Pondělní deprese? Už žádný problém! Pět kroků, jak s ní zatočit! | Pro ženy | Blesk.cz

Pondělní deprese? Už žádný problém! Pět kroků, jak s ní zatočit!

  • Pondělní deprese není nutnost - zkuste naše tipy!
    22. června 2015 | 06:00

    Kolik z vás se dnes probudilo s jásavým pocitem a myšlenkou: "Pondělí? Skvělé, paráda, nemůžu se dočkat, až se vrhnu do kolotoče pracovního týdne!" Počítáme, že vás mnoho nebude. My všichni ostatní jsme měli pocity spíše opačné – směs nechuti, obav a lenosti. Už jenom při pomyšlení na to, co nás všechno čeká, jsme pocítili i únavu. Tento stav je mezi lidmi nazýván pondělní depresí a citlivé jedince provází už od nedělního podvečera. Máme pro vás dobrou zprávu: s tím vším se dá bojovat. A my víme jak! Co dělat, abyste s pondělní depkou zatočili?

  • Nezačínejte týden tím nejpříšernějším úkolem

    práce, zaměstnání, kancelář, bossing, mobbing
    Pokud chcete mít pondělí zaručeně zkažené, odložte si na něj ten nejotravnější úkol z předchozího týdne. Získáte tím možná pár hodin oddechu před víkendem, počítejte ale s tím, že neděle se už ponese ve znamení neklidu, večer vám vytane na mysl, co vás čeká zítra, a v pondělí v pět ráno už neusnete. Zkuste to jinak: na pondělní ráno si naplánujte úkol, který můžete zvládnout sami, případně s člověkem, se kterým spolupracujete rádi a na nějž je spoleh. Uvidíte, že se vám půjde do práce lépe než s pocitem: dnes musím konečně zavolat tomu nepříjemnému chlápkovi, jestli by ještě nepočkal s termínem...
  • Připravte se na pondělí už v pátek

    kancelář
    Čeká vás v pondělí série úkolů? Zkuste si už v pátek rozvrhnout a napsat, kolik vám co asi zabere času. Musíte projít stohy dokumentů? Srovnejte si je na stůl v pátek a označte si, kde začnete. Drobná "příprava" má výborný psychologický efekt – v pondělí nemusíte začínat od nuly, máte pocit, že něco jste pro svůj úkol už udělali.
  • Dopřejte si malou radost

    ss
    Zkuste spojit to užitečné, ale nepříjemné s něčím příjemným a klidně neužitečným. Rozhodli jste se, že nebudete cestou do práce utrácet za kávu v kelímku a uvaříte si ji raději v práci? A co kdybyste si ji dopřáli právě v pondělí? Máte jeden den v týdnu vyhrazen pro dietní hřích? Tak co si svou oblíbenou čokoládu koupit na pondělní svačinu? Víte, že máte jít ke kadeřníkovi? Tak proč ne v pondělí po práci! Každá malá radost významně snižuje pocit, že pondělí je absolutně, ale absolutně zbytečný, nezáživný a předem ztracený den.
  • Některé věci odložte

    a
    Zkuste se vžít do role ostatních pondělních depresářů: možná to má stejně váš praktický lékař, u kterého potřebujete jen potvrzení, dále paní na úřadě nebo v bance, prodavačky, kolegové z práce. Pokud některé věci vysloveně nehoří, odložte je. V čekárně u lékaře se tak nebudete muset mačkat, stejně jako ve frontách na úřadě nebo v kanceláři u nadřízeného. Dopřejte i ostatním čas, aby se s pondělkem srovnali. Vy máte v tuto chvíli už náskok!
  • Pořádně se vyspěte

    Taky se vám poměrně běžně stává, že usínáte uprostřed činnosti? Dokud to není řízení auta, dá se to přežít.
    Pokud jste obě noci strávili bujarými večírky a oslavami, měli jste následující dopoledne na dospání. V neděli večer se vám samozřejmě nepodaří zabrat, jako obvykle, a v pondělí ráno tak budete svěžest a energii hledat marně. Když už plánujete protančit noc, vyberte si tu páteční a sobotní noc si vyhraďte na dorovnání běžného rytmu.

    TIP NA NEDĚLNÍ VEČER:

    Zkuste si vyhradit deset minut a v duchu si představit, co vás příští týden čeká. Všechny situace si projít, uvědomit si, co vás na nich stresuje. V další fázi pak zkuste přijít na to, co udělat pro to, aby vás daná situace tolik nestresovala. Jak se připravit na nepříjemný rozhovor, poradu nebo úkol. Uvidíte, že nic – ani pondělí – nebude tak černé, jak se na první pohled jeví.

Autor: is
Diskuse ke článku
.