kam posunout. Práce byla monotónní a nebavila mě. Když jsem se dozvěděla, že v Česku bude Amazon otevírat první centrum pro vrácené objednávky, byla to jasná volba,“ říká Monika.
Vypracovala se od píky
Nastupovala na vstupní pozici operátora, kdy pomáhala s rozjížděním procesů v nové hale. „Mým cílem bylo dostat se na pozici týmového vedoucího a poznat tak postupně celý pracovní proces. To se mi povedlo už během prvních tří měsíců pracovního úvazku,“ vzpomíná. Jako vedoucí pak sbírala zkušenosti další tři roky. „Hodně vděčím svým nadřízeným, na které jsem měla vždy štěstí. Podporovali mě v dalším posunu ve firmě. Díky tomu jsem dostala příležitost vyzkoušet si manažerskou pozici, v rámci které jsem během sezónní špičky vedla až pět set zaměstnanců,“ popisuje.
Na toto období ráda vzpomíná, protože si s kolegy dávali nejrůznější zábavné pracovní výzvy. „Jednou jsem svému týmu slíbila z legrace trojpatrový dort a oni kvůli tomu trhli snad všechny rekordy. A já ho skutečně pak šla objednat, byla na něm i naše společná fotka. Pak jsme ho rozkrojili a společně si ho vychutnali,“ vypráví Monika.
Práce jako reality show
V Amazonu měla za dobu své kariéry možnost projít ještě několika pozicemi, na chvíli se dokonce vrátila do Bratislavy, kam se přesouvalo návratové centrum. Pomáhala zde s vylepšováním procesů. Po čase se však rozhodla vrátit opět do Česka, kde mezitím Amazon otevřel nové distribuční centrum. Zde dostala na starosti vedení celé směny a manažerů. „Distribuční centrum je pro mě jako reality show. Zpracováváme zákaznické objednávky tady a teď. Oproti centru s vráceným zbožím je to rychlejší proces,“ vysvětluje Monika. V procesu dohlíží na úspěšné vyřízení a odeslání zákaznických objednávek.
Monika v Amazonu několikrát využila možnost firemního vzdělávání. „Jednou z věcí, ve kterých jsem se musela zlepšit, byla angličtina. V rámci programu Career Choice mi zaměstnavatel přispěl 30 tisíc korun na jazykové kurzy. To mi velice pomohlo,“ říká. Pochvaluje si také dopravu do zaměstnání zdarma či dotované obědy. „V každé práci vás samozřejmě něco může štvát, ale tady pozitiva převažují,“ dodává. Budoucnost nechává otevřenou. „Všechny své kariérní sny jsem si splnila. Teď je mým cílem zorientovat se v nové pozici, čeká mě ještě hodně práce. Uvidíme, co přinese budoucnost,“ uzavírá vášnivá milovnice boxu.