Krásná a opálená | Pro ženy | Blesk.cz

Krásná a opálená

9. prosince 2005 | 10:00

Do solária choďte nanejvýš dvakrát týdně a dodržujte základní pravidla při opalování

Sluníčko nás pomalu, ale jistě opustilo a my se musíme připravit na dlouhé noci a pošmourné dny. Jenže z léta jsme ještě "trochu" opálené, takže všichni kolem nás chodí a obdivují, jak úžasně vypadáme. Také šéf nám tak trochu nadržuje... Zkrátka není nad to vypadat pořád zdravě a skvěle. Ale jak si tuhle pohodu udržet? No přece jít do solárka! Zatímco v minulých staletích se považovala za vznešenou bledá kůže, v dnešní době je přirozeně hnědé zbarvení těla znakem sportovního ducha a zdraví. Zdravý vzhled sestává pro stále více lidí výrazem osobního životního stylu. Ať je to v práci nebo ve volném čase - člověk je prostě spokojenější. Návštěva solária na podzim vám prodlouží léto, propůjčí zdravý a odpočinutý vzhled a dodá zdraví na zimu. Ale jak se říká: všeho s mírou! Podle některých odborníků jsou názory na škodlivost opalování v soláriích stejně staré jako solária sama. Podobně i zastánci opalování pod umělými slunečními paprsky tvrdí, že solária naopak představují bezpečnější alternativu opalování na rozdíl od přírodních slunečních paprsků. I názory lékařů se v případě solárií rozcházejí. Pokud dodržíte základní pravidla opalování v soláriu, nemusíte se možných následků obávat: 1. Navštěvujte solária maximálně jednou až dvakrát týdně. 2. Prostředky na opalování musí být dermatologicky testovány. 3. Několik minut ozařování naprosto stačí k udržení opáleného vzhledu. 4. Pokud chodíte do solária pravidelně, určitě užívejte beta-karoten. DŮLEŽITÁ POMŮCKA PŘI OPALOVÁNÍ Beta-karoten působí jako antioxidant proti volným radikálům, které vznikají kvůli působení UV záření a poškozují buňky. To může vést až k rakovině kůže, proto je při opalování nezbytný. Kromě toho je důležitý při obraně organismu proti nádorům, infekčním chorobám, dně a překyselení organismu, ale i pro správnou funkci zraku. Beta-karoten se vyskytuje ve žlutém, oranžovém a tmavě zeleném ovoci a zelenině. Nejbohatšími zdroji beta-karotenu jsou mrkev, meruňky, papája, mango, nektarinky, broskve, špenát, brokolice, hrách, kapusta a řeřicha.


Opálení vydrží zhruba 2 až 4 týdny po poslední sluneční lázni. Postupně se díky přirozenému obnovování kůže odlupují nejsvrchnější buňky pokožky a asi za 28 dní se kůže obnoví do původního stavu. Ze špenátu, který se kuchyňsky upraví bez tuku, se uvolní v našem těle pouze 6 % z celkového množství beta-karotenu. Přidáte-li při vaření do špenátu tuk, zvýší se absorbce beta-katotenu až na 60 %.

Související články