- Pozor na extrémně levné zboží v porovnání s jinými obchody. Pokud o nákupu přesto uvažujete, zabývejte se důvěryhodností prodejce, obchodními podmínkami a až poté nakupujte.
- ·Pokud nemáte s konkrétním obchodem zkušenosti, hledejte reference. Kvalitní obchody uveřejňují např. hodnocení zákazníků, prokazují se certifikáty kvality nebo jsou členy sdružení či asociací kvalitních prodejců apod.
- ·Vybírejte tak, abyste nemuseli zboží vracet kvůli špatné volbě. Ujistěte se, zda jste vybrali správné rozměry, že jste „odklikli“ správnou barevnost, příslušenství, způsob dopravy i platby. V případě nejasností se neváhejte obrátit na infolinky e-shopu či poslat dotaz e-mailem. Měli byste se dočkat ochoty a potřebných informací.
- ·Pročtěte si záruční podmínky obchodu. Uschovejte doklady o provedené platební transakci. Při přebírání zásilky zkontrolujte neporušenost obalu. Porušenou zásilku nepřebírejte, sepište protokol s dopravcem a kontaktujte obchodníka. Využít ovšem můžete už poměrně běžný osobní odběr.
Ze zákona lze u většiny zboží odstoupit od smlouvy (vrátit zboží) do 14 dnů od převzetí, bez udání důvodů. Na reklamaci má obchodník 30 dnů od jejího uplatnění. Při neodstranitelné závadě máte právo odstoupit od smlouvy, ale také na výměnu zboží či slevu.