Čtvrtek 30. května 2024
Svátek slaví Ferdinand, zítra Kamila
Oblačno, déšť 21°C

Průzkum: Nemá váš manžel chuť na sex? Může za to jeho šéf!

25. září 2015 | 00:00
Prezentace klienta |

Když to páru v posteli přestane klapat, žena většinou začne jako první vinit sama sebe. Nejsem už pro něj dost atraktivní? Proč se při sexu tváří jakoby byl duchem nepřítomen? Je za tím jiná? Průzkum „Jací jsou čeští šéfové?” prokázal, že strašákem v hlavě vašeho muže, může dost dobře být jeho šéf. Šéfa drsňáka má totiž až 68 % Čechů.

Drsný šéf v práci? Více stresu, méně spánku i sexu

Průzkum prokázal, že negativní atmosféra v práci způsobuje až u třetiny dotázaných zdravotní problémy způsobené přemírou stresu. „Silné emoce a stres mají určitou setrvačnost a jen málokdo umí takzvaně „vypnout“ a nenosit si je s sebou domů. Každodenní život pak kvůli tomu může znepříjemnit například migréna, žaludeční potíže, bolesti kloubů a jiné zdravotní potíže,“ uvádí Filip Lepier, ředitel společnosti McGuffin. Zaměstnanci, kteří jsou vedeni drsným způsobem, se cítí o 18 % méně atraktivní pro své okolí a téměř polovina z nich uvažuje o změně zaměstnání. Takoví pracující nemohou na útlak v práci zapomenout ani v posteli a poruchy spánku jsou pro ně standardem. Dokonce mají v porovnání se zaměstnanci jemných šéfů o 12 % menší chuť na sex. Kromě ruinování osobního života svých pracovníků šéfové drsňáci přicházejí o loajalitu svých podřízených s firmou, což přináší řadu interních problémů.

Průzkum ukázal, že zaměstnanci drsného šéfa oproti zaměstnancům jemného šéfa:

  • Mají o 12 % menší chuť na sex
  • O 25 % hůře spí
  • 20-30 % častěji trpí zdravotními problémy (migréna, žaludeční potíže, bolesti kloubů)
  • Se cítí o 28 % unavenější
  • Se cítí o 18 % méně atraktivně
  • O 24 % méně je baví práce
  • Jsou o více než 40 % méně loajální ke svému zaměstnavateli
  • O 45 % častěji uvažují o změně zaměstnání
  • O 20 % hůře zvládají stres
  • O 22 % se jim celkově méně daří

Ženy a starší muži ve vedoucích pozicích jsou vnímáni více kriticky

Nejhůře hodnocenými vlastnostmi šéfů je lhaní, manipulace, podvádění a ponižování. Od vedoucích očekáváme etické jednání, férovost, motivaci, poctivost a dnes leckdy podceňovanou profesionalitu. Lidský šéf, který dokáže i pochválit a za svou firmu se prát – to je ideál.

„Na obhajobu nadřízených je třeba zmínit, že často nejsou hodnoceni spravedlivě. Šéfům ženám jsou častěji než mužům přičítány drsné vlastnosti související s emocionální nestabilitou. Rovnítko mezi slovy žena a hysterka tak nabírá nepříjemných rozměrů,“ doplňuje Filip Lepier.

Z průzkumu také vyplývá, že veřejnost vnímá šéfy vyššího věku jako větší drsňáky, šéfové tedy s věkem podle respondentů hrubnou.

Drsní a jemní šéfové
Autor: Milka

Kam za jemnějšími šéfy

Slováci mají statisticky významně tvrdší šéfy než Češi. Zvláštní je, že mezi pohlavími se hodnocení vedoucích výrazně neliší. Rozdíl lze pozorovat v úrovni vzdělání dotázaných. Jednoduše – čím vzdělanější zaměstnanec, tím pozitivněji hodnotí své nadřízené.

Nejdrsnější šéfy v Česku mají kraje Liberecký, Královéhradecký a Plzeňský. Za nejjemnějšími nadřízenými utíkejte na Pardubicko, na Vysočinu nebo do Ústí.

O projektu

Věděli jste, že celých 68 % zaměstnanců se u svých šéfů setkává s drsným přístupem? Ať už jde o extrémní tlak, křik na pracovišti či neschopnost pochválit své zaměstnance? My ne, ale přesně tato drsná fakta vyplynula z celorepublikového průzkumu na téma „Jací jsou čeští šéfové?”“. No, a jelikož věříme, že čokoláda Milka dokáže zjemnit i toho největšího drsňáka, zrodil se projekt #zjemnišéfe. Jeho cílem je zapojit co nejvíce lidí v Čechách a na Slovensku a společnými silami zjemnit drsné šéfy, protože jsou to právě šéfové, kteří mohou ve výsledku udělat svět jemnějším. Více naleznete na www.troufnisinajemnost.cz, kde můžete soutěžit o termohrníčky pro sebe a své šéfy v jednoduché aplikaci, kde tvoříte svůj vlastní design. 

O průzkumu

Průzkum, jak „drsné a jemné“ chování českých a slovenských šéfů ovlivňuje pracovní i soukromý život jejich podřízených, provedla v červenci konzultantská společnost McGuffin s.r.o. Zkoumání bylo realizováno na reprezentativním vzorku pracující populace (n=1000) v Čechách a na Slovensku.