Štíhlá díky salátům | Pro ženy | Blesk.cz

Štíhlá díky salátům

18. července 2008 | 14:25

Držíte dietu a tradiční kombinace z čerstvé zeleniny se vám už přejedly? Zkuste něco nového. Tyto variace jsou zdravé, plné vitaminů, mají zajímavou chuť a udrží vás ve formě.

Výborné saláty ze zdravých surovin se v redukčním programu stanou vaším hlavním jídlem.

Jak na to?

K snídani si připravte müsli s ovocem a nízkotučným bílým jogurtem. Obě hlavní jídla nahraďte salátem: Například k obědu si připravte rýži s chřestem a večer si pochutnejte na zelném salátu. Pokud vás mezitím přepadne hlad, dopřejte si krajíček celozrnného chleba s rostlinným máslem a se zeleninou.

Rýže s chřestem

Potřebujete:
50 g dlouhozrnné rýže, 150 g chřestu, 20 g mladého hrášku, 1 červenou cibuli, 1 stroužek česneku, 1 lžíci olivového oleje, 1 lžíci octa, sůl, petrželovou nať

Postup:
Rýži uvařte v osolené vodě. Chřest omyjte a oloupejte. Rozkrájejte ho na malé kousky a vařte 10 až 15 minut. V misce smíchejte hrášek, nakrájenou cibuli, rozetřený česnek a nasekanou nať s olejem a nechte odležet 30 minut.

Hruškovo-avokádový salát

Potřebujete:
různé salátové listy, 100 g rukoly, 1 hrušku, 1 lžíci citronové šťávy, půl avokáda, piniové oříšky, sůl

Postup:
Rukolu a salátové listy dobře umyjte a nechte odkapat. Hrušku umyjte, nakrájejte a pokapejte citronovou šťávou. Avokádo rozpulte, vyndejte dužinu a nakrájejte ji. Všechno dobře promíchejte, podle chuti přidejte sůl a dozdobte oříšky.

Salát z červeného zelí

Potřebujete:
200 g červeného zelí, 1 lžíci jablečného octa, 1 lžičku medu, 1 lžíci olivového oleje, půl grepu, pár listů salátu, celozrnnou bagetku

Postup:
Očištěné červené zelí nastrouhejte najemno, posolte a promíchejte. Pokapejte olejem, octem, přidejte med a dochuťte pepřem. Nechte odležet aspoň 30 minut. Grep oloupejte a nakrájejte nadrobno, listy salátu omyjte a natrhejte. Podávejte s bagetkou.

Kuskus s paprikou

Potřebujete:
1 cibuli, 150 g kuskusu, 1 zelenou papriku, 1 červenou papriku, půl menší okurky, 1 rajče, petrželovou nať, citronovou šťávu, 1 lžíci olivového oleje, sůl, pepř

Postup:
Omyjte kuskus a nechte ho namočený asi 20 minut. Nakrájenou cibulku osmahněte na oleji, přidejte kuskus a duste na slabém ohni asi 15 minut. Potom přidejte nakrájenou papriku, okurku a rajče. Dochuťte petrželovou natí, solí, pepřem a citronovou šťávou.

Autor: tam, oli
Klíčová slova: bpž;bpz;dieta;saláty;
Související články