Středa 23. září 2020
Svátek slaví Berta, zítra Jaromír
Oblačno, déšť 22°C

Co říká biorytmus?

9. října 2006 | 10:00

Hubnutí v souladu s vnitřními hodinami vám zaručí krásnou postavu. Poradíme vám, jak na to

Díky svým vnitřním hodinám můžete zapomenout na počítání kilojoulů. V 7 hodin: Spalte tuk pohybem Organismus je naladěný na "probouzecí" program. Hormon melatonin vyvolávající spaní se přestává vylučovat, tělo začíná produkovat hormon kortizol. Kromě toho se tvoří enzymy uvolňující tuk. Když se ráno budete věnovat sportu (například joggingu, plavání nebo rychlé chůzi), tukové polštářky se snadno a rychle rozpustí. Nejlépe zhubnete tehdy, budete-li cvičit nalačno a nasnídáte se až po ranní dávce sportu. V 8 hodin: Dobrá snídaně Produkce zeštíhlujících hormonů běží v této době na plné obrátky. Střídavá sprcha (začněte teplou vodou, pak pomalu přejděte na studenou) rozhýbe lymfatický systém, volné mastné kyseliny se přemisťují, a tak se jejich zbytky nemohou ukládat ve vazivu. Jako energetická snídaně je pro začátek dne nejvhodnější: müsli, čerstvé ovoce, jogurt, sójové mléko nebo tvaroh. Jednou za čas si můžete dopřát i smaženici s bylinkami a k tomu celozrnný chléb. Sacharidy přijaté ve snídani dokáže tělo do oběda přeměnit v energii, neukládá je v podobě tuku do zásob, jak by to se sacharidy udělalo večer. Ve 13 hodin: Lehký oběd Výkonnost začíná v době kolem oběda klesat. Sníte-li vydatné jídlo, je to ještě horší. Raději zvolte lehčí menu, oběd však nikdy nevynechávejte! Pokud zůstanete hladová, začala byste později mlsat - a to je mnohem horší, než kdybyste se pořádně naobědvala. Dostala byste se tak do začarovaného kruhu - vylučoval by se inzulin a tukové polštářky by jen kynuly. V 18 hodin: Jen ovoce a zeleninu Žaludek a střeva večer pracují pomaleji, tuk se zcela nezpracuje a ukládá se. Když si k večeři dáte salát, naprogramujete své tělo na hubnutí. Máte-li ráda saunování, věnujte se mu večer - tehdy se tělo zbavuje škodlivin rychleji.

Související články