Úspěch nás těší | Pro ženy | Blesk.cz

Úspěch nás těší

27. února 2006 | 10:00

Co si myslí na úspěch našich hubnoucích dobrovolnic odborníci? Vydaly se tou správnou cestou?

Co si myslí na úspěch našich hubnoucích dobrovolnic odborníci? Vydaly se tou správnou cestou?


PharmDr. Richard Pfleger, odborník na výživu Jaké máte pocity z našeho programu, který se blíží ke konci? Hrozně dobré, protože to celé nebylo komerčně pojaté. Dostali jsme prostor prezentovat věci tak, jak si myslíme, že jsou správně. Bylo to spojené s tím, že dobrovolnice postupně změnily své stravovací návyky i pohybový režim. Děvčata dosáhla extrémně dobrých výsledků. Když jste je poprvé viděl, věřil jste, že toho dosáhnou? Samozřejmě. U lidí není problém dosáhnout dobrých výsledků. Problémem je, že zkoušejí někdy velice drastické metody, a to je škoda. Zkoušejí něco naprosto nesmyslného, až to může poškodit jejich zdraví. Je něco, co vás během programu "Hubneme s Hankou Kynychovou" mile překvapilo? Všechno. Jednak dámy chtěly hubnout a řídily se našimi radami, a jednak udělaly ještě jednu velice dobrou věc: začaly cítit. Je třeba, aby se lidé, kteří chtějí hubnout, naučili vnímat svůj organismus. Tělo je velice chytré a vždycky si řekne, co potřebuje a co už ne. Myslíte, že účastnice našeho programu vytrvají? Většina určitě vydrží. Dámy, které mají extrémní váhové úbytky, se budou setsakramentsky snažit, aby se na svou původní váhu nevrátily. Ale očekávám, že menší část naší skupiny se asi vrátí k normálu. Vydržely právě díky tomu, že byly součástí programu, takže by před čtenářkami Blesku pro ženy vypadaly hloupě, navíc měly motivaci i jistou konkurenci. Zpočátku byl pro ně problém, že neměly žádný pevně předepsaný jídelníček... Tím, že dostaly jen seznam surovin, které si mohou libovolně kombinovat podle vlastní chuti, byly opravdu velice překvapené. Nevěřily, že lze zhubnout 15-20 kilo jen díky takové malé změně. Nedůvěra však zmizela po první kontrolní schůzce, protože už se "nastartovaly" a začaly hubnout. A v polovině programu už to bylo bez debat, na jejich figurách bylo vidět, že to velice dobře funguje. Domníváte se, že podobně dokáží hubnout i čtenářky, pokud se budou držet zveřejněných doporučení? Myslím, že ano. Byla by mezi nimi skupina s extrémním úbytkem váhy, ale ty ostatní by hubly standardně, tedy kolem 12 až 14 kilogramů za 18 týdnů - jako naše dobrovolnice. Svou roli v tom ovšem hrají i vrozené dispozice a mnoho dalšího. Je dobré, aby lidé začali přemýšlet o tom, jaké potraviny si k jídlu vybírají.
Hanka Kynychová, cvičitelka Jste zvyklá předcvičovat asi pro poněkud jinou klientelu, musela jste cvičení s našimi dobrovolnicemi v něčem upravit? Určitě. Na první setkání jsem měla nachystané trochu jiné posilovací cviky. Každopádně jsem věděla, že s holkama nemůžu poskakovat a dělat "spalovací" trénink, protože by to jejich těla fyzicky neutáhla. Takže aerobic, který provozuji, jsem zpočátku nezařadila. Zaměřila jsem se na cviky na výdrž, aby jejich těla vůbec začala vnímat, že mají svaly. Překvapilo vás, s jakým nadšením ženy cvičily, nebo toho úsilí od nich mohlo být více? Nepociťovala jsem, že by jim cvičení nějak vadilo, spíš naopak. Při třetí schůzce, kdy jsme posilovaly problémové partie, už šla z holek šťáva. Samy mi řekly, že takhle se ještě nezapotily. A kdyby necvičily i doma, určitě by nezvládly nadstavbové cvičení, které jsem pro ně připravila na další hodiny. Jaký recept byste jim doporučila, aby ve cvičení pokračovaly? A co platí na vás, když se vám zrovna nechce cvičit? Myslím, že holky už samy přišly na to, že cvičení přináší radost. Když já necvičím, tak sama sebe potrestám, protože pak mám v sobě nakumulované stresy, kterých je kolem nás hodně. Pokud se holkám tento vjem odehraje v těle i v mozku, tak se cvičení určitě dobrovolně nevzdají. Je vůbec důležité, aby žena kolem věku 50 let pravidelně cvičila? V každém případě. Spousta žen, které se v mládí sportování nevěnovaly, má problémy s pánevním dnem a s inkontinencí. Právě proto by ženy měly posilovat hlavně svalstvo pánevního dna, aby se u nich nic takového vůbec neobjevilo. Začnou-li se hýbat, prodlouží si produktivní věk a nebudou v pětapadesáti naštvané, že jsou neohebné a tlusté. Mnoho žen často plave, myslíte, že samotné plavání stačí? Plavání patří mezi aerobní sporty (tedy spalovací), ale pořád tomu chybí posilování. Při plavání sice dávají zabrat ramenům, ale když je to jen plavání, tak si neformují postavu. Pokud by k tomu nastoupila ještě aquagymnastika, když svaly překonávají odpor vody, tak to už bych brala jako přínos, ale samotné plavání určitě nestačí. Nicméně jako relaxace a regenerace je to super.

Související články