Diety do práce | Pro ženy | Blesk.cz

Diety do práce

6. března 2006 | 10:00

Udělejte si spolu s kolegyní dietní týden, můžete shodit až 2,5 kg!I v práci si musíte umět udělat pauzu. A to nejen na jídlo!

Být v plném pracovním nasazení, vůbec nepociťovat hlad a ještě hubnout, to mnohým z žen připadá jako pohádka Tisíce a jedné noci. S pomocí našich nových dietních kúr však můžete kdykoliv shodit pár nadbytečných kilogramů. Není to nic těžkého. Stačí, když si k obědu dopřejete salát ze zeleniny, drůbežího masa nebo z ryb. A hned po příchodu z práce se vrhnete do kuchyně a připravíte si něco dobrého k večeři. Snídaňové menu * 100 g hroznového vína, půlka nakrájené hrušky, 2 lžíce ovesných vloček, 75 g nízkotučného jogurtu, všechno smíchejte a podávejte * 1 plátek knäckebrotu s 1 listem hlávkového salátu, plátkem šunky a nakrájenou mrkví * 1 kiwi a půlku banánu nakrájejte nadrobno a smíchejte s 1 lžičkou Lučiny, pokapejte 1 lžící citronové šťávy * 1 malé nastrouhané jablko smíchejte se 4 lžícemi kornfleksů a 125 ml nízkotučného mléka JEN 2 SNACKY DENNĚ * 1 sklenku mrkvovénebo rajčatové šťávy smíchejte se dvěma lžícemi klíčků * 1 plátek knäckebrotu s 1 lžící taveného sýra *100 g salátové okurky * 1 sklenka podmáslí Výborná večeře 1. den Špagety s masovou omáčkou Budete potřebovat: 100 g mletého hovězího masa, 1 lžičku olivového oleje, půlku cibule, půlku červené papriky, 50 g řapíkatého celeru, 125 ml zeleninového vývaru, sůl, pepř, 1 nízkotučný jogurt, stroužek česneku Postup: Na pánvi zahřejte olivový olej a přidejte mleté maso. Nechte je mírně osmažit, pak přidejte cibuli, celer a papriku nakrájené nadrobno a povařte 3 minuty. Směs ochuťte solí a pepřem a vařte ještě 10 minut. Mezitím uvařte špagety a připravte jogurtovou omáčku s česnekem. Špagety dejte na talíř, přidejte masovou směs a ozdobte jogurtovou omáčkou. 2. DEN Krůtí hody Budete potřebovat: 1 krůtí řízek, 1 červenou a 1 žlutou papriku, 1 cibuli, 1 lžíci oleje, sůl, pepř Postup: Krůtí řízek okořeňte, zeleninu nakrájejte na proužky a spolu s masem osmažte na oleji. 2. kúra Jste zavalená prací a nemáte čas na oběd? Připravte si lahodné snacky, které vám pomohou ke štíhlým křivkám, aniž byste ztratila svižné pracovní tempo. Snídaně * 2 krajíce celozrnného chleba s 50 g nízkotučného tvarohu, k tomu svazek ředkviček * 100 g nízkotučného tvarohu s 1 lžící müsli (bez cukru) a 100 g čerstvého nakrájeného ovoce podle chuti JEDEN CHLEBÍČEK K OBĚDU Lososová dobrota * 1 plátek celozrnného chleba obložte hlávkovým salátem a jedním plátkem uzeného lososa. K chlebu si nastrouhejte půl kedlubny, smíchejte ji s citronovou šťávou, mletým pepřem, solí a lžičkou olivového oleje Krůtí překvapení * 2 plátky celozrnného chleba s 2 lžičkami másla a 50 g krůtí šunky. Jako přílohu si dopřejte nakrájenou okurku Jablková kombinace * 2 plátky celozrnného chleba namažte hořčicí, navrch dejte hlávkový salát a plátkový sýr a nastrouhejte jablko Rajčatový chleba * 1 plátek celozrnného chleba namažte 1 lžičkou rajčatového protlaku. Chlebíček obložte hlávkovým salátem a nakrájenými žampiony. Podle chuti můžete žampiony pokapat citronovou šťávou a olivovým olejem Večeře PO PRÁCI SI DOMA PŘIPRAVTE: * salát ze sezonní zeleniny, který si můžete ochutit nízkotučným jogurtem, citronovou šťávou nebo olivovým olejem, nebo * zeleninovou rýži s opečenou paprikou, nebo * vařené brambory opečené na pánv is rozmarýnem, podávané s nízkotučným tvarohem Extra rady * Když se rozhodnete držet dietu, prověřte si nejdříve, zda ji lze skloubit s prací. Zkontrolujte si také, jestli vám budou recepty chutnat. Myslete na to, že musíte denně pít hodně vody, i když máte spoustu práce. Každé ráno si postavte na stůl plnou láhev a do konce pracovní doby ji vypijte. * Když si vaši kolegové objednají k obědu pizzu, nezírejte na ně hladově a objednejte si zeleninový salát. * V práci si můžete připravit lehký oběd jen z müsli, ovoce a nízkotučného jogurtu. * Sklenice husté zeleninové šťávy (neslazené) je dokonalá svačina. Místo lahůdkových obložených chlebíčků sáhněte sama po noži a připravte si dobrou přesnídávku: plátek celozrnného chleba namažte nízkotučným jogurtem a obložte nakrájenou ředkvičkou, okurkou, rajčetem a bylinkami. Dávejte si pozor na tukové nástrahy V JÍDELNĚ Zapomeňte na: zahuštěné polévky, saláty s majonézou, smažené maso (včetně smažených ryb), pečené brambory, krokety, uzeniny. Klidně si dopřejte: čirý zeleninový bujón se zeleninou, salát se zálivkou z oleje a octa, grilované maso, dušenou zeleninu, rýži nebo těstoviny se zeleninou, čerstvé ovoce. V ČÍNSKÉ RESTAURACI Zapomeňte na: vepřové maso, smažené taštičky, kachnu. Klidně si dopřejte: zeleninu, salát ze sójových klíčků, kuře se zeleninou a houbami. V PIZZERII Zapomeňte na: marinovanou zeleninu, špagety se smetanovou omáčkou, lasagne, pizzu Klidně si dopřejte: mozzarellu s rajčaty, salát z mořských plodů, zeleninové špagety, rizoto, grilovanou rybu.

Související články