Úžasná povánoční těstovinová dieta | Pro ženy | Blesk.cz

Úžasná povánoční těstovinová dieta

1. ledna 2009 | 10:45

Po vánočních svátcích většinou ručička váhy ukazuje o pár kilo víc. Přebytečných kil se ale snadno zbavíte s pomocí těstovin. Můžete si vybrat z nepřeberného množství špaget, spirál, trubiček...

Výborně chutnají a zároveň vás pořádně nasytí. Kromě toho udržují stálou hladinu cukru v krvi a zlepší vám náladu!

! POZOR !
Těstoviny musíte vždycky uvařit jen "na skus".

Fusilli
Fusilli
Autor: Oliver Balog, Michal Protivanský

Snídani si vyberte ze tří variant:

* 1 krajíc tmavého chleba a 2 lžíce nízkotučného tvarohu, 1 ředkvička nakrájená na kolečka a bylinky
(410 kJ, 0 g tuku, 7 g bílkovin, 16 g sacharidů)

* 1 plátek tmavého chleba, 1 lžička nízkotučného rostlinného másla a 2 lžičky marmelády podle chuti
(470 kJ, 2 g tuku, 1 g bílkovin, 21 g sacharidů)

* 150 g jogurtu s obsahem tuku 1,5 %, 1 lžíce ovesných vloček a podle chuti náhradní sladidlo
(475 kJ, 3 g tuku, 7 g bílkovin, 14 g sacharidů)

K snádani si dejte třeba plátek pufovaného chleba s bylinkovým tvarohem a rajčaty.
K snádani si dejte třeba plátek pufovaného chleba s bylinkovým tvarohem a rajčaty.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

1. DEN

 

SNÍDANĚ

Podle výběru (viz tři varianty).

OBĚD

 

BYLINKOVÉ TĚSTOVINY

Budete potřebovat:

60 g širokých nudlí, 1 malou cibuli, 1 stroužek česneku, půl svazku petrželové natě, 1 lžíci olivového oleje, sůl, pepř, 50 g cherry rajčátek

Postup:
Těstoviny uvařte podle návodu na obalu. Cibuli nakrájejte na kostky a jemně poduste na 1 lžíci vody. Pak ji spolu s česnekem, olejem a petrželovou natí rozmixujte najemno, osolte a opepřete. Těstoviny sceďte a smíchejte je s omáčkou. Před podáváním ještě ozdobte každou porci plátky cherry rajčat a petrželovou natí.
(1 835 kJ, 15 g tuku, 15 g bílkovin, 60 g sacharidů)

VEČEŘE

 

TĚSTOVINY S KUŘECÍM MASEM

Těstoviny s kuřecím masem
Těstoviny s kuřecím masem
Autor: 

Budete potřebovat:

60 g těstovin, 75 g kuřecích prsíček, 1 zelenou papriku, 1 rajče, 1 plátek ananasu (čerstvý nebo v konzervě), 1 lžíci citronové šťávy, 1 lžičku medu, 1 lžíci olivového oleje, sůl, pepř, několik salátových listů, hrst řeřichy, 1 špejli

Postup:
Těstoviny uvařte v osolené vodě podle návodu. Kuřecí prsa a ananas nakrájejte na kostky, papriku na proužky a rajče na měsíčky. Z citronové šťávy, medu, oleje, soli a pepře připravte marinádu. Nakrájené kousky namočte do marinády, napichujte je na špejli jako špízy a osmažte na troše oleje v pánvi. Těstoviny a špízy i se salátem upravte na talíř a na závěr každou porci posypejte řeřichou.
(1 995 kJ, 15 g tuku, 30 g bílkovin, 60 g sacharidů)

2. DEN

SNÍDANĚ

Podle výběru (viz tři varianty).

