Pondělí 21. září 2020
Svátek slaví Matouš, zítra Darina
Jasno 23°C

Bodová dieta

9. října 2006 | 10:00

Chcete zhubnout? Jednodušší už to snad ani nemůže být! Dejte na naše rady!

Při hubnutí podle bodové diety byste měla dodržovat jediné pravidlo - nepřekročit za den 22 bodů. Sestavte si vyvážený jídelníček, abyste během dne dodržela stanovenou bodovou hranici a byla v pohodě. Bodovou dietu byste neměla držet déle než tři dny, delší období s touto dietou vám rozhodně neprospěje. A záleží jen na vás, která jídla z našeho seznamu si vyberete. Pokud zvolíte dietnější varianty, mléčné výrobky a saláty, určitě nebudete během dne hladovět. Ale když neodoláte a podlehnete pokušení vysokoenergetických pokrmů, počítejte s tím, že bodové hranice dosáhnete velmi rychle a pak budete po zbytek dne o hladu. Proto si jídla a jejich kombinace dobře promyslete!


Chleba a obložené pečivo Chleba, 1 krajíc 1 Houska, 1 ks 1 Croissant, 1 ks 2 Knäckebrot, 3 krajíce 1 Houska s marmeládou 2 Houska s medem 2 Houska se sýrem cottage 2 Houska se šunkou 3 Houska s kuřecím masem 3 Sýrová topinka 3 Hamburger 5 Cheeseburger 5 Fishburger 4 Pizza Margarita, 250 g 5


Sladká jídla, dezerty, koláče Mléčná rýže, 300 g 4 Puding, 125 g 2 Tvarohový krém s ovocem, 125 g 2 Ovocný salát, 125 g 1 Tiramisu, 1 ks 4 Zmrzlina, 1 kopeček 1 Zmrzlina Magnum 3 Zmrzlinový pohár se šlehačkou 4 Čokoláda, 3 čtverečky 1 Želatinoví medvídci, 15 ks 1 Jablkový závin 1 ks 2 Dort s máslovým krémem, 1 ks 4 Kynutý švestkový koláč, 1 ks 2 Nekynutý ovocný koláč 1 ks 3 Dort Sacher 1 ks 4


Mléčné produkty, tuky, vejce, nápoje Nízkotučné mléko, 200 ml 1 Syrovátka, 400 ml 1 Sladký koktejl, 250 ml 3 Nízkotučný jogurt, 200 g 1 Plnotučný jogurt, 150 g 1 Ovocný jogurt (3,5 %), 150 g 2 Jogurt s müsli (1,5 %), 150 g 2 Nízkotučný tvaroh, 150 g 2 Tvaroh (20 %), 100 g 1 Müsli s mlékem, 150 g 2 Ovocný tvaroh (10 %), 150 g 1 Sýr cottage (20 %), 150 g 2 Sýr Lučina, 50 g 2 Sýr Mozzarella, 50 g 1 Tavený sýr (60 %), 1 trojúhelníček 1 Parmazán, 1 lžíce 1 Sýr Camembert (30 %), 40 g 1 Máslo (1 lžíce), 15 g 1 Nízkotučné máslo (2 lžíce), 30g 1 Rostlinný olej (1 lžíce), 15 g 1 Vejce, 1 ks 1 Palačinka, 1ks 4 Vafle, 1 ks 4 Míchaná vejce (1 vejce) 1 Míchaná vejce se šunkou 2 Volské oko (1 vejce) 1 Káva s mlékem, 300 ml 1 Ledová káva, 200 ml 2 Coca-cola, 200 ml 1 Pivo, 250 ml 1 Víno, 125 ml 1 Tvrdý alkohol, 40 ml 1


Těstovinová a rýžová jídla* Špagety s rajčatovou omáčkou 3 Boloňské špagety 4 Špagety carbonara 4 Lasagne 5 Makarony se sýrem 3 Zeleninové rizoto 4


Zeleninová a bramborová jídla* Plněná paprika s omáčkou 4 Plněný zelný list s omáčkou 5 Grilovaná zelenina 3 Grilované hřiby 3 Špenátová omáčka 3 Špenát s mozzarellou 3 Mrkvový salát 1 Zelný salát 1 Salát z řepy 3 Mexický salát 2 Bramborový salát 2 Vařené brambory ve slupce, 200 g 1 Hranolky, 150 g 3 Bramborová kaše, 250 g 1 Chipsy, 50 g 3


Jídla z masa a ryb* Vídeňský řízek 4 Cordon bleu 4 Svíčková 3 Guláš 3 Chilli con carne 3 Losos v těstíčku 4 Krabí koktejl 2 Rybí filé na másle 3 Kalamáry, 200 g 5 Mušle na bílém víně 2 Pečená ryba 2 Matjesy, 1 filet 2 Tuňák ve vlastní šťávě 1 Poznámka: není-li uvedeno jinak, platí jedna malá porce (150-200g)

Související články