Jahodová dieta | Pro ženy | Blesk.cz

Jahodová dieta

11. července 2008 | 13:10

Jahody jsou zdravé a podporují ženskou krásu. Měla byste si vyzkoušet toto skvělé ovoce v boji s nadbytečnými kilogramy. Využijte poslední dny jahodové sezóny ve prospěch štíhlé linie.

Díky vysokému obsahu látek mají jahody mimořádně pozitivní vliv na naše zdraví. Šetrně pročišťují střeva, snižují hladinu škodlivého cholesterolu a mají odvodňující účinky. Díky nim se z těla vyplavuje kyselina močová, jejíž vysoká koncentrace vyvolává nebezpečné onemocnění – dnu. Dokážou nastartovat látkovou výměnu, podporují krvetvorbu a vůbec, jsou jednoduchou a skvělou "pomůckou" při hubnutí.

K SNÍDANI
Dejte si 40 g chleba nebo celozrnnou housku s lžičkou nízkotučného másla. K tomu si můžete přidat například 50 g plísňového sýra a 1 rajče nebo 3 lžíce tvarohu a 5 ředkviček nebo 3 lžíce ovesných vloček a 100 g jahod s půlkou bílého jogurtu.

NÁPOJE
Nápoje jsou důležité pro doplnění tekutin a podporu vyplavování škodlivin. Ideální volbou je nesycená voda. Omezte kávu a černý čaj a ve zvýšené míře pijte bylinkové čaje.

Jahody
Jahody
Autor: Dušan Křístek

K obědu si vyberte:

Vepřové maso s jahodovou omáčkou

Potřebujete:
2 plátky vepřové svíčkové, 100 g jahod, sůl, mletý černý pepř, 1 jablko, 2 lžičky balzamikového octa, 2 lžičky oleje

Postup:
Jahody rozmixujte, krátce povařte, dochuťte solí, pepřem a balzamikovým octem. Maso jemně naklepte, osolte, okořeňte a opečte na oleji z obou stran. Podle potřeby podlijte vodou a duste doměkka. Jablko nakrájejte na měsíčky a na posledních 5 minut přidejte k masu. Podávejte s omáčkou.

Salát s kuřecím masem

Potřebujete:
1 kuřecí řízek (asi 150 g), 2 lžičky oleje, grilovací koření, 100 g hlávkového salátu, 100 g rukoly, 6 cherry rajčátek, citronovou šťávu

Postup:
Kuřecí řízek naklepte, posypte grilovacím kořením a opečte do křupava na oleji. Opečené maso nakrájejte na nudle. Salát a rukolu omyjte, osušte a natrhejte. Rajčata umyjte a rozkrojte. Zeleninu smíchejte, pokapejte citronovou šťávou, doplňte kuřecím masem a podávejte podle chuti i s nakrájenými jahodami.

Zkuste ochutnat anglický letní salát.
Zkuste ochutnat anglický letní salát.
Autor: archiv redakce

Mezi hlavními jídly si dopřejte 200 g jahod.

K večeři si vyberte:

Jahodový salát se šunkou

Potřebujete:
3 plátky šunky (nejlépe italské), 200 g jahod, několik bobulí hroznového vína, 1 lžičku olivového oleje, 1 lžičku balzamikového octa, 2 plátky celozrnné bagety

Postup:
Umyté jahody nakrájejte a promíchejte s hroznovým vínem, olejem a balzamikovým octem. Na talíř navrstvěte jahody, přidejte šunku a podávejte s 2 plátky celozrnné bagety.

Lahodné těstoviny

Potřebujete:
100 g těstovin, 200 g jahod, 3 lžíce bílého jogurtu, 1 lžičku sezamovým semínek, 1 lžičku sezamového nebo olivového oleje, sůl

Postup:
Těstoviny uvařte dle návodu, sceďte a smíchejte s olejem. Sezam nasucho osmahněte, nasypte na těstoviny, přidejte nakrájené očištěné jahody, bílý jogurt a podávejte.

EXTRA ZEŠTÍHLUJÍCÍ DEN

Asi 1,5 až 2 kg jahod si rozdělte na 6 porcí a během dne zkonzumujte. Nezapomeňte pít hodně bylinkových čajů a nesycenou minerální vodu.

Autor: vl, oli
Související články