Hroznová dieta | Pro ženy | Blesk.cz

Hroznová dieta

9. září 2008 | 15:06

Díky obsahu ovocného cukru rychle zažene hlad a okamžitě dodá tělu energii. Podporuje imunitu a pomáhá zpevňovat pokožku. A navíc skvěle chutná.

A je elixírem zdraví a dobré nálady.

Už obyvatelé starého Egypta věděli o pozitivních účincích hroznového vína na lidské zdraví. Hrozny obsahují vitaminy A, B, C, kyselinu listovou, minerální látky a důležité antioxidanty. Tvrdí se o něm, že příznivě působí také na naši psychiku, protože zmírňuje únavu a dokáže navodit dobrou náladu. Není snad lepšího "parťáka" na hubnutí než čerstvé hroznové víno.

Snídaně

Tvaroh s hroznovým vínem

Potřebujete:
150 g měkkého nízkotučného tvarohu, 50 ml nízkotučného mléka, půl lžičky tmavého cukru, 150 hroznového vína

Příprava:
Tvaroh ušlehejte spolu s mlékem a cukrem. Hrozny omyjte a nakrájejte na čtvrtky. Vše opatrně smíchejte. K tomu si dejte šálek bylinného čaje.

Svačina

Potřebujete:
70 g bio ovesných vloček nebo kukuřičných lupínků, 100 g nízkotučného jogurtu, 50 ml mléka, 3 lžičky medu, 100 g hroznového vína

Příprava:
Vločky vsypte do jogurtu a nechte 30 změknout.


Tipy na oběd

Pro zkušené dietáře

Kuře dušené s hroznovým vínem

Potřebujete
2 plátky kuřecího masa, 3 lžičky olivového oleje, rýži, 150 g hroznového vína, sůl, pepř

Příprava
Kuřecí maso očistěte, osolte a naklepejte. Hroznové víno omyjte a nakrájejte na poloviny. Oba plátky masa duste spolu s hroznovým vínem na oleji. Rýži připravte dle návodu. Podle chuti dokořeňte.

K jídlu si můžete dopřát 200 ml vinného střiku.

Kuře dušené s hroznovým vínem
Kuře dušené s hroznovým vínem
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

Pro dietáře poctivce

Velký hroznový salát

Potřebujete:
200 g hroznového vína, 2 větší jablka, 1 nízkotučný jogurt, 2 pomeranče, 1 menší banán, 1 lžíci rozinek

Postup:
Ovoce omyjte a nakrájejte na malé kostičky. Zalijte nízkotučným jogurtem, nechte chvilku odstát a jemně promíchejte.

Pro dietáře labužníky

Kuře se bílým vínem

Potřebujete:
2 kuřecí prsa, balzamikový ocet s příchutí ovoce, 2 lžíce olivového oleje, hrst bílých hroznů, hrst červených hroznů, 100 ml nízkotučné smetany, sklenku bílého vína, svazek čerstvé bazalky, čerstvě mletý pepř, sůl, 2 střední brambory

Příprava:
Maso nařízněte několika hlubšími řezy, vetřete do něj balzamikový ocet a nechte je odležet v lednici. Pak maso osolte, opepřete a osmahněte na olivovém oleji. Pak přidejte bílé hroznové víno a zalijte sklenkou vína. Přidejte bazalku a duste dle potřeby. Na konci přelijte smetanou, přidejte červené hroznové víno a ještě chvilku duste. Brambory oloupejte, nakrájejte a uvařte v osolené vodě.


Tipy na večeři

Pokud nemáte velký hlad

Hroznový sendvič

Potřebujete:
2 plátky tmavého chleba, 50 g šunky, 50 g nízkotučného sýra, 100 g hroznového vína.

Příprava:
Chléb obložte sýrem a šunkou. Hroznové víno omyjte a dejte na chleba.

Když vás honí mlsná

Těstovinový salát s kuřecím masem

Potřebujete:
300 g těstovin, 200 g kuřecích prsou, 100 g červeného hroznového vína, 100 g vlašských ořechů, 2 stonky řapíkatého celeru, 2 lžíce nízkotučného jogurtu nebo nízkotučné majonézy, 1 lžičku dijonské hořčice, sůl, pepř

Postup:
Těstoviny uvařte podle návodu, sceďte, zchlaďte studenou vodou a nechte okapat. Omyté řapíky celeru nakrájejte příčně na plátky, hroznové víno omyjte a bobule nakrájejte na půlky. Kuřecí prsa omyjte, osolte a opepřete, vcelku osmahněte a nakrájejte na malé kousky. Vychladlé těstoviny, celer, hroznové víno, ořechy a kousky masa lehce promíchejte se směsí majonézy a hořčice. Dle chuti osolte a opepřete.

Těstovinový salát s kuřecím masem
Těstovinový salát s kuřecím masem
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

Když přijde hlad

Dejte si kousek hermelínu s hroznovým vínem nebo 200 g hroznového vína a vypijte 2 sklenky vlažné vody.

Blesková očistná kúra:

Pokud jíte tři až čtyři dny asi 250 g hroznového vína každé 2 hodiny, dosáhnete očisty celého organizmu.

Víte, že...

- Hrozny obsahují asi 80 % vody.

- Dodají tělu množství draslíku a železa.

- Červené hrozny obsahují tělu prospěšné barvivo.

- Jadérka dodávají potřebnou vlákninu a podporují trávení.

Autor: Olga Poucheová
Související články