Vyberte si správný chléb | Pro ženy | Blesk.cz

Vyberte si správný chléb

9. ledna 2006 | 10:00

Chcete zdravě hubnout? Jezte chléb! Dodá vašemu tělu mnoho důležitých živin

Je jedno, jestli ho jíme k snídani, svačině nebo k večeři - všichni máme rádi chléb. Ale měla byste si umět vybrat ten nejzdravější. Pekaři dnes nabízejí více než 30 druhů chleba. Je nejen dobrý, ale i zdravý. Nacházejí se v něm balastní látky. Tři porce denně (např. 5 ks knäckebrotu) snižují riziko rakoviny tlustého střeva o 30 až 50 %. Většina balastních látek se nachází v šrotovém a pšeničném chlebu, méně jich je v bílém pečivu a toustovém chlebu. Oves snižuje špatný cholesterol Velký obsah bílkovin v ovsu se postará o dlouhotrvající pocit sytosti. Průzkumy ukázaly, že tato zrna dokáží snížit hladinu LDL-cholesterolu (špatného) v krvi. Na tomto efektu se podílí rozpustná balastní látka betaglukan. Když sníte tři gramy této látky denně, což odpovídá jedný misce ovesné kaše, hodnoty cholesterolu klesnou až o 23 %. Častá konzumace ovsa stabilizuje hladinu cukru v krvi, proto se doporučuje jíst chléb s vyšším obsahem ovsa. Špalda - ideální živina pro ženy Špalda je nešlechtěný druh pšenice, je bohatá na výživné látky. V okrajových vrstvách zrnek se nachází mnoho látek, které dokáží působit proti hormonálně daným druhům rakovinových onemocnění. Oproti ostatním obilninám je pšenice zásaditá a působí proti překyselení organismu. Len a pšenice proti vráskám Lněná semínka jsou nejlepšími rostlinnými dodavateli omega 3-mastných kyselin. Jde o životně důležité mastné kyseliny, které si tělo nedokáže vytvořit, a proto je musí přijímat z potravy. Pšenice obsahuje velké množství vitaminu E, který drží v šachu volné radikály způsobující stárnutí. Denně stačí sníst 2 lžičky lněných semínek nebo pšeničných klíčků.

Související články