Velikonoční dieta | Pro ženy | Blesk.cz

Velikonoční dieta

13. března 2006 | 10:00

Přivítejte letošní svátky jara s novou, štíhlejší postavou! Poradíme vám, jak můžete přebytečná vejce využít v kuchyni! A k tomu dokonce i pár kil zhubnout

Nepůjde však o dietu v pravém slova smyslu, protože jistě víte, že vejce příliš dietní nejsou. Neměla byste je konzumovat každý den, obzvlášť, pokud máte problém s vysokou hladinou cholesterolu v krvi. Poradíme vám recepty na jídla, jejichž příprava vám nezabere moc času a vy si budete moci užívat svátků jara. Aby však dieta byla dietou, je třeba, abyste zapomněla na konzumaci jiných velikonočních dobrot, jako jsou mazance a beránci.


1. DEN Snídaně: 2 plátky celozrnného chleba s tenkou vrstvou rostlinného tuku, 1 plátek kuřecí šunky, 1 malé rajče, šálek ovocného čaje. Přesnídávka: 1 jablko Oběd: Těstoviny s tuňákem Budete potřebovat: 4 rajčata, 100 g těstovin, 150 g mozzarelly, 2 vejce, 1 konzervu tuňáka ve vlastní šťávě, čerstvou petrželku podle chuti, trochu olivového oleje. Postup: Rajčata omyjte, těstoviny uvařte ve slané vodě, vejce uvařte natvrdo. Rajčata, mozzarellu a vejce nakrájejte na kostky, vmíchejte konzervu tuňáka (bez šťávy), přidejte nasekanou petrželku a zakápněte olivovým olejem. Půlku směsi smíchejte s uvařenými těstovinami, nechte uležet v chladu a podávejte. Zbytek si schovejte na druhý den k večeři. Svačina: 1 bílý nízkotučný jogurt Večeře: Omeleta se zeleninou Budete potřebovat: 3 vejce, 2 lžíce minerálky, 1 rajče, 1 papriku, 3 růžičky brokolice, bylinky podle chuti (pažitku, petrželku, kopr...), sůl, pepř, 1 lžičku olivového oleje. Postup: Vejce rozšlehejte, přidejte minerálku, osolte, opepřete, přidejte bylinky a na lžičce olivového oleje usmažte na mírném ohni jednu omeletu. Rajčata a papriku omyjte a nakrájejte na půlměsíčky a proužky, brokolici připravte v páře a veškerou zeleninu podávejte s omeletou. NEZAPOMÍNEJTE! * Každé sousto pořádně rozžvýkejte. * Dodržujte pitný režim (vypijte nejméně 2,5-3 litry neslazených tekutin denně), nejvhodnější jsou minerálky s nízkým obsahem sodíku, zelený čaj, ovocné a bylinné čaje. * Pohybujte se více než dosud (stačí dlouhé procházky). * Snažte se konzumovat jídlo každý den nejméně v pěti porcích.


2. DEN Snídaně: 1 plátek celozrnného chleba s tenkou vrstvou rostlinného tuku, 1 vařené vejce a půlka nakrájené okurky Přesnídávka: 1 banán Oběd: Kuřecí steak s mrkví Budete potřebovat: 100 g kuřecích prsou, 3 mrkve, 0,25 l zeleninového vývaru, půlku citronu, 1 lžičku olivového oleje, sůl, pepř Postup: Mírně osolená kuřecí prsa lehce opepřete a osmažte na jedné lžičce olivového oleje. Mrkev uvařte ve vývaru, nakrájejte na kolečka a podávejte s masem pokapaným citronovou šťávou. Svačina: Kukuřice se sýrem Hrst mražené kukuřice dejte na talířek a nastrouhejte na ni trochu nízkotučného tvrdého sýra. Dejte do mikrovlnky zapéct asi na 2 minuty (než se sýr roztaví) a podávejte. Večeře: Zeleninová směs s tuňákem z předešlého dne. Podávejte se dvěma knäckebroty.


3. DEN Snídaně: Müsli s jedním bílým nízkotučným jogurtem, sušeným ovocem a špetkou skořice, 2 dcl ovocné šťávy zředěné 1 dcl vody. Přesnídávka: 1 pomeranč Oběd: Volské oko se špenátem Budete potřebovat: 300 g čerstvého špenátu, 1 menší cibuli, 2 lžíce vývaru, 1 lžičku olivového oleje, 1 vejce, sůl, pepř, 2 brambory. Postup: Omyté a očištěné listy špenátu dejte do hrnce zakrytého pokličkou a během minuty až dvou nechte spařit. Není třeba ho podlévat vodou, postačí mu vlhkost, která se uvolní z listů. Uvařený špenát nahrubo nakrájejte. Cibuli oloupejte, nakrájejte nadrobno a nechte zesklovatět na oleji. Poté přidejte uvařené špenátové listy, promíchejte a chvíli poduste ve vývaru. Mezitím si na druhé suché pánvi připravte volské oko, osolte a opepřete. Podávejte se špenátem a uvařenými bramborami. Svačina: Sýr cottage s bylinkami podle chuti, 1 celozrnný rohlík. Večeře: Zeleninová polévka Budete potřebovat: 1 mrkev, 1 menší pórek, 1 menší cibuli, 1 stroužek česneku, 1 vejce, zelenou petrželku, pepř, sůl. Postup: Mrkev a pórek nakrájejte na větší špalky, cibuli na čtvrtky a všechno spolu s česnekem zalijte 300 ml vody, přiveďte k varu a vařte asi 15 minut, dokud zelenina nezměkne. Poté ji vyndejte, nakrájejte na kostičky a vraťte do hrnce. Ochuťte petrželkou, solí a pepřem. Před podáváním vlijte rozšlehané vejce.

Související články