Pondělí 21. září 2020
Svátek slaví Matouš, zítra Darina
Jasno 23°C

S letními saláty zhubnete

14. srpna 2006 | 10:00

Letní saláty vás udrží ve skvělé formě a prodlouží vám mládí. Navíc se budete cítit skvěle fyzicky i psychicky

Co může být hezčího, než si venku užívat letní sluníčko? Zkuste si vychutnat v paprscích podvečerního slunka křehký salát a ještě díky tomu shodit pár kilogramů. Teploty letošního léta jsou opravdu tropické. V takových vedrech přijde čerstvý křupavý salát k chuti více než cokoliv jiného. Můžete se jím cpát donekonečna a vůbec se nemusíte starat o kilojouly. Čerstvé saláty mají navíc spoustu vitaminů, minerálů a dalších látek prospívajících tělu. Denní režim Dopřejte si v průběhu čtyř dní vždycky dvě velké porce salátu. Mezi tím mlsejte čerstvé sezónní ovoce. Máte také povoleno sníst dva až tři krajíce chleba tence potřeného nízkotučným tvarohem. Nezapomínejte pít hodně neslazených nápojů (2-3 litry za den). Rostlinné látky Potraviny rostlinného původu působí v lidském těle jako studna se živou vodou. Neutralizují volné radikály ze slunečního záření, nikotinu i výfukových plynů a chrání buňky před stárnutím.


SALÁT S PARMSKOU ŠUNKOU POTŘEBUJETE NA 2 PORCE: 200 g rukoly, půlku cibule, půl stroužku česneku, 1 lžíci javorového sirupu, 2 lžíce balzamikového octa, 2 lžíce olivového oleje, sůl, pepř, 30 g parmazánu, 40 g parmské šunky PŘÍPRAVA: Cibuli nakrájejte nadrobno, česnek prolisujte. Rukolu a cibuli dejte do servírovací mísy. Česnek smíchejte s javorovým sirupem, balzamikovým octem a olivovým olejem. Ochucený dresink přidejte do salátu. Parmazán nastrouhejte najemno a opatrně vmíchejte do salátu z rukoly. Parmskou šunku nakrájejte na tenké plátky a salát jimi ozdobte. 900 kJ (na 1 porci) Tip: SKVĚLE CHUTNÁ TAKÉ S PLÁTKY UZENÉHO LOSOSA.
SALÁT S VAJÍČKEM A LOSOSEM POTŘEBUJETE NA 2 PORCE: 100 g míchaného listového salátu, půl svazku malých cibulek, rajče, salátovou okurku, 100 g uzeného lososa, 2 natvrdo vařená vejce, kopr, 200 g kysané smetany, půl lžičky hořčice, půl lžičky křenu, 5 lžiček droždí, 1 stroužek česneku, sůl, bílý pepř PŘÍPRAVA: Salát natrhejte na zhruba stejně velké kusy, cibuli nakrájejte nadrobno. Rajče i okurku nakrájejte na tenké plátky, papriku a lososa na jemné pásky. Všechno promíchejte v salátové míse. Vejce nakrájejte na plátky a jemně vmíchejte do salátu. Ozdobte koprem. 1 000 kJ (na 1 porci) Tip: NA DRESINK ROZMIXUJTE KYSANOU SMETANU SPOLU S DROŽDÍM, HOŘČICÍ, KŘENEM A DOCHUŤTE ČESNEKEM NASEKANÝM NADROBNO, SOLÍ A BÍLÝM PEPŘEM. DRESINK PŘIDEJTE DO SALÁTU AŽ TĚSNĚ PŘED PODÁVÁNÍM.
SALÁT S ŘEDKVIČKOU POTŘEBUJETE NA 2 PORCE: Půl svazečku jarní cibulky, čtvrt hlávky kadeřavého salátu, 100 g ředkvičky, 150 g masové klobásy s česnekem, půl svazečku pažitky, půlku červené papriky, 50 ml zeleninového vývaru, kus křenu (asi půl cm), 2 lžíce octa, 1 lžičku medu, 1 lžíci kremžské hořčice, sůl, pepř, 1 lžičku sezamových semínek PŘÍPRAVA: Jarní cibulku nakrájejte na kolečka, salát natrhejte na kousky, ředkvičku nastrouhejte na tenké plátky, klobásu nakrájejte na dlouhé plátky. Pažitku nakrájejte nadrobno, papriku na plátky. Všechno vložte do salátové mísy. Na přípravu dresinku zahřejte zeleninový vývar a přidejte do něj nastrouhaný křen. Smíchejte ocet, med, hořčici, dochuťte solí a pepřem a nechte asi 3 minuty povařit. Salát pokapejte vychlazeným dresinkem a posypejte sezamovým semínkem. 1 350 kJ (na 1 porci)
SALÁT S LOSOSOVÝMI KOSTKAMI POTŘEBUJETE NA 2 PORCE: Půl hlávky listového salátu, 2 rajčata, půlku žluté papriky, 2 jarní cibulky, 200 g kukuřice (z konzervy), 200 g lososových filet, 1 lžičku sezamového oleje, lžíci sójové omáčky, 75 g jogurtu (max. 1,5 % tuku), sůl, pepř, cukr, citronovou šťávu PŘÍPRAVA: Rajčata a papriku nakrájejte na kostičky, jarní cibulku na kolečka, kukuřici nechte okapat a lososa nakrájejte na kostky. Rozpalte olej a lososa na něm opečte ze všech stran, pokapejte sójovou omáčkou. Jogurt ochuťte solí, pepřem, cukrem, citronovou šťávou. Všechny přísady smíchejte. 1 200 kJ (na 1 porci)
MLSEJTE OVOCE SPALUJÍCÍ TUK TŘEŠNĚ: neutralizují tuk v trávicím ústrojí, ten se proto nedostane do krve. MALINY: obsahují spalovač tuků - vitamin C a také vitamin A prospěšný pokožce, vlasům a nehtům. ANGREŠT: je bohatý na balastní látky, které pomáhají vylučovat vodu z těla a zpevňovat vazivo. BROSKVE A NEKTARINKY: podporují látkovou výměnu a udržují nás mladými. produkce: Lenka Sulovská, modelka: Zojka, vizáž: Aneta N.

Související články