Pondělí 28. září 2020
Zataženo, déšť 11°C

Aby kila mizela

25. září 2006 | 10:00

Rychlé hubnutí rozhodně nikomu neprospívá, navíc se často dostaví jo-jo efekt, při němž pak přiberete ještě více

Kdo denně přijímá v potravě jen malé množství energie, hubne. Když se budete řídit našimi tipy, podaří se vám to celkem bez námahy. Samozřejmě, že byste se měla krotit v konzumaci sladkostí, mastných a tučných jídel a v pití alkoholu. Nezakazujte však sama sobě návštěvy restaurace, večírky nebo posezení u kávy. Možná to pár dní vydržíte, ale potom budete mít silné nutkání všechno si vynahradit. Celkový součet prohřešků během týdne tak může být stejný jako dřívější chyby, nebo dokonce ještě vyšší. * Bojujte s jo-jo efektem Jednostranné dietní kúry nevedou k ničemu - tedy kromě frustrace a následného jo-jo efektu. Proto ani nezkoušejte hubnout například způsobem, že omezíte svůj jídelníček na nízkotučný tvaroh s bramborami nebo na suchary s ředkvičkami. Když se totiž po takovém stravování vrátíte k normálnímu jídlu, rychle se to projeví na vaší postavě. Organismus vystresovaný dietou okamžitě všechno přemění v tuky, aby si vytvořil dost zásob na další dietní období, které pro něj určitě zase nachystáte. Hubnutí má být založené na menším energetickém příjmu a větším výdaji, jinak prostě nezhubnete. * Bez tuku to nejde Tuk se samozřejmě usazuje v těle. Proto byste jím měla šetřit, aby se ho neusazovalo moc. Stačí přijmout 30 g denně. Méně tuku není zdravé, protože organismus prostě tuk potřebuje - například k tomu, aby mohl zpracovat některé vitaminy. Pro konzumaci jsou nejvhodnější rostlinné tuky (olivový a slunečnicový olej, řepka olejná) a rybí maso. * Poslouchejte své chutě Pokud máte neodolatelnou chuť na pečené maso a snažíte se potlačit ji chroupáním extrudovaného pečiva nebo knäckebrotů, nedivte se, že vás to vůbec neuspokojí. Od zdravých snacků rychle přejdete ke sladkostem a nakonec bude součet přijatých kilojoulů vyšší, než kdybyste snědla pečené maso, na které jste měla chuť. Proto si dobře rozmyslete, jestli stojí za to takové chuti odolávat. Buďte realistka Nesněte o tom, že za pouhé dva týdny zhubnete 10 kilo. Možná byste toho i dosáhla, ale za jakou cenu? Možná prahnete po přitažlivém zevnějšku, ale pomyslela jste i na své zdraví?! Tomu prospívá jen postupné shazování kil, odborníci doporučují nanejvýš 1 kg za týden. Při rychlejším hubnutí by se vám mohlo stát, že vám ochabne pokožka nebo se kila za pár dní po skončení drastické diety zase vrátí. Chce to jen kázeň a trochu pevné vůle.

Související články