Nejlepší bleskové diety | Pro ženy | Blesk.cz

Nejlepší bleskové diety

6. února 2006 | 10:00

Vyzkoušejte naše bleskové diety! Stačí pouhý den nebo víkend a budete se cítit štíhlá a fit...

Když se potřebujete zbavit jen jednoho či dvou přebytečných kilogramů, nemusíte trápit své tělo dlouhodobými dietami. Krátké půsty, které jsme pro vás připravili, vám pomohou ke spokojenosti a zároveň si díky nim pročistíte organismus. Lidé drželi různé půsty už před tisíci lety, nejčastěji z náboženských důvodů. Chtěli se jejich prostřednictvím pročistit tělesně i duševně. Dnes je tento účinek prokázán i vědecky. Kdo nějaký čas nekonzumuje vůbec nic nebo jípouze určité potraviny a přitom svému tělu dodává dostatek tekutin, vyplaví tak z těla značné množství jedovatých látek. Dnes jíme mnohem více živočišných bílkovin, salámů a sýrů, než naše tělo dokáže zpracovat. Proto se nezpracované zbytky usazují v cévách, svalech, ve střevech a v játrech. Bohužel zabraňují zdravému trávení a spalování tuků. Dlouhodobější očišťovací kúry trvají 10 až 20 dní a měly by se provádět jen pod dohledem lékaře. Ale i krátkodobý půst vám pomůže při hubnutí a budete se po něm cítit fit. Připravili jsme pro vás 3 odlišné druhy půstů. Dodržujte důležitá pravidla, která se k nim váží. Celkem jednoduché RANNÍ PŮST Při této formě půstu dáváte trávicímu ústrojí delší čas na ukončení noční látkové výměny. Zregenerujete si tím játra i žlučník. Oběd by měl být v ten den jen lehčí (libové maso se zeleninou nebo salát ze syrové zeleniny), abyste ušetřené kalorie rychle nedoplnila. Když vám ranní půst nedělá potíže, můžete ho držet i několik dní po sobě. Za týden při něm zhubnete 1 až 1,5 kg. Jen vodu nebo čaj Až do oběda pijte jen čistou vodu a neslazený bylinkový čaj (například heřmánkový nebo šípkový). Po probuzení vypijte každou hodinu 2 dcl vody nebo čaje. To zažene pocit hladu a uklidní žaludek. Jen ovoce Ovoce je lehce stravitelné, organismus potřebuje asi dvě hodiny, aby je zpracoval (na rozdíl od trávení tuků, které trvá až 10 hodin). Navíc dodá organismu vitaminy, minerály a enzymy, které pomáhají při spalování tuků. V tomto případě však nemůžete kombinovat sladké ovoce (banány, hrušky, melouny, hroznové víno) s kyselým ovocem (s ananasem, lesními plody, pomeranči, grepy). Neutrální ovoce (meruňky, broskve, jablka, třešně) můžete kombinovat s oběma skupinami. Tak zůstane hladina kyselin v těle stabilní a látková výměna funguje optimálně. Ovocný den Ovoce neobsahuje tuk ani bílkoviny, proto odlehčuje orgánům trávicího ústrojí. Během dne můžete sníst 1,5 kg ovoce (jablek, hrušek, banánů, višní, manga,...). Pijte neslazené bylinkové čaje a stolní vodu (nesycenou). Příklad ovocného ranního půstu: čtvrtku melounu a hrst sušeného ovoce 2 jablka a 2 banány k snídani, k přesnídávce. Příklad ovocného dne: 400 g jablek, 500 g hrušek, 500 g banánů. Jezte v menších dávkách během celého dne. Pro zaměstnané VÍKENDOVÝ PŮST Tento způsob diety je praktický hlavně pro velmi zaneprázdněné pracovníky. Nejjednodušší je víkendový půst s jedním druhem zeleniny, kterou si můžete připravit na různé způsoby. Během dvou dní zhubnete 1,5 až 2 kg. Mrkev Mrkev dodá organismu množství minerálních látek a vitaminů, podpoří činnost střev a pročistí tělo. Během dne vypijte 2 až 3 litry stoprocentní zeleninové šťávy, vody nebo bylinkového čaje. Potřebujete 1 kg mrkve na den. K snídani snězte 3 až 4 nastrouhané mrkve (můžete je pokapat olivovým olejem nebo citronovou šťávou). K obědu a k večeři si uvařte 3 až 4 mrkve (bez tuku) a ochuťte si je bylinkami. Mrkev si můžete dopřát i syrovou. Brambory Brambory jsou močopudné, to znamená, že odvodňují organismus. Usnadňují látkovou výměnu, dodají tělu množství minerálních látek a zároveň nasytí. Nezapomeňte během víkendu vypít 2 až 3 litry vody denně. Potřebujete 6 až 8 větších brambor na den, toto množství si rozdělte do tří až pěti menších jídel. Brambory vařené ve slupce můžete ochutit bylinkami nebo je rozmačkat na kaši. Dodržujte pravidelně DENNÍ PŮST Pokuste se zvyknout si na jeden postní den týdně (shodíte tak 1 kg). Ráno vypijte čtvrt litru vody smíchané se šťávou z půlky citronu, což podpoří očišťovací proces. Potom můžete začít se svou denní kúrou. Šťávový den Během tohoto dne nebudete jíst ovoce a zeleninu, ale dáte přednost jejich tekuté formě. Vhodná je směs ovocných a zeleninových šťáv (mezitím můžete pít vodu, celkem byste měla vypít 2 až 3 litry neslazených tekutin za den). Ráno vypijte 60 ml ananasové šťávy, před Příklad šťávového dne: směs ze 100 ml zeleninové šťávy a 60 ml ovocné obědem 60 ml šťávy z artyčoků, k obědu a večeři šťávy. Na noc si dopřejte 60 ml chřestové šťávy. Výběr šťáv je jen na vás, my doporučujeme kombinaci jablek a mrkve. Syrovátkový den Syrovátka je kalná tekutina, která zůstává po sražení mléka nebo se vysráží na povrchu jogurtu. Je bez tuku, ale obsahuje bílkoviny, minerály a vitaminy. Pomáhá v organismu udržovat zdravou střevní mikroflóru. Během dne byste měla vypít 2 až 3 litry syrovátky. Koupíte ji v tekutém nebo v práškovém stavu v prodejnách zdravé výživy. Syrovátková kúra: 1 až 3 čajové lžičky syrovátky v prášku smíchejte s 2 dcl vody a pijte každou hodinu.

Související články