Pondělí 28. září 2020
Zataženo, déšť 11°C

Labužnický víkend

19. června 2006 | 10:00

Máme pro vás skvělý dietní typ! Během tří dnů zhubnete s chřestem a jahodami. Dodržujte pitný režim a výsledky se určitě dostaví

Sezóna jahod a chřestu je tady! Nabízíme vám skvělý stravovací program, při kterém se vůbec nemusíte omezovat v jídle. Dopřávat si lahůdky a přitom shazovat nadbytečné kilogramy? Ne, to není to vtip. Vyzkoušejte to a vypijte každý den nejméně 2 litry vody nebo ovocného či bylinkového čaje. Pokud dodržíte naše pokyny, od pátku do pondělí budete o 1,5 kg štíhlejší - za to vám ručíme. Důležité při přípravě: chřest nikdy nevařte se slupkou! Jsou v ní pesticidy, případně hnojiva. VÝHODY JAHOD Obsahují více vitaminů C než citrusy. Jeho denní potřebu pokryje 150 g jahod (200 kJ). Jsou bohaté na železo (1 mg na 100 g), proto jsou vhodné pro vegetariány a při chudokrevnosti. Jsou zdrojem velkého množství výživných látek a ovocných šťáv, dobře pročišťujících tělo. VÝHODY CHŘESTU S pouhými 185 kJ na 250 g je chřest skutečně lehkou potravinou. Díky velkému obsahu vlákniny dobře reguluje trávení. Obsahuje minerální látky, které podporují látkovou výměnu a spalování tuků. Má také čisticí účinky na organismus.


Recepty pro štíhlou linii: SNÍDANĚ Jahodový sendvič (1 430 kJ na 1 porci, příprava 10 minut) Na 2 porce potřebujete: 150 g jahod, 2 krajíce chleba, 30 g mandlových (nebo kokosových) lupínků, 6 lžic smetanové pomazánky, 2 lžíce jahodového dia džemu Mandlové lupínky opékejte na suché pánvi dozlatova. Jahody nakrájejte na plátky. Sendviče tence potřete pomazánku, džemem, posypte lupínky. Obložte plátky jahod. VEČEŘE Chřestová omeleta (1 575 kJ na 1 porci, příprava 30 minut) Na 2 porce potřebujete: 200 g zeleného chřestu, sůl, 1 rajče, 4 vejce, 75 g goudy, půl cibule, 1 lžíci mléka, pepř, muškátový oříšek Oloupaný chřest vařte v osolené vodě 10 minut. Pak přelijte studenou vodou. Rajče nakrájejte na plátky. Vejce, mléko, sůl, pepř a muškátový oříšek vyšlehejte. Goudu nastrouhejte a vmíchejte do směsi. Cibuli nakrájejte a dozlatova osmažte na másle, přidejte rajče a chřest. Osmaženou zeleninu zalijte vaječnou směsí. Pomalu zapékejte. OBĚD Chřestová polévka (630 kJ na 1 porci, příprava 40 minut) Na 2 porce potřebujete: 200 g brambor, 2 mrkve, 250 g chřestu, 50 g hrášku, 2 lžičky smetany light, sůl, pepř Brambory, mrkev a chřest nakrájejte na kostky. Dejte vařit brambory a po 20 minutách varu k nim přidejte na 10 minut mrkev a chřest. Potom do vývaru přidejte asi na 3 minuty hrášek. Osolte, opepřete, podávejte se smetanou. Červeno-bílé kuře (1 820 kJ na 1 porci, příprava 40 minut) Na 2 porce potřebujete: 400 g chřestu (zeleného, bílého), 250 ml zeleninového vývaru, 250 g kuřecích prsíček, 1 lžíci rostlinného oleje, 100 g jahod, 100 g listového salátu, 50 g sýra Mascarpone, 3 lžíce mléka, 5 lžiček pomerančové šťávy, 1 lžíci medu, 3 lžíce octa, sůl, pepř Oloupaný chřest podélně nakrájejte. V zeleninovém vývaru povařte zelený chřest 10 minut, bílý 20 minut. Kuřecí prsa osolte a opepřete a osmažte na oleji. Jahody nakrájejte na plátky. Salát natrhejte na kousky. Jahody a salát smíchejte s ještě horkým chřestem a nakrájeným kuřetem. Mascarpone, mléko, pomerančovou šťávu, ocet, sůl a pepř vymíchejte jako dresing. Chřest s bylinkovou omáčkou (820 kJ na 1 porci, příprava 35 minut) Na 2 porce potřebujete: 750 g chřestu, půlku chemicky neošetřeného citronu, kerblík voňavý, 1 rajče, 100 g pomazánkového másla light, půlku šalotky, čerstvě mletý pepř, sůl, cukr ¨ Oloupaný chřest uvařte spolu s plátkem citronu v osolené a oslazené vodě (zelených chřest 10 minut, bílý 20 minut). Rajče nakrájejte na kostky, kerblík nasekejte se šalotkou nadrobno. Uvařených chřest nechte okapat. Odlijte 150 ml vývaru, dohladka ho vymíchejte s pomazánkovým máslem a ochuťte solí, pepřem a strouhanou citronovou kůrou. Touto omáčkou přelijte chřest a navrch dejte rajčata a posypejte kerblíkem a šalotkou. TIP: Jako přílohu můžete kromě brambor podávat i nízkotučné palačinky, které připravíte z 200 g polohrubé mouky, 300 ml odstředěného mléka, žloutku a sněhu ze tří bílků. DEZERT Jahodový tvaroh (1 340 kJ na 1 porci, příprava 15 minut) Na 2 porce potřebujete: 2 lžíce ovesných vloček, 250 g jahod, 100 ml syrovátky, 50 g cukru, 250 g nízkotučného tvarohu Na pánvi nasucho osmažte dozlatova ovesné vločky. Polovinu množství jahod rozmixujte se syrovátkou a cukrem. Tvaroh vymíchejte s jahodovou směsí dohladka. Zbylou polovinu jahod dejte navrch a posypejte křupavými ovesnými vločkami.

Související články