Móda z Českých lvů: Červený koberec nabídl i extra odhalené modely! Kdo se toho nebál a kdo zazářil?

9. března 2025 | 10:40

Udílení filmových cen má za sebou 32. ročník. Tato filmová ceremonie má na naší scéně nosné jméno i co se červeného koberce, a tedy společenské módní události, týče. Letošní oslavný rudý běhoun nabídl vskutku okulibou podívanou, naservíroval čistou eleganci bez příkras, jistou dávku extravagance a smyslné ženskosti. Které modely se dostaly do čela pozornosti?

Český lev nabídl tradiční pompu červeného koberce s noblesními šaty podléhající dress codu black tie, některé z dam šly však cestou větší extravagance. Přestože naservíroval i některá neomluvitelná módní klopýtnutí, a to v podobě modelů neodpovídající přílišné honosnosti události, vkus našich umělkyň kráčí v převážné většině tím správným směrem. Kdo na Českém lvu zazářil?

Smyslná rafinovanost a provokace

Jednu zcela z nepřehlédnutelných rób oblékla herečka Tereza Ramba. Vyjímala se v designovém skvostu z dílny Tomáše Němce, kterému dodával na zajímavosti útlý korzet, jenž je podpisovým rukopisem umělce.

Model pochází z kolekce, kterou absolvent Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, Ateliéru designu oděvu a obuvi pod vedením profesorky Liběny Rochové, představil v létě v rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Autor při tvorbě vycházel ze své vlastní představy o ponurém baru plném malých stolních lampiček, starých tapet a černobílých fotografií na stěnách.

Kolekce odkazuje na jakousi hru s intimitou i provokaci. Žena, se kterou Tomáš Němec pracoval jako se svým inspiračním zdrojem, je totiž často vystavována nechtěné pozornosti. Oděvy jsou ušité z materiálů, jako je černý manšestr, průsvitný šifon, tyl a satén. Jejich barevná paleta vychází právě z atmosféry fiktivního baru, a proto autor pracoval s akcenty zelené, červené, fialové, černé či žluté v různých hustotách a průsvitech. Svoji kolekci představil následně i v září v Madridu, a to v rámci platformy Mercedes-Benz Fashion Talent. Při příležitosti 80. edice madridského týdne módy tak oslovil i mezinárodní publikum a Tereza Ramba následně učarovala v jeho modelu na Českém lvu.

Na obdobně průsvitný model z dílny Tomáš Němce, avšak v levandulovém odstínu, vsadila herečka Simona Lewandowska, jež si odnesla sošku Českého lva za roli rosničky Andrey v satirickém pořadu Dobré ráno, Brno. Ačkoliv byl model vskutku odvážný, v jejím podání, navíc s minimálním líčením, nezaváněl byť sebemenší vulgaritou.

VIDEO: Exkluzivně z příprav na Českého lva: Lucie Žáčková prozradila skrytý význam šatů!

Video se připravuje ...
 • VIDEO: Videoredakce ženských titulů

Černá elegance

Vyjma rafinované odhalenosti vsadila řada významných žen na klasickou černou eleganci, která nezaváněla fádností, ba naopak. Jeden z nejvíce sofistikovaných looků večera vynesla herečka Alena Doláková, která nedávno excelovala v minisérii Studna z dílny Voyo. Černé minimalistické šaty, kterým dodával na zajímavosti asymetrický střih, jí krásně protáhly siluetu. Nový střih vlasů, potažmo dokonale hladký vlasový styling, byl pak pomyslnou korunou za tímto luxusně vypadajícím outfitem.

Sofistikovaná tmavá barva byla volbou také u herečky Ani Geislerové. Tentokrát vynesla zavinovací šaty z černého moiré pocházející z dílny designérky Zuzany Kubíčkové. K jisté dramatičnosti a wow efektu přispěl výrazný límec, kapsy i silueta přesýpacích hodin, která byla podpořena zadním šněrováním.

Vzdušný střih se pak vyjímal na mladičké herečce Darije Pavlovičové, jenž podtrhl její romantický, éterický vzhled. „Šaty na míru vytvořila designérka Hana Valtová. Celý look se nesl v duchu jemné japonské estetiky, kterou dokonale doplnily květinové šperky Roberto Coin z kolekcí Princess Flower a Venetian Princess,'' vysvětlila stylistka Josefína Joštová, která se postarala o celý styling.

Na mistryni krejčoviny vsadila i herečka Alžběta Malá. Jak nám sama prozradila, z šatů šitých na míru měla neuvěřitelnou radost a tvorba designérky Hany Valtové patří mezi její oblíbené. Look světového formátu byl vskutku dechberoucí. Černý korzet v peplum siluetě plynule přecházel do sukně ve střihu mořské panny. Celek pak k dokonalosti podtrhly dlouhé operní rukavičky.

Éterická něžnost

Jednu z nejněžnějších rób vynesla herečka Jenovéfa Boková, jejíž autorkou je mladá návrhářka Anna Dunděrová. Éterickým vzhledem působila i nominovaná herečka za hlavní roli ve snímku Sucho Magdaléna Borová, a to díky modelu z dílny LEEDA, pod níž vystupuje designérka Lucie Kutálková. Minimalistický bílý overal s hedvábnou pelerínou z kolekce BLURR byl příjemným osvěžením červeného koberce.

Lichotivé střihy

Sofistikovaný model od Lucie Kutálkové lichotil i herečce Lence Neužil Stárkové, která zářila na dálku v olivové sametové róbě s hedvábnými detaily. Korzetový živůtek se splývavou sukní vždy dokonale podtrhne siluetu. Nejinak tomu bylo i v případě Pavly Beretové, která vsadila na obdobný střih šatů. Šaty od Alexandry Gnidiak, které mísily tóny šedé a světle modré, vynikaly okrasným krajkovaným zdobením na vrchní části živůtku. Dokonalý styling pro nejlepší herečku v hlavní roli!

A kdo další získal sošku Českého lva? Filmem roku se podle České filmové a televizní akademie staly favorizované Vlny. Historické drama Jiřího Mádla si ze slavnostní ceremonie odneslo celkem šest sošek a ovládlo tak celý večer.

Seznam oceněných:

Nejlepší celovečerní hraný film: Vlny – producentka Monika Kristl

Nejlepší dokumentární film: Ještě nejsem, kým chci být – režie Klára Tasovská – producenti Lukáš Kokeš, Klára Tasovská

Nejlepší režie: Vlny – Jiří Mádl

Nejlepší herečka v hlavní roli: Rok vdovy – Pavla Beretová

Nejlepší herečka v hlavní roli v seriálovém díle: Dobré ráno, Brno! II – Zuzana Zlatohlávková

Nejlepší herec v hlavní roli: Zahradníkův rok – Oldřich Kaiser

Nejlepší herec v hlavní roli v seriálovém díle: Metoda Markovič: Hojer – Petr Lněnička

Nejlepší herečka ve vedlejší roli: Vlny – Tatiana Pauhofová

Nejlepší herečka ve vedlejší roli v seriálovém díle: Dobré ráno, Brno! II – Simona Lewandowska

Nejlepší herec ve vedlejší roli: Vlny – Stanislav Majer

Nejlepší herec ve vedlejší roli v seriálovém díl: Metoda Markovič: Hojer – Petr Uhlík

Nejlepší scénář: Vlny – Jiří Mádl

Nejlepší kamera: Amerikánka – Martin Douba

Nejlepší střih: Ještě nejsem, kým chci být – Alexander Kashcheev

Nejlepší zvuk: Vlny – Viktor Ekrt

Nejlepší hudba: Život k sežrání – Michal Novinski

Nejlepší scénografie: Amerikánka – Jan Kadlec

Nejlepší kostýmy: Amerikánka – Jan Kadlec

Nejlepší masky: Smetana – Martin Valeš, Jana Bílková, Martin Větrovec

Nejlepší minisérie nebo seriál: Metoda Markovič: Hojer – hlavní tvůrci Jaroslav Hruška, Pavel Soukup ml. – hlavní producenti Lukáš Mráček, Tomáš Hruška

Nejlepší animovaný film: Život k sežrání – režie, výtvarník Kristina Dufková – producenti Matěj Chlupáček, Agata Novinski

Nejlepší krátký film: Bzukot Země – režie Greta Stocklassa – producenti Jakub Vacík, Marek Dusil

Cena Magnesia za nejlepší studentský film nestatutární cena: Plevel - režie Pola Kazak

Nejlepší filmový plakát – nestatutární cena: Amerikánka – Jan Kadlec, Jan Poukar – oceněný plakát

Cena fanoušků – nestatutární cena: Vlny – Jiří Mádl (oceněný režisér)

Na fotografie ze Lvů se podívejte do galerie. 

Autor: Žaneta Podlahová