16 štíhlých triků | Pro ženy | Blesk.cz

16 štíhlých triků

18. dubna 2006 | 10:00

Blesk pro ženy má pro vás několik rad, s nimiž zůstanete štíhlá a přitom si nemusíte nic odpírat. Stačí se jen trochu snažit

S našimi super radami si nemusíte nic odpírat a zůstanete štíhlá Kilogramy nemusíte shazovat jen tvrdými dietami nebo sportováním. Podívejte se, jak lehce a bez stresu ušetříte kilojouly. 1 ŠTÍHLÁ DÍKY POLÉVKÁM Také polévky pomáhají ke štíhlosti. Vašemu tělu prospěje polévka tehdy, když do ní nepřidáte zápražku a smetanu. Skvělou chuť jí dodáte také nízkotučným jogurtem, tvarohem, rýží nebo těstovinami. 2 OTESTUJTE SI SVŮJ POCIT HLADU Máte opravdu hlad nebo máte jen chuť na sladké? Místo toho, abyste se hned pustila do nějaké dobroty, vypijte velký pohár vody nebo bylinkového čaje. Hlad je občas jen převlečená žízeň. 3 DĚTSKÁ VÝŽIVA JE HITEM Lahvičky s jídlem pro naše nejmenší mají úspěch i u dospělých. Má to svůj důvod: je to zdravé, bez konzervačních látek, barviv a skrytého tuku, plné vitaminů... Dětská ovocná výživa může být alternativou k ovoci. 4 JEZTE PODLE FÁZÍ MĚSÍCE V den, kdy je úplněk, byste měla jíst méně než obvykle. V době novu je nejlepší dát si očistný den s ovocem a zeleninou. Když měsíc přibývá, tělo živiny lépe zpracovává, takže není třeba jíst až takové množství potravin. 5 ŽITO POMÁHÁ SHAZOVAT KILA Chléb a pečivo ze žitné mouky jsou skvělé pro zeštíhlení. Obsahují 13 procent balastních látek a vlákniny, které v trávicím systému nabobtnají a zabezpečí pocit sytosti. 6 VÍNO NE NA PRÁZDNÝ ŽALUDEK Jinak velmi rychle stoupne hladina cukru v krvi a náhle opět klesne, což potom způsobuje návaly hladu. Kapku vína si proto raději dopřejte k obědu nebo k večeři. 7 JEZTE JAKO JAPONCI Jednou za čas se zkuste najíst hůlkami. Je to zábavné a hlavně to dlouho trvá. Vybrat si ale musíte vhodné jídlo. Pokud jste zvyklá do sebe všechno rychle "naházet", hůlky vám v tom jistě zabrání. 8 ČIŠTĚNÍ ZUBŮ POMŮŽE LINII Ten, kdo si pravidelně čistí zuby, se podle jedné japonské studie rychleji zbavuje kilogramů. Dokázalo se, že hubení lidé po jídle častěji sahají po kartáčku a pastě než lidé s nadváhou. Trik je v tom, že náš mozek si spojuje s čištěním zubů pocit: je po jídle. Tělo se potom cítí syté. 9 ZAPALTE V SOBĚ OHEŇ Chilli papričky, pálivá paprika a pepř podporují spalování tuků ještě několik hodin po jídle. Efekt navíc: po pálivých jídlech máte žízeň, a proto pijete mnohem více vody než obvykle. 10 HÝBEJTE SE Nejnovější studie dokazují, že štíhlí lidé jsou víc v pohybu než ti, kteří mají kilogramy navíc. Neznamená to, že musíte začít každý den běhat, zkuste se i při sezení pohybovat. Kopejte nohama nebo se kývejte ze strany na stranu. Můžete spotřebovat až o 1 470 kilojoulů víc, než kdybyste seděla jen tak bez pohybu. A to už odpovídá polovině 100gramové čokolády. 11 MLÉKO - HIT PRO KRÁSU Mléko také pomáhá hubnutí. Vysoký obsah vápníku zlepšuje spalování tuků a zabraňuje zvětšování tukových buněk. Zjistili to vědci italského národního institutu. Pozor na plnotučné mléčné produkty, rychle se usazují v tukových tkáních. 12 DOPŘEJTE SI MALÉ HŘÍCHY Když vás přepadne chuť na sladké, dopřejte si trochu! Neboť za každým "už nikdy více" se skrývá neúspěch. Když si všechno zakážete, přepadne vás neodolatelná chuť na vše zakázané. Malá odměna vás na druhou stranu jen povzbudí, abyste se nevzdávala. 13 ŽVÝKAČKA DĚLÁ DIVY Kdo denně žvýká žvýkačky, může za rok zhubnout až 5 kilogramů. Žvýkáním se zrychluje metabolismus až o 20 procent. 14 ZAŽEŇTE NÁVALY HLADU Uprostřed mezi špičkou nosu a horním rtem je akupresurní bod, který pomáhá odstranit návaly hladu. Stlačte tento bod několikrát za sebou na 5 sekund ukazovákem a váš hlad se určitě zmírní. 15 ZELENÝ ČAJ SPALUJE TUKY Šálek zeleného čaje před každým jídlem podporuje odbourávaní tuků. Podle jedné studie se spalování kilojoulů zvyšuje o 4 procenta. Kromě toho čaj obsahuje polyfenoly, které podporují oxidaci tuků a termogenezi - přeměnu tuků na teplo. 16 VAŽTE SE JEDNOU TÝDNĚ Nestoupejte si na váhu každý den. Když si budete denně klást nějaké vysoké cíle, budete zbytečně pod velkým tlakem. Takhle při jakémkoliv výkyvu, který váha ukáže, se hned vrhnete do ledničky zahnat frustraci. Stačí, když se zvážíte jednou do týdne, nejlépe ve stejný den ráno a nalačno.

Související články