Pondělí 28. září 2020
Zataženo, déšť 11°C

Zastavte mlsání

15. ledna 2007 | 10:00

Jak předejít nezvladatelnému nutkání jíst? Máme pro vás několik triků, jak nepodlehnout pravému vlčímu hladu

Při držení diety se stávají vaším nepřítelem číslo jedna nezvladatelné návaly hladu. Aby vás tato nepříjemnost nepotkala, je třeba dodržovat několik důležitých zásad. K čokoládě jezte ovoce Už jen myšlenka na to, že si nemůžete dát čokoládu, zvětší vaši chuť na tuto sladkost. Možná dokážete pár dnů odolávat, chuť je však silnější a tak namísto jedné kostičky čokolády sníte potom hned celou tabulku. Abyste se takovému záchvatu vlčího hladu vyhnula, dopřejte si denně malý kousek čokolády a k tomu snězte nějaké ovoce. Hladina cukru v krvi zůstane stabilní a vy nebudete mít návaly hladu. Pestrá strava Jíte-li nesprávné potraviny, není se čemu divit, že se hlad ohlásí brzy po jídle. Tělo potřebuje pravidelně dostávat určité množství sacharidů, tuků a bílkovin. Když stihnete k obědu zhltnout jen obloženou bagetu, dodáte sice organismu sacharidy, ale téměř žádné jiné výživné látky. Proto si je tělo začne žádat krátce po jídle, aby tento deficit vyplnilo. Ideálním obědem je kombinace sacharidů, bílkovin a balastních látek, které se nacházejí například v zeleninovém salátu s krůtím masem. Kromě toho doporučujeme namísto tří velkých jídel denně rozložit si jídlo během dne do šesti porcí. Budete po celý den sytá a zaručeně vás nepřepadne vlčí hlad. Nevynechávejte snídani Chcete ušetřit nějaké kilojouly? Určitě to nedělejte tak, že ráno vypijete jen šálek kávy. Tím naděláte víc škody než užitku, protože od rána vám bude chybět energie, kterou potřebujete. Vydržet do oběda bez jídla je sebetrýzněním. Ráno totiž máte velmi nízkou hladinu cukru v krvi, a když se nenasnídáte, hladina klesne ještě níž a mozek automaticky vysílá signál, že potřebuje energii, což se projeví neovladatelnou chutí na sladkosti. Raději si proto k snídani připravte misku müsli s jogurtem nebo mlékem. Ovesné vločky jsou superzásobárnou balastních látek a vitaminu B. Udrží tělo dlouho s pocitem sytosti. Tak se látková výměna nastartuje správným směrem už od rána.


POZOR NA JOULY Přílohy bramborová kaše 100 g 300 kJ hranolky smažené 100 g 1 220 kJ bramborové knedlíky 100 g 720 kJ brambory vařené 100 g 290 kJ houskové knedlíky 100 g 1 030 kJ

Související články