Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 9°C

Šokující "lolitky" jako reklama na oblečení

26. ledna 2011 | 20:10

Hodně provokativní kampaň zvolila firma z USA vyrábějící oblečení. Od nynějška si lidé značku American Apparel budou spojovat mimo jiné s roztaženýma nohama polonahých mladých dívek. "Sex prodává" zní hlavní poselství tvůrců, z jejichž hlavy reklamní nápad vypadl.

Šokovat za každou cenu se v současném světě stává všudypřítomným a pro úspěch na trhu nepochybně žádoucím trendem. Svědčí o tom alespoň jeden z posledních reklamních triků na zákazníky, kteří chodí utrácet za značkové oblečení.

Trička, košile, kalhoty nebo svetry s kapucí spojila společnost American Apparel bez větších oklik přímo s tím, co lidi baví snad nejvíc – sex! Mladá dívka je na jedné z fotek namalovaná jen sotva, zato zachycená v póze, která nechá chladným opravdu jen málokoho.

I snímek, kde další jede na koni odhalená od pasu nahoru, není zrovna chudý na další významy. Firma American Apparel, která se kvůli podobně výrazné kampani proslavila už v minulých letech, teď čelí smíšené kritice.

Na internetových fórech diskutujících o reklamách se totiž objevují slova jako »nestoudný«, »jednoduše příšerný«, nebo »přesahující veškeré hranice«. Ale možná je tohle přesně projev »šoku«, který chtěli svým nápadem tvůrci od samého počátku v lidech vzbudit!

Autor: Lukáš Pfauser, Kjos