Štíhlá bez hladovění | Pro ženy | Blesk.cz

Štíhlá bez hladovění

5. února 2007 | 10:00

Chcete-li zhubnout a opět se trochu přiblížit snu o dokonalé postavě, pak nemusíte zrovna hladovět! Stačí zapracovat na jídelníčku

Každá žena sní o krásné postavě. Ale nemusíte kvůli tomu hladovět. Co třeba začít přemýšlet o tom, co a proč jíte?! * Jezte rozvážně Vybírejte si potraviny netučné a takové, které aktivují metabolismus, čímž napomáhají odbourávání tuků: například živočišné bílkoviny (mléko, maso), rostlinné bílkoviny (sýr tofu, fazole), zinek (ryby, celozrnné produkty), jód (mořské ryby), hořčík (banány, obilniny), vitamin C (citrusové plody) a enzymy (ananas). * Zabrzděte tuky Tzv. zpomalovače usazování tuků zabraňují tukům, aby se hromadily a vytvářely tukové polštáře. Červená řepa dodává těmto brzdám potřebný betain, hlávkový salát "vychytává" tuky ve střevech, červená i bílá ředkvička obsahují hořčičný olej, který váže tuky. Bylinky, jako jsou petrželka a řeřicha, urychlují trávení. * Zamlsejte si Dobrá zpráva! Existují i sladkosti, se kterými si můžete dovolit dietní prohřešky! Například po čokoládě, která obsahuje 70 % kakaa, se tolik nepřibírá. Dalšími povolenými sladkostmi jsou třeba želatinoví medvídci nebo laskonky a další sněhové pečivo. * Vynechte alkohol Nepijte při jídle žádný alkohol. Sklenička vína totiž zbrzdí enzymy, které štěpí tuky. A v tom případě si tělo lehce ukládá zásoby tuku. Raději jídlo zapijte sklenkou vody nebo minerálky. * Sport Patříte-li k lidem, kteří si zajdou 2x týdně do posilovny, na aerobic, nebo se věnujete jinému sportu, vytrvejte. Ale i nenáročné sporty pomáhají zbavovat tělo přebytečných tuků. Proto se doporučuje aspoň 2x týdně vyjížďka na kole nebo delší procházka. * Ryby Dvakrát do týdne si dopřejte rybu. Obsahuje jód, který je jakýmsi ,,turbospalovačem" tuků a má příznivý vliv na funkci štítné žlázy. * Vydatný spánek Dostatečný spánek - nejméně 6-8 hodin denně - dává tělu čas, aby zaktivovalo vlastní spalovače tuků.


Cvik týdne Vnitřní stehna Vzpřímeně se postavte, dejte ruce v bok, nohu pokrčenou v koleni zvedněte a otevřete do strany a pomalu protahujte. Opakujte ve dvou sériích po 20.


POZOR NA JOULY Ovoce ananas 100 g 180 kJ banány 100 g 400 kJ meruňky 100 g 240 kJ pomeranč 100 g 200 kJ jablko 100 g 260 kJ

Související články