Naplánujte si jídelníček - 5. díl | Pro ženy | Blesk.cz

Naplánujte si jídelníček - 5. díl

31. července 2008 | 09:03

Přehledy o tom, co jste snědla a vypila, vám prozradily, jaké máte stravovací návyky. Tento týden se naučíme naplánovat si jídelníček den dopředu.

Vašimi největšími pomocníky jsou stále záznamy z prvního týdne, kdy jste si poctivě zapisovala všechno, co jste snědla a vypila.

Salát nejen zasytí, ale dodá vám i vitaminy
V minulých dílech jste se naučila jíst pomalu, soustředit se na jídlo a nespojovat si ho s jinými činnostmi. Nespěchejte, udělejte si na posezení u talíře čas. Pomalu si osvojujete správné stravovací návyky a už by se na vás měl trochu projevit úbytek hmotnosti. Vaše tělo si začíná zvykat na menší přísun energie.

Pátý krok
Dnes se zaměříme na plánování jídelníčku. Při hubnutí byste se neměla dostávat do situací, kdy by vás přepadl nezvladatelný "vlčí hlad". Pokud takovým pocitům propadnete, obvykle porušíte všechny zásady racionální výživy a zároveň také veškerá svá předsevzetí. Dobrým příkladem přejedení je například nakupování v supermarketu "nalačno". Tehdy si do nákupního vozíku naložíte spoustu potravin, které byste si s plným žaludkem určitě nekoupila.

Vnímejte a užívejte si chuť, vůni a kvalitu pokrmu.
Vnímejte a užívejte si chuť, vůni a kvalitu pokrmu.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

Dřív než se najíte
Naučte se naplánovat si jídelní lístek alespoň jeden den dopředu. Noste si jídlo do práce a mějte vždy něco po ruce. Nashánějte něco k snědku až ve chvíli, kdy vás přemůže hlad. V takové situaci totiž nejčastěji selžete – najíte se nevhodných potravin nebo skončíte ve stánku s rychlým občerstvením. Podobná řešení do zdravého stravování rozhodně nepatří. Nejlepší je myslet na druhý den už večer. Všechno si můžete v klidu promyslet a beze spěchu si připravit jídlo, které svou energetickou hodnotou odpovídá zamýšlenému hubnutí.
Pokud se vám nepodaří připravit si potraviny předem a jste nucena najíst se v restauraci, zkuste využít metodu „jez jen polovinu“. Tato metoda spočívá v konzumaci pouhé poloviny vaší běžné porce. K snídani si místo 2 rohlíků dáte jenom jeden a v práci k obědu sníte jen 2 knedlíky místo čtyř. Takovou menší porci můžete vždy doplnit čerstvou zeleninou. Například ve formě salátu, který má v sobě jenom malé množství energie a zároveň vám dodá vitaminy. Naučte se nelitovat zbytku porce a oprostěte se od zažitého hesla, že "co je na talíři, musí se sníst". S takovým přístupem sníte vždycky všechno, co vám kdo prostře, a vytoužené postavy se nikdy nedočkáte.

PÁTÁ RADA

Dopředu si rozmyslete, co a kde budete následující den konzumovat. Řiďte se pravidlem: jez jen polovinu. Výjimku tvoří pouze zelenina, kterou si můžete dopřávat neomezeně i pětkrát denně.

 

Autor: tam, len
Související články