Tajemství štíhlých žen | Pro ženy | Blesk.cz

Tajemství štíhlých žen

23. ledna 2009 | 06:09

To je nespravedlivé! Mnoho lidí může jíst, jak chce a co chce, a nepřibere ani kilogram. Zatímco vy sníte jedinou čokoládovou tyčinku a hned je to na vás vidět.

Prozradíme vám, jak to štíhlé ženy dělají!

Když se vydáte do supermarketu na nákup s kručením v břiše a ještě k tomu nemáte s sebou seznam věcí, které máte koupit, automaticky naházíte do košíku všechno, na co právě v obchodě dostanete chuť. V takové chvíli zatoužíte právě po jídle, které se velmi lehce v podobě tukových polštářků usadí právě tam, kde nechcete. Proto dříve, než vyrazíte na nákupy, snězte jedno jablko a vypijte sklenici vody. V obchodě si pak v klidu rozmyslete, co vlastně chcete vařit a čím zaplníte spíž nebo lednici. Nepodléhejte trikům obchodníků, kteří vám nabízejí něco za výhodnou cenu - například v balíčcích "3+1 zdarma" - se téměř vždycky skrývají nezdravé věci. A protože je ke svému životu vůbec nepotřebujete, raději si za ty peníze dopřejte kousek čerstvé zeleniny.

Nejlepším mlsáním je ovoce nebo zelenina.
Nejlepším mlsáním je ovoce nebo zelenina.
Autor: 

STÁLÁ HLADINA CUKRU V KRVI
Pokud ženy s ideální postavou chtějí předejít návalům vlčího hladu, často jedí potraviny, které je nasytí na dlouhou dobu - například ovoce, celozrnné produkty a zeleninu. Vědí totiž, že když jim rapidně klesne hladina cukru vkrvi, dostanou na něco chuť. V takové chvíli je už jen krůček k tomu sáhnout po lehce využitelném zdroji energie, jako jsou různé koláčky, chipsy a jiné kalorické bomby. Ty sice vedou k rychlému, ale jen krátkodobému zvýšení hladiny cukru v krvi. Brzo se znovu dostaví hlad a s ním i další spořádané jídlo. Platí tedy důležitá zásada - pro vyrovnanou hladinu cukru v krvi jezte často a v malých porcích.

MLSAJÍ S ROZUMEM
Cukr podporuje tvorbu hormonu štěstí serotoninu. I během diety se stará o vaši dobrou náladu. Jestliže dostanete neovladatelnou chuť na čokoládu, dopřejte si dílek hořké s vysokým podílem kakaa a navíc to zkombinujte s jedním jablíčkem nebo hruškou. To udrží hladinu cukru v krvi v rovnováze.

MLSAJÍ S ROZUMEM
MLSAJÍ S ROZUMEM
Autor: 

ČASTO SE POHYBUJÍ
Štíhlé ženy chodí častěji do schodů namísto toho, aby se pohodlně vozily výtahem. Zvednou se ze židle a dojdou do vedlejší kanceláře, namísto toho, aby tam zatelefonovaly nebo poslaly e-mail. Ten, kdo se často pohybuje, spálí víc kilojoulů a předchází tak tvorbě tukových polštářků.

OVOCE A ZELENINU KAŽDÝ DEN
Ovocné osvěžení obsahuje málo kilojoulů a díky množství vlákniny nasytí žaludek. Kromě toho dodá tělu hodně energie a zbaví ho oblých křivek. Ráno si před odchodem do práce vždycky připravte malou přesnídávku. Když máte chuť na sladké, může to být ovocný salát, jogurtový nápoj nebo tvaroh s ovocnou příchutí, jablko nebo jiné sezónní ovoce. Pokud máte raději zeleninu, dopřejte si okurky, rajčata, papriku nebo mrkev.

Na vánočním stole by nemělo rozhodně chybět ovoce! A v posledních letech nejde jen o tuzemská jablka! Sváteční talíř čím dál častěji zdobí ovoce exotické.
Na vánočním stole by nemělo rozhodně chybět ovoce! A v posledních letech nejde jen o tuzemská jablka! Sváteční talíř čím dál častěji zdobí ovoce exotické.
Autor: archiv

DOPLŇUJÍ VÁPNÍK
Tělo spaluje tuk lépe, když dostává dostatečné množství vápníku. Tato minerální látka je důležitá pro stavbu svalů a kostí. Aby tělo mělo dostatek vápníku, vypijte denně mezi hlavními jídly sklenici nízkotučného mléka. Vhodný je také nízkotučný tvaroh.

VŽDY SNÍDAJÍ
První jídlo dne je velmi důležité - doplní chybějící energii a dá do pohybu látkovou výměnu. Ideální snídaní je mix z obilovin bohatý na vlákninu, ovoce a nízkotučné mléčné výrobky. Tato kombinace vám určitě zažene hlad až do oběda.

VŽDY SNÍDAJÍ
VŽDY SNÍDAJÍ
Autor: 

PIJÍ HODNĚ TEKUTIN
Nedostatek tekutin se mnohdy projevuje pocitem hladu. Namísto vody potom chybně dodáváte tělu zbytečné kilojouly. Pít byste měla průběžně během dne, s pitím nečekejte, až dostanete žízeň. Nejlepší jsou nesycené minerálky a neslazený ovocný čaj. Když máte chuť na ovocnou šťávu, zřeďte si ji v poměru tři díly vody k jednomu dílu šťávy. Nejlepší je vymačkat si čerstvou šťávu z ovoce doma, máte ji pak bez zbytečného cukru a konzervačních látek. Takové ovocné šťávy jsou bohaté na vitaminy a nemají tolik kilojoulů jako ty, které si koupíte v obchodě.

INFORMUJÍ SE O ZDRAVÝCH JÍDLECH
Nejezte všechno bez rozmyslu. Čtěte informace uvedené na obalu potravin. A pokud si budete vybírat ty správné, ušetříte hodně kilojoulů. Snažte se mít přehled o množství tuku, který denně konzumujete.

INFORMUJÍ SE O ZDRAVÝCH JÍDLECH
INFORMUJÍ SE O ZDRAVÝCH JÍDLECH
Autor: 

Náš tip:
Chcete-li ušetřit tuk při pečení koláčů, poradíme vám malý trik. Když se v receptu píše například 5 vajec, dejte do těsta jen dvě celá vejce a k tomu tři nebo čtyři bílky. Tak ušetříte až 18 gramů tuku.

Autor: připravila: oli
Klíčová slova: bpž;dieta;hubnutí;
Související články