OBĚD

 

ZELENINOVÝ GULÁŠ SE ŠUNKOU

Budete potřebovat:

60 g spirálek, 1 lžíci sterilované kukuřice, 50 g konzervovaných bílých fazolí, 200 g konzervovaných rajčat, 1 zelenou papriku, 1 cibuli, 1 stroužek česneku, 40 g kuřecí šunky, 1 lžičku olivového oleje, sůl, mletou sladkou papriku, trochu chilli koření

Postup:
Těstoviny připravte podle návodu na obalu. Kukuřici, fazole a rajčata nechte okapat, ale rajčatovou šťávu nevylévejte. Papriku, cibuli a rajčata nakrájejte nadrobno a oloupaný česnek utřete. Kuřecí šunku nakrájejte a osmažte na rozpáleném oleji. Přidejte papriku, cibuli, fazole, rajčata, kukuřici, česnek a dále smažte. Potom přidejte rajčatovou šťávu a 10 minut povařte. Guláš dochuťte solí,mletou paprikou, chilli a podávejte s těstovinami.
(2 050 kJ, 20 g tuku, 20 g bílkovin, 60 g sacharidů)

Tagliatelle
Tagliatelle
Autor: Oliver Balog, Michal Protivanský

VEČEŘE

LASAGNOVÁ PIZZA

Budete potřebovat:

60 g lasagní, 1 žlutou papriku, 150 g cukety, 30 g vařené šunky, tuk na vymazání pekáče, 1 vejce, 2 lžíce mléka, 3 lžíce boloňské nebo rajčatové omáčky, 1 lžíci strouhaného sýra

Postup:
Lasagne uvařte podle návodu. Papriku, cuketu a šunku nakrájejte na kostičky. Scezené lasagne rozložte do vymaštěného pekáče. Rozmíchejte vejce s mlékem, vylijte tuto směs na lasagne a nechte 10 minut v troubě při 200 °C zapéct. Potom na lasagne nalijte boloňskou omáčku, nasypejte zeleninu, šunku a sýr a ještě 15 minut zapékejte.
(2 180 kJ, 15 g tuku, 40 g bílkovin, 50 g sacharidů)

3. den

SNÍDANĚ

Podle výběru (viz tři varianty)

OBĚD

 

SPIRÁLKY S KUŘECÍMI JÁTRY

Spirálky s kuřecími játry
Spirálky s kuřecími játry
Autor: 

Budete potřebovat:

60 g spirálek, 100 g kuřecích jater, sůl, pepř, 1 malý pórek, 1 červenou papriku, trošku Vegety, bazalku, černé olivy

Postup:
Uvařte těstoviny podle návodu. Nakrájejte játra na proužky a osmažte je na teflonové pánvi, osolte, opepřete. Pak játra vyndejte a odložte na teplé místo. Pórek nakrájejte na tenká kolečka, papriku na proužky a smažte společně asi 4 minuty na pánvi, nakonec je posypejte Vegetou. Přimíchejte spirálky a játra a podávejte s olivami a čerstvou bazalkou.
(2 000 kJ, 10 g tuku, 35 g bílkovin, 60 g sacharidů)

VEČEŘE

 

TĚSTOVINY S ČOČKOU

Budete potřebovat:

60 g spirálek, 1 cibuli, půl stroužku česneku, 1 pórek, 50 g vařené šunky, 30 g červené čočky, čtvrt litru zeleninového vývaru, 1 lžíci olivového oleje, 2 lžíce balzamikového octa, sůl, pepř, špetku cukru.

Postup:
Těstoviny uvařte podle návodu. Cibuli nakrájejte na kostky, česnek nadrobno, pórek na proužky a šunku na kostky. Cibuli a česnek nechte zesklovatět na oleji, přidejte pórek a šunku. Potom přidejte čočku, vývar a vařte 5až 8 minut. Přidejte trošku oleje, ocet, sůl, pepř a cukr. Nakonec směs promíchejte s těstovinami.
(2 110 kJ, 15 g tuku, 25 g bílkovin, 60 g sacharidů)

Autor: oli
Související články