Krásná a štíhlá | Pro ženy | Blesk.cz

Krásná a štíhlá

27. února 2006 | 10:00

Chcete opět mít dokonalou figuru? Stačí se inspirovat receptem filmové hvězdy Kirstie Alley

Za půl roku se slavné herečce podařilo s pomocí americké metody shodit 25 kilogramů. Tento způsob je sice velmi drahý, ale my vám prozradíme, jak to jde levněji. V 80. a 90. letech patřila Kirstie Alley (54 let) k nejobdivovanějším ženám Hollywoodu. Ale v posledních letech se proslavila hlavně svojí tloušťkou. Herečka s sebou "tahala" sto kilogramů živé váhy, které se pokoušela ukrýt pod příšerné hábity. Uštěpačně se o ní mluvilo jako o "tlusté Kirstie". Ale dnes už tyto poznámky nemusí snášet. Dvojnásobná matka zhubla za 6 měsíců o 25 kilogramů. Alley se to povedlo díky tzv. Jenny-Craig programu, který je v USA velmi populární. My vám ukážeme jeho zdravější a levnější verzi.


Hubněte systematicky Základní myšlenka programu Jenny Craig je celkem jednoduchá: kdo chce hubnout, nesmí denně přijímat více než 1 500 kalorií (asi 6 300 kJ). Účastníci programu konzumují potraviny odpovídající této energii, a to v podobě hotových jídel, která si musí kupovat zhruba za 65 EUR (téměř 2 000 Kč) na týden. Vy ale můžete ušetřit. Dietní pokrmy si můžete připravit sama. Naše recepty zahrnují zhruba 1 000 kalorií (4 200 kJ) na den, zbývajících 500 si můžete doplnit ve formě svačin mezi hlavními jídly (například jedním plnotučným jogurtem, jednou hrstí vlašských ořechů, dvěma jablky, 1 kávou s mlékem). Půl hodiny pohybu Jenny Craig ovšem říká, že pohyb je při hubnutí nutností. Nemusíte pravidelně vyrážet do fitness center, s naším cvičebním programem můžete své tělo pořádně protáhnout i doma nebo na zahradě: Finty v boji s nadváhou U Jenny Craig programu jsou nejdůležitější dvě věci. Na začátku klientku vyfotografují a zváží. Je to tak výmluvné, že ji to podpoří v jejím rozhodnutí zhubnout. Najděte si proto někoho, komu důvěřujete (kamarádku, sestru, matku apod.), která by šla do hubnutí s vámi. Domluvte se spolu a vždycky po dvou týdnech se vzájemně foťte a važte, a to nejlépe ve spodním prádle. Zaznamenejte si údaje o své hmotnosti do notýsku a schovejte si fotografie z tédoby. Když budete mít tendenci hubnutí šidit nebo vzdávat, koukněte se na fotku - je to velmi motivující!
1. Otevřete okno a běhejte na místě. 2. Skákejte 5 minut přes švihadlo. 3. Gymnastické cviky: a) Klekněte si na kolena, tělo je vzpřímené - 20x se zakloňte bez podpírání rukou; 20x proveďte sed - leh. b) Lehněte si na záda a zvedněte nohy, zatáhněte břicho, ruce leží podél těla a směřují ke kolenům, lopatky mějte na podlaze. V této poloze chvíli vydržte a pak svaly povolte, opakujte 20x. c) Rychlá chůze - 20 až 30 min, vždycky po třech krocích se nadechněte a vydechněte.
Cesta ke štíhlé linii Ian Marber Žádný hlad, žádné počítání kalorií! Dieta podle londýnské kliniky Food Doctor pomůže zbavit se přebytečných kilogramů a dovede čtenáře ke zdravé stravě. Budete-li dodržovat zásady zveřejněné v této knize, udržíte si štíhlost, svěží vzhled a skvělý pocit po celý život! A co budete jíst? Hlavně bílkoviny, esenciální tuky, vlákninu a ze sacharidů jen ty, které se štěpí pomalu. Nejbáječnější na tomto programu je to, že dává prostor i drobným prohřeškům proti dietě.
DIETNÍ JÍDELNÍČEK Snídaně: SALÁT Z OVESNÝCH VLOČEK A BOBULOVITÉHO OVOCE Přísady pro 1 osobu: 70 g malin, 50 g ostružin, 60 g rybízu, 125 g jahod, 1 nektarinka, 1 lžička medu, 1 lžička citronové šťávy, 1 lžíce ovesných vloček, tmavý cukr, 60 g plnotučného mléka Postup: Ovoce omyjte, jahody nakrájejte na půlky, nektarinku na plátky. Připravené ovoce smíchejte s citronovou šťávou a medem. Vločky krátce opražte na pánvi (bez tuku!). Posypejte hnědým cukrem a nechte zkaramelizovat. Rozložte na alobal a nechte zchladnout. Ovoce přelijte mlékem a posypejte praženými vločkami Přibližně 310 kcal (1 300 kJ) Jiná varianta: Celozrnné suchary namažte nízkotučným čerstvým sýrem, obložte plátkem z opečeného krůtího prsa a posypejte řeřichou. Oběd ŠPAGETY S HLÍVOU ÚSTŘIČNOU A S RUKOLOU Přísady pro 1 osobu: 60 g hlívy ústřičné, půl stroužku česneku, 75 g špaget, 1 lžička oleje, 2 lžíce vývaru, 1 rajče, pár lístků rukoly, sůl, pepř, 40 g strouhaného parmazánu Postup: Hlívu ústřičnou nakrájejte na plátky. Česnek nasekejte nadrobno. Špagety uvařte. Hlívu osmažte na rozpáleném oleji, po chvilce přidejte česnek. Zalijte 60 ml vody s vývarem a vařte asi 5 minut. Rajče nakrájejte na kostky. Těstoviny sceďte. Rajče a rukolu přidejte k hlívě, ochuťte solí a pepřem, dejte na špagety a před podáváním posypejte parmazánem. Přibližně 350 kcal (1 470 kJ) Jiná varianta: Uvařte 75 g těstovin a nechte je vychladnout. Smíchejte 100 g bílého jogurtu se dvěma lžícemi ananasové šťávy a jedním nakrájeným jablkem, přidejte 100 g ananasu nakrájeného na kostky a posypejte lístky čerstvé máty. Ovocnou směs smíchejte s těstovinami a podávejte. Večeře KVĚTÁKOVÝ SALÁT NA KARI Přísady pro 1 osobu: 180 g brambor, 125 g květáku, 1 lžíce mléka, 1 vejce, 60 g cherry rajčátek, 2 stébla pažitky, 75 g bílého jogurtu, citronová šťáva, půl lžičky medu, kari, sůl, pepř Postup: Brambory uvařte ve slupce. Květák rozeberte na růžičky a vařte ve slané vodě s mlékem asi 8-10 minut. Uvařené brambory oloupejte a nakrájejte na kostky. Uvařte vejce, rajčátka rozpulte, pažitku nasekejte. Jogurt s medem, citronovou šťávou a kari vymíchejte dohladka, osolte a opepřete. Brambory, květák a rajčata přelijte jogurtovou směsí a podávejte s vejcem vařeným natvrdo. Přibližně 300 kcal (1 260 kJ) Jiná varianta: Rozšlehejte 1 vejce, osolte, opepřete a přidejte minerálku. Na pánvi usmažte omeletu a ochuťte ji pažitkou a petrželkou. Podávejte s plátkem tmavého pečiva a půlkou okurky.

Související články