Kardashian se pozoruje v zrcadle, Carrie je posedlá botami! Netrpíte také módní úchylkou? | Pro ženy | Blesk.cz

Kardashian se pozoruje v zrcadle, Carrie je posedlá botami! Netrpíte také módní úchylkou?

  • Kim Kardashian tráví u zrcadla hodiny svého času!
    14. února 2014 | 11:00

    Byla jste tento týden již potřetí v sekáči a koupila si další hnědé tričko? Neodoláte žádnému emailu, který vás upozorňuje na obrovskou slevu bot? Máte patery černé kozačky? Pravděpodobně už trpíte jednou z psychických chorob souvisejících s módou. Jaké jsou? Otestujte se, zda se týkají i vás!

  • Hromadění bot

    Takhle probíhalo focení nové kolekce SJP

    Vzpomínáte na Carrie v Sexu ve městě? Měla tolik bot, že by mohla zásobovat možná i celou ulici. Přesto nikdy neodolala kousku, který na ni čekal za výlohou. Pro ženy jako je Carrie, neexistuje pár bot, který by nepotřebovala! Nutně!

  • Obsesivní pozorování v zrcadle

    ...

    Touto poruchou trpí například Kim Kardashian. Jedná se o nekonečné pozorování v zrcadle, které se před odchodem z domu několikrát opakuje. Ženy jsou schopné se domů několikrát vrátit a ještě jednou či víckrát se zkontrolovat, jestli je opravdu vše v pořádku.

  • Obsedantní potřeba šetřit

    ...
    Chorobná představa, že jediné oblečení, které má smysl kupovat, jsou kousky ze second handů. Vzhledem k cenové dostupnosti, se ženám s touto poruchou stává, že i když danou věc nepotřebují, trpí nekontrolovaným nutkáním si ji koupit, protože se to přeci vyplatí. Pak si plní byt často nepoužitelným a nekvalitním oblečením, které si na sebe nakonec ani nikdy nevezmou.

  • Chronické výčitky svědomí

    ...

    Pacient s touto poruchou je typický tím, že často a velmi impulzivně nakupuje, především pro dobrý pocit z vykonaného nákupu. Následují lítostné stavy s výčitkami svědomí, kdy osoba nákupů lituje a vyčítá si unáhlené chování. Porucha je často doprovázená opakovaným vracením věcí.

  • Printofobie

    ...

    Printofobie se vyznačuje neovladatelným strachem z potisků a textur. Odborníci se domnívají, že jde o trauma z dětství, kdy bylo dítě nucené nosit vzory a potisky. V zahraničí je tato porucha často spojena s nošením školních uniforem. Osoby pak v dospělosti nosí pouze jednobarevné oblečení.

  • Chronická averze k obchodním domům

    ...
    Obchodní domy se spoustou lidí a chaosem mohou některé jedince velmi stresovat. Tyto jedinci pak odmítají do obchodních domů chodit a nevkročí do nich za žádnou cenu. Nakupují proto zásadně online.

  • Excesivní opatrnost

    ...
    Znáte to, když si koupíte něco drahého nebo krásného a chcete si to šetřit jen na zvláštní příležitosti? Většinou to dopadne tak, že věc máte dvakrát na sobě a mezitím vyjde z módy. Patříte-li do skupiny lidí, kteří se raději kochají módním kouskem ve skříni, než by si ho vzali na sebe, měli byste se nad sebou zamyslet.

  • Cyklické opájení drahými věcmi

    ...

    V době, kdy se vše dá koupit online, a existují debetní karty, se rozvinula  porucha, při níž žena nedokáže odolat nabídce drahých designérských kousků. Často na vyčerpá celý svůj limit na kartě. V momentě kdy oblečení přijde, si ho vyzkouší a následně zabalí a zase vrátí. Pak přichází úzkostné stavy, kdy už konečně přijdou zpátky peníze, které nutně potřebuje na běžný provoz domácnosti.

  • Obsese stejným oblečením v kanceláři

    ...
    Často se stává, že ženy, které spolu sedávají v kanceláři, časem sladí svoje oblečení ať už vědomě nebo nevědomě. Jedinci se silnějšími potřebami vlastního projevu pak mohou trpět úzkostnými stavy, zda zapadnout do kolektivu nebo ukázat svoje pravé já.

  • Generalizovaná úzkostná porucha ve zkušebních kabinkách

    ...
    Zná to každá z nás. Přijdete do kabinky zkusit si nějaký pěkný kousek, svléknete se do spodního prádla a najednou si připadáte tak nějak ošklivá. Nepříjemné umělé osvětlení vám dělá neforemnou postavu, kruhy pod očima jsou vidět víc než kdykoliv předtím a najednou nemáte chuť cokoliv zkoušet, sbalíte se a jdete domů. Nepříjemný pocit se vás drží ještě dlouho po téhle události.

  • Chronická fixace na jednoho designéra

    ...
    Ať ženě oblečení padne nebo ne, vždy má na sobě pouze kousky od nsvého oblíbeného návrháře. Slepě sleduje všechny trendy, které návrhář udává a obléká si je nehledě na svou postavu nebo na sladění barev s tónem její kůže. Často jednotlivé kousky ani nepotřebuje, ale přesto si je musí koupit

Autor: Kristýna Dolejšová
Klíčová slova: trendy, móda, úchylka, úzkost
Diskuse ke článku
.