Úterý 22. září 2020
Svátek slaví Darina, zítra Berta
Jasno 23°C

Jaký typ jedlíka jste?

4. září 2006 | 10:00

Pokud odhalíte slabiny, zbavíte se nadváhy. Zkuste zjistit, jaký typ jedlíka jste, a zhubněte s Bleskem pro ženy

Jestliže jste se zřekla všech sladkostí a váha ne a ne klesnout, může to být proto, že hubnete nesprávně. Podívejte se na své stravovací návyky blíže a zjistíte, jak hubnout i bez hladovění.


1. TYP: Miluje vydatné chody Je váš talíř k obědu vždycky naplněný až po okraj? Tento zvyk si můžete zachovat i nadále, ale se správnými jídly. * Ideální stravování: K obědu si můžete dopřát ve velkém množství salát, rybu a zeleninu. K snídani dejte přednost sacharidům (tmavé pečivo, ovoce atd.). Večeře by měla být skromnější a nízkotučná. * Jak vydržíte: Jídlo několikrát rozžvýkejte a snažte se naplno si vychutnat jeho chuť. Mezi jednotlivými sousty dělejte krátké přestávky. Čím déle budete jíst, tím má tělo víc času na to, aby si uvědomilo, že už se nasytilo.
2. TYP: Nepřežije bez čokolád Dodržujete pravidlo, že méně je více a snažíte se během dne jíst menší porce? Hlad však vždycky zvítězí a vy se ho pokoušíte obalamutit s pomocí čokolád nebo sušenek? Bohužel ztrácíte přehled, kolik jste toho během dne snědla. * Ideální stravování: Ke třem hlavním jídlům během dne si připravte i dva lehké a zdravé snacky. Například si kupte mladou sladkou mrkev a bez obav jí chroupejte během dne. * Jak vydržíte: Soustřeďte se na to, co jíte. Odnaučte se jíst a přitom číst noviny, dívat se na televizi nebo dělat při jídle jinou práci. Tak neztratíte přehled a budete mít množství jídla pod kontrolou.
3. TYP: Nemá čas na jídlo Nemáte čas obědvat? Často skončíte v kanceláři u majonézového salátu nebo s obloženou bagetou z bufetu a při jídle vyřizujete pracovní záležitosti? * Ideální stravování: Snažte se jíst tak, abyste většinu z celodenní dávky potravin snědla dopoledne. Dopřejte si klidně i dvojitou snídani, zatímco oběd nebo večeře budou skromnější. Do zaměstnání si s sebou vezměte i 2 až 3 kusy ovoce nebo zeleniny ke svačině. * Jak vydržíte: Hned ráno po příchodu do práce si naplánujte krátké přestávky na jídlo. Až přijde vhodná doba, odstřihněte se od pracovního ruchu. Po jídle se ještě chvilku projděte, aby se trávení dalo do pohybu, a pak se můžete s novým elánem pustit do dalších pracovních úkolů.

Související